Bendrosios pašto rinkos pajamos 2023 m. sudarė 273,8 mln. Eur ir buvo 6,5 proc. didesnės negu 2022 m. (257,2 mln. Eur), rodo Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) surinkti duomenys.
Pagal bendrąsias pajamas didžiausias rinkos dalis 2023 m. užėmė: AB Lietuvos paštas (26,4 proc.), UAB „DPD Lietuva“ (19,6 proc.), UAB „Venipak Lietuva“ (12,1 proc.), UAB „DHL Lietuva“ (10,2 proc.) ir UAB „Omniva LT“ (9,2 proc.).
2023 m. išsiųstų pašto siuntų skaičius siekė 86,0 mln. vnt. Didžiąją dalį (67,6 proc.) visų pašto siuntų sudarė pašto siuntiniai.
„Lietuva su tokia aukšta pašto siuntinių dalimi yra viena iš lyderių Europoje, nes daugelyje šalių didžiąją dalį siuntų vis dar sudaro korespondencija. Pašto siuntinių skaičius 2023 m., palyginti su 2022 m., padidėjo 7,5 mln. vnt., o 2023 m. IV ketvirtį, palyginti su 2022 m. IV ketvirčiu, pašto siuntinių skaičius padidėjo 18,5 proc. iki 2,4 mln. vnt.“, – pranešime sakė RRT Strateginio valdymo grupės patarėja Viktorija Goferienė.
Pajamos už pašto siuntinius 2023 m. sudarė 79,1 proc. bendrųjų pašto sektoriaus pajamų ir siekė 216,5 mln. Eur.
2023 m. ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su 2022 m. ketvirtuoju ketvirčiu, korespondencijos siuntų skaičius padidėjo 6,3 proc., tačiau visus 2023 m., palyginti su 2022 m., korespondencijos siuntų skaičius toliau mažėjo (17,1 proc.) ir siekė 33 mln. vnt.
Pašto paslaugos teikėjų pateikti duomenys rodo, kad 2023 m., palyginti su 2022 m., investicijos į pašto tinklo, įskaitant paštomatų, plėtrą ir modernizavimą sumažėjo 34,7 proc. ir sudarė 12,2 mln. Eur.
„Pagrindinės investicijos į fizinio pašto tinklo plėtrą praktiškai jau padarytos. Ateityje, tikėtina, investicijos bus skiriamos pašto tinklo palaikymui, modernizavimui, inovatyvių technologinių sprendimų diegimui, logistikos sistemų tobulinimui“, – aiškino V. Goferienė.
Ir toliau išlieka tradicinių pašto paslaugos teikimo vietų, tokių kaip stacionariųjų pašto paslaugos teikimo vietų, pašto dėžučių, skaičiaus mažėjimo ir paštomatų plėtros tendencija. 2023 m., palyginti su 2022 m., paštomatų skaičius augo 17,5 proc. – nuo 1521 iki 1787 vnt., iš jų 99 vnt. kaimiškose vietovėse.
2023 m. pabaigoje daugiausia paštomatų, kaip ir praėjusiais metais, turėjo „Omniva LT“ (27,9 proc.), Lietuvos paštas (24,4 proc.), „DPD Lietuva“ (18,0 proc.), „Venipak Lietuva“ (15,1 proc.), „Itella Logistics“ (14,4 proc.).
„Paštomatų plėtra skatina vartotojus aktyviai jais naudotis. 2023 m. per juos buvo atsiimta 58,2 proc. siuntų. Tuo tarpu daugumoje šalių šis skaičius nesiekia 50 proc. Tai rodo, kad Lietuvos piliečiai yra vieni aktyviausių šios paslaugos naudotojų Europoje“, – teigė V. Goferienė.
![](https://jp.lt/wp-content/uploads/2017/11/elta.png)