2.4 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 26 gruodžio, 2024

„Rail Baltica“ į Panevėžio regioną privilios naujų infrastruktūros objektų ir sukurs darbo vietų

AutoriusJPFotoSM

Panevėžio miesto ir rajono, Pasvalio, Kėdainių ir Jonavos rajonų savivaldybės bei verslo bendruomenė diskutavo apie europinio standarto geležinkelio linijos tiesimo planus nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos, taip pat apie „Rail Balticos“ įtaką regiono plėtrai ir investicijoms. Šie infrastruktūros vystymo planai šiandien aptarti Susisiekimo ministerijos ir „LTG Infra“ iniciatyva organizuotame nuotoliniame renginyje.

„Panevėžio regionui šis tarptautinis, europinės reikšmės projektas suteikia ne tik geresnio susisiekimo galimybes, bet ir paskatina investicijas į regioną, naujų darbo vietų kūrimą ir infrastruktūros objektų plėtrą, platesnį veiklos lauką vietos verslams“, – susitikimo metu sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Įgyvendinant „Rail Balticos“ projektą, planuojama tarp Kauno ir Lietuvos ir Latvijos sienos nutiesti europinės vėžės elektrifikuotą geležinkelį, o šalia Panevėžio įrengti tarptautinę traukinių stotį, intermodalinį logistikos centrą bei infrastuktūros priežiūros depą. Statybas ketinama pradėti dar šiemet, šiuo metu vykdomi pirmojo etapo rangos darbų konkursai, kurių bendra vertė – 475 mln. eurų. Be to, jau dabar Panevėžio laisvojoje ekonominėje zonoje kuriasi tarptautinės įmonės, kurias pritraukia ir geležinkelio perspektyva.

„Vien geležinkelio infrastruktūra sukurs naujų darbo vietų – reikės darbuotojų logistikos centre, geležinkelio stotyje ir šalia Panevėžio planuojamame įkurti geležinkelio priežiūros depe. Kaip rodo praktika, viena geležinkelyje sukurta darbo vieta sukuria dar bent kelias išorinėse struktūrose. Esame įsitikinę, kad atviras dialogas su regiono administracija, verslo bendruomene yra svarbus pamatas ne tik pačiam „Rail Balticos“ projektui, bet ir regiono plėtrai“, – pabrėžė „LTG Infra“ „Rail Baltica“ koordinavimo departamento direktorius Arenijus Jackus.

Ruožas nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos – viena sudėtingiausių viso „Rail Balticos“ geležinkelio atkarpų. Šiame 169 km ilgio ruože bus pastatytas 21 kelio viadukas, 31 geležinkelio viadukas, 7 žalieji tiltai ir 7 geležinkelio tiltai, įrengta nauja geležinkelio stotis prie Panevėžio. 2021 m. taip pat planuojama pradėti ir ilgiausio Baltijos šalyse geležinkelio tilto per Nerį rangos darbus.

Naujasis geležinkelis teiks naudą ne tik verslui, bet ir gyventojams. Skaičiuojama, jog geležinkeliu iš Panevėžio į Kauną bus galima nuvykti per 37 minutes, o į Rygą – per 55 minutes.

„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu.

Balandžio–gegužės mėnesiais dar planuojami nuotoliniai susitikimai su Marijampolės ir Vilniaus regiono savivaldybėmis.


1 komentarai

Lenka 2021-04-25 09:51 at 09:51

Kokia logika statyt keleivių stotį 8 km už miesto ribos, kažkur laukuose? Kiek užtruks nusigaut iki jos ?

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Į Lietuvą pristatyti pirmieji „Rail Baltica“ bėgiai

confident-noyce

G. Nausėda: Baltijos šalys turi siekti tolesnės ES paramos „Rail Balticai“

confident-noyce

Geležinkelio pervažų eismą papildomai stebės 60 naujų kamerų

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau