Pavasaris – puiki proga nuodugniai patikrinti savo automobilį

AutoriusJP
FotoBENDROVĖS


Naują pradžią simbolizuojantis pavasaris – puiki proga ne tik išsivalyti būsto langus ar atnaujinti garderobą, bet ir nuodugniai patikrinti savo automobilį. Turbūt kiekvienam vairuotojui pažįstamas jausmas, kai po žiemos netikėtai „išlindę“ transporto priemonės gedimai sugadina nuotaiką. Kad taip nenutiktų, specialistai siūlo kompiuterinės diagnostikos pagalba ne tik „išgaudyti“ menkiausius gedimus, bet ir apsisaugoti nuo potencialiai didelių išlaidų ir daugybės problemų.

Vyresni žmonės dar puikiai pamena laikus, kai, automobiliui sugedus, tekdavo valandų valandas praleisti ieškant, kur ir kas konkrečiai sugedo. Net ir daugybę patirties sukaupę automobilių mechanikai, išklausę vairuotojo nusiskundimus, sugaišdavo pakankamai daug laiko, kol, atmetę klaidingas prielaidas, pagaliau nustatydavo gedimo priežastį. Dabar šį darbą už žmogų nepalyginamai greičiau, tiksliau ir efektyviau atlieka kompiuterinė automobilių diagnostika.

Kai kurie šiuolaikinio automobilio borto kompiuteryje pasirodantys perspėjimai – pavyzdžiui, apie nepakankamai pripūstą padangą, perdegusią posūkio lemputę ar įjungtą rankinį stabdį – yra labai konkretūs ir palyginti nesunkiai sutvarkomi. Tačiau didesnė dalis pranešimų informuoja tik apie tai, kurioje automobilio dalyje ar sistemoje užfiksuotas gedimas, o tikslią priežastį gali nustatyti tik profesionalas, į pagalbą pasitelkęs būtent kompiuterinę diagnostikos sistemą.

Dažniausiai kreipiasi prieš automobilio pirkimą

Dešimties metų patirtį automobilių priežiūros srityje sukaupęs bendrovės „BRC Autocentras“ serviso vadovas Saulius Biveinis pasakoja, kad kompiuterinės automobilių diagnostikos paslaugomis ir jos teikiamais privalumais kasmet naudojasi vis daugiau žmonių.

„Didžioji dalis besikreipiančiųjų ruošiasi pirkti automobilį ir nori apie jį sužinoti kuo daugiau: ar buvo patekęs į avariją? Kokia yra jo oro pagalvių ir saugos diržų būklė? Galbūt automobilis turi kažkokių trūkumų, kurių plika akimi tiesiog neįmanoma pamatyti? Tokiais atvejais diagnostika padeda susidaryti labai aiškų ir tikslų vaizdą“, – pasakoja S. Biveinis.

Pasak specialisto, dar viena sritis, kurioje kompiuterinės diagnostikos pagalba ir svarba yra neįkainojama – automobilio elektros sistema. Ši sritis, įskaitant automobilio kompiuterizaciją, pastaraisiais metais tobulėja ypač sparčiai, tad be specialios įrangos nustatyti gedimą ar, juo labiau, potencialiai problemines vietas, dažnai yra neįmanoma.

Vardindamas kitas dažnas problemas, kurias identifikuoja speciali diagnostikos įranga, ekspertas išskiria oro pagalves, variklio gedimus ar trūkumus, dyzelino kietųjų dalelių filtrus ir pan. S. Biveinis tikina, kad išsami automobilio patikra apsimoka ir finansiškai.

„Neseniai turėjome atvejį, kuomet kompiuterinės diagnostikos metu aptikome aptrintą variklio paskirstymo velenėlių laidą. Jam visiškai nusitrynus ir neperduodant informacijos apie gedimą, potenciali variklio žala gali pasiekti ir 3 tūkstančius eurų. Diagnostikos pagalba iš anksto aptikę gedimą, jį sutvarkėme vos už keliolika eurų“, – vaizdingu pavyzdžiu dalijasi „BRC Autocentras“ serviso vadovas.

Kokiais atvejais reiktų atlikti diagnostiką?

Ekspertas sako, kad kompiuterinę automobilio diagnostiką visuomet reikėtų atlikti prieš perkant naudotą automobilį, patekus net ir į nedidelę avariją bei profilaktiškai bent kartą per metus.

„Yra ir dar keletas dažniau pasitaikančių situacijų, kuriose derėtų pagalvoti apie šią galimybę. Pavyzdžiui, dar vakar puikiai veikęs, šiandien automobilis kažkodėl neužsiveda, prietaisų skydelyje užsidega variklio lemputė, imate girdėti anksčiau negirdėtus garsus ar tiesiog jaučiate, kad automobilis veikia ne taip kaip anksčiau. Visais šiais atvejais verta atvaryti automobilį apžiūrėti specialistams“, – pataria S. Biveinis.

Ekspertas skaičiuoja, kad šiuo metu jo vadovaujamame aptarnavimo centre per dieną vidutiniškai atliekama nuo kelių iki keliolikos automobilių kompiuterinė diagnostika.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Investicijos į mažai taršų transportą – pernelyg brangios? Ne visada

JP Redakcija

Paaiškėjo, kada naujasis elektromobilis „Kia EV4“ atvyks į Lietuvą

JP Redakcija

Technologijos ar mechanika: kas šiuolaikiniuose automobiliuose svarbiau?

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads