Per pirmąsias dienas Raudonojo Kryžiaus pagalbos linija sulaukė beveik 900 skambučių

Autorius Augustas Stankevičius (bns)
Fotobns


Per pirmąsias veiklos dienos Raudonojo Kryžiaus pagalbos linija sulaukė beveik 900 skambučių, sako nevyriausybinės organizacijos atstovė.

„Per tris geras paras sulaukėme beveik 900 skambučių. Didelė dalis jų yra kažkokie neadekvatūs prašymai ar išgėrę žmonės skambina. Į juos patenka ir tokie atvejai, kur paskambina ir nekalba“, – BNS sakė Luka Lesauskaitė.

„Grubiai iš tų 900 trečdaliui jau yra organizuojama pagalba“, – pridūrė ji.

Nutikus nelaimei, dėl kurios prireikia humanitarinės pagalbos daiktais ar drabužiais, konsultacijos, nakvynės, finansinės, psichologinės pagalbos, Lietuvos gyventojai nuo antradienio gali skambinti trumpuoju numeriu 111 ir sulaukti skubios savanorių, darbuotojų pagalbos.

Organizacijos teigimu, ši linija skirta žmonėms, kurie susiduria su netikėtais sunkumais, pažeidžiamiems, negalią turintiems žmonėms, daugiavaikėms šeimoms ar tiesiog patekus į nelaimę, pavyzdžiui, patyrus gaisrą ir panašiose situacijose.

Pagalbą žmonėms teiks savanoriai, teritoriniu principu ją koordinuos 14 organizacijos skyrių.

„Nemaža dalis, kuriems reikia pagalbos, tai negalią turintys žmonės, kurie yra vieniši, gyvena nutolusiose vietose ir turi labai daug problemų: pradedant nuo to, kad neturi maisto, pas juos nesilanko socialiniai darbuotojai“, – kalbėjo L. Lesauskaitė.

„Vienas iš pavyzdžių – skambino senjoras iš Kauno, kuris serga onkologine liga, negali pajudėti iš lovos ir savaitę vien tik vandenį geria“, – teigė Raudonojo kryžiaus atstovė.

Pas šį žmogų iš karto nuvyko savanoriai, nupirko jam maisto, suorganizavo gydytojo pagalbą.

„Taip pat yra nemažai vienišų mamų, kurios yra daugiavaikės. Jos prašo kanceliarinių prekių, akinių ir kitų prekių. Tikrai nemažai prašymų yra dėl maisto. Buvo keletas prašymų, kai senjorai turi pinigų, bet negali patys nueiti jo nusipirkti“, – pasakojo nevyriausybinės organizacijos atstovė.

Anot jos, taip pat sulaukta skambučių ir dėl psichologinės pagalbos.

Trumpasis nemokamas pagalbos numeris veikia visą parą, visomis savaitės ir švenčių dienomis. Operatoriai gali bendrauti lietuvių, anglų, rusų kalbomis.

Humanitarinė pagalbą, atsižvelgiant į situaciją, siekiama suteikiama kaip įmanoma greičiau.

„Pradėjus veikti linijai, atsirado ir savanorių daugiau, kurie nori padėti. Tai tikrai turim šiokį tokį savanorių ūgtelėjimą“, – teigė L. Lesauskaitė.

Pagalbą daiktais galima atsiimti patiems nurodytuose humanitarinės pagalbos punktuose, o esant būtinybei daiktai gali būti pristatyti į reikiamą vietą.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Savanorių dovana vienišiems senjorams – šilti susitikimai

JP Redakcija

Kas šeštas vaikas Lietuvoje gyvena ties skurdo riba: iš užburto skurdo rato išlipa ne kiekvienas

JP Redakcija

Lietuvoje žemiau skurdo rizikos ribos gyvena penktadalis žmonių

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads