Raguvos gimnazijoje įgyvendinamas tarptautinis projektas „STEM mokymasis įtraukiant meną“. Raguviai kartu su gimnazija Cuprija (iš Serbijos) ir Piri Reis Anadolu lysesi (iš Turkijos) šį Erasmus+ projektą vykdo nuo 2021 m. rugsėjo 1 d. iki 2024 m. sausio 8 d.
Mokėsi apie vėją
Gimnazijoje sudaryta projekto komanda iš dešimties 8–10 klasių mokinių ir kelių dalykų mokytojų. „Projekto pagrindinis tikslas – skatinti sąmoningą STEM žinių ir gebėjimų lavinimą kuriant atsinaujinančios energijos šaltinius ateities ekologiškos gyvensenos modeliams. Per šiuos mėnesius ne tik mokinių komanda, bet ir jų bendraklasiai įsitraukė į įvairias veiklas. Mokiniai piešė vėją dailės pamokose, nagrinėjo lietuvių literatūros patarles ir kitus kūrinius, kuriuose paminėtas vėjas, parengė pristatymus, dalinosi surinkta informacija apie vėją pagoniškoje religijoje bei išlikusius simbolius tarptautinėje konferencijoje „Do you know…“, geografijos pamokų metu rinko informaciją ir aptarė atsinaujinančios energijos svarbą ateities miestų kūrimui“, – pasakojo projekto koordinatorė Eglė Balsienė.
Projekto partnerės mokyklos iš Serbijos ir Turkijos buvo pasirinktos Etwinning platformoje paskelbus apie projekto temą ir partnerių paiešką. Gegužės 9–13 dienomis įvyko pirmas partnerių susitikimas Lietuvoje. Atvyko po 5 mokinius ir 2 mokytojus iš Serbijos ir Turkijos. „Pirmąją dieną projekto dalyviai buvo svetingai pasitikti su skambiu pasisveikinimu, Turkijos ir Serbijos vėliavėlėmis rankose. Žaisdami aktyvų žaidimą susipažino vieni su kitais, apžiūrėjo gimnazijos patalpas, buvo tokie žingeidūs, kad norėjo viską išbandyti: pagroti gitara, pašokinėti Kangoo batais, palaipioti alpinistų sienele. Mokyklos aplinkos juos išties nustebino. Grupių vadovai pasakojo savų mokyklų džiaugsmus ir problemas. Po pietų visa komanda iškeliavo į Grikienių kaimą Anykščių rajone, kur galėjo apžiūrėti žaliosios energijos gamintojas – vėjo jėgaines“, – tvirtino mokytoja.
Tarptautinės draugystės
Panevėžio STEAM centre projekto dalyviai porą dienų kūrė anemometrus, kuriuos vėliau išbandė matuodami vėjo greitį. Ketvirtą projekto dieną svečiai gimnazijoje su geografijos mokytoja projektavo GIS žemėlapius. Savaitės veiklos buvo praturtintos saldžia ekskursija į Trakus, kur projekto dalyviai apsilankė pilyje, grožėjosi Trakų miestu ir mėgavosi šokolado gaminimo pamoka.
Paskutinę svečiavimosi Lietuvoje dieną komanda kartu su dailės mokytoja dailino drobinius maišelius savo pasirinktais simboliais, piešiniais. „Ant maišelių puikavosi ir naujųjų draugų iš Lietuvos parašai. Taip pat svečiai iš užsienio dalyvavo gimnazijos dienos renginyje, kurio metu buvo apdovanoti projekto sertifikatais, simbolinėmis dovanėlėmis, priminsiančiomis apie vykdomą projektą ir Lietuvą“, – džiaugėsi ji.
Pasak E. Balsienės, serbai ir turkai pastebėjo mokyklos aplinkų išskirtinumą, galimybę vykti į ekskursijas su mokyklos autobusu, išskirtines STEAM centro suteikiamas edukacines veiklas ir puikią Lietuvos gamtą.
ERASMUS+ projekto dėka buvo užmegzti bendradarbiavimo santykiai su užsienio mokyklomis. Taip pat šis bendradarbiavimas užtikrins kompetencijų didinimą profesinio mokymo srityje, geresnius anglų kalbos įgūdžius, kultūrų palyginimo galimybes, naujas draugystes.