Penktadienį atidarius priešpaskutinę rekonstruojamos automobilių magistralės „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, premjerė Ingrida Šimonytė pareiškė, kad per itin trumpą laiką baigta viena sudėtingiausių strateginės reikšmės projekto atkarpų.
„Ne taip seniai šiame ruože įkasėme kapsulę ir šiandien, važiuodama čia, susimąsčiau, ar tai tikrai galėjo būti vos pernai. Tačiau iš tiesų per tokį trumpą laiką, kiek daugiau nei metus, pavyko užbaigti didelį ir sudėtingą strategiškai svarbaus projekto etapą“, – sakė renginyje dalyvavusi premjerė, pranešė Vyriausybės spaudos tarnyba.
„Kai kam gali pasirodyti, kad visa atkarpa, 40 kilometrų kelio, yra ne tiek jau daug, tačiau iš tiesų tai milžiniškas objektas, vienu metu tapęs bene didžiausia statybų aikštele Lietuvoje, ir labai džiaugiuosi, kad jis netapo jokiu „amžiaus projektu“, – pridūrė ji.
Pasak I. Šimonytės, jau greitai tiek gyventojai, tiek verslas, tiek ir atvykstantys turistai galės džiaugtis kokybiškai kitokiomis keliavimo ir darbo sąlygomis, kokių iki šiol nebuvo.
Premjerės teigimu, Via Baltica“ yra ne tik itin svarbi susisiekimo arterija, tačiau ir visaverčio Lietuvos grįžimo namo – į Europą, simbolis.
„Esame labai arti galutinio tikslo – netrukus Varšuvą, Kauną bei Vilnių sujungs aukščiausio lygio ir eismo saugos požiūriu magistralė, ir ši mūsų strateginė jungtis į Vakarus pasikeis iš esmės“, – sakė renginyje dalyvavęs susisiekimo ministras Marius Skuodis, pranešė „Via Lietuva“.
Anot ministro, tai tik vienas iš magistralės tiesimo žingsnių – jau šiemet planuojama pradėti rengti specialiuosius planus „Via Baltica“ rekonstrukcijai nuo Kauno iki Latvijos sienos.
„Via Baltica“ modernizavimas yra ypatingai svarbi investicija į eismo saugumo didinimą, šalies karinio mobilumo jungčių stiprinimą bei palankios aplinkos kūrimą šalies ekonomikai augti“, – pranešime teigė „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Darbai 16 km ruože pradėti pernai birželį, juos už 223,6 mln. eurų (su PVM) atliko „Fegda grupės“ įmonės „Fegda“ ir „Tilsta“.
„Fegdos“ vadovas Jonas Jablonskis teigė, kad tai buvo rekordinis projektas tiek finansine verte, tiek darbų apimtimi per tokį trumpą laiką. Anot jo, grupės įmonės projekte panaudojo rekordinį kiekį jos gamykloje Marijampolėje pagaminto asfalto – daugiau nei 400 tūkst. tonų.
Paskutinį 12 km „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos už 155 mln. eurų (be PVM) rekonstruoja kelių ir tiltų bei kitos infrastruktūros statybos bendrovė „Kauno tiltai“, darbai pradėti šią vasarą.
Ministerija liepą skelbė, kad atnaujinus ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos dviejų juostų magistralė nuo Kauno iki Varšuvos bus visiškai užbaigta 2025 metų rudenį. Viso kelio atnaujinimui su ES parama bus skirta apie 0,5 mlrd. eurų.
„Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos yra vienas intensyviausio eismo ruožų Lietuvoje. Per parą juo vidutiniškai pravažiuoja beveik 14 tūkst. automobilių, iš jų net pusę sudaro krovininis transportas.
„Via Baltica“ yra transeuropinio tinklo kelias nuo Varšuvos iki Talino, kurio bendras ilgis – 970 kilometrų, iš jų 269 kilometrai – Lietuvos teritorijoje.