Naujų vėjų į švietimo sistemą užsimojo įnešti mokytojai, turintys ne pedagoginį išsilavinimą – į daugiau kaip dešimtmetį gyvuojančią programą „Renkuosi mokyti“ įsitraukia vis daugiau jaunų žmonių.
Padėdami išspręsti pedagogų trūkumą, tokie projektai yra populiarūs ir užsienyje. Pavyzdžiui, Anglijoje ši programa įtraukta į geidžiamiausių darbdavių dešimtuką.
Panevėžio rajono Velžio gimnazijoje klasės tuščios, mokiniai atostogauja, o gimnazijos direktoriui – pats darbymetis. Jis intensyviai ieško pedagogų – trūksta pradinių klasių ir lietuvių kalbos mokytojų. Įstaigos vadovas neslepia, kandidatų yra, tačiau jų motyvacija – menka.
„Ateina į konkursus ir sako, kad nepakelia triukšmo ar nenori dirbti su didele klase. Visa tai parodo, kad žmogaus motyvacija yra gana menka ir mes negalime rinktis tokių žmonių, kurie ateina į mokyklą uždirbti. Čia neuždirbsi“, – sako Velžio gimnazijos direktorius Rimtas Baltušis.
Vadovas pripažįsta, kad mokytojai perviliojami ir iš kitų mokyklų. Išsigelbėjimu tampa programa „Renkuosi mokyti“. Velžio gimnazijos direktorius neslepia, kad dėl šios programos jaunų motyvuotų mokytojų vyksta didelė kova, tačiau jiems vieninteliams Panevėžyje pasisekė ir nuo rugsėjo čia pradės dirbti jauna specialistė. Mergina pasiryžusi kasdien į pamokas keliauti net keliasdešimt kilometrų.
„Buvo atrinkti 24 iš 500 žmonių. Mes matome, kad specialistas yra baigęs dailę, dizainą, medijas, turintis tarptautines fotografijos parodas ir jis gali sudominti vaikus ir būti naudingas specialistas mokyklai“, – sako gimnazijos direktorius.
Dvejų metų programoje „Renkuosi mokyti” pasiryžta dalyvauti vis daugiau studijas baigusių ir dirbančių jaunų žmonių.
„Dvejus metus dirbama kartu su tais, kurie dalijasi savo patirtimi, kartu sprendžia problemas ir kitus sudėtingesnius atvejus. Tai labai motyvuoja ateiti ir būti, kai žinai, kad turėsi palaikymą“, – sako projekto vadovė Roberta Žižienė.
Šiemet mokytojais panoro tapti itin skirtingų specialybių žmonės – psichologai, architektai ar net įmonių vadovai.
„Anksčiau niekada neįsivaizdavau, kad galėčiau čia atsidurti, bet šiemet nusprendžiau žengti šitą žingsnį. Manau, kad čia bus gera terpė realizuoti sukauptą patirtį ir ją perduoti jaunesnei kartai“, – teigia būsimasis mokytojas Naglis Jonuška.
„Aš neturiu pedagoginio išsilavinimo ir būtent darbas per „Renkuosi mokyti” suteikia tą galimybę, kad galima pradėti dirbti be pedagoginio išsilavinimo“, – sako būsimoji mokytoja Rūta Brazlauskaitė.
Pasibaigus programai, net keturi penktadaliai dalyvių lieka dirbti mokyklose.