3.8 C
Panevėžys
Šeštadienis, 1 vasario, 2025

Parlamentarė prašo apginti vartotojus nuo netikrų „akcijų“ ir „išpardavimų“

AutoriusJadvyga Bieliavska (ELTA)
FotoELTA
R. Budbergytė.

Parlamentarė socialdemokratė Rasa Budbergytė šią savaitę raštu kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) prašydama įvertinti prekybininkų elgesį: ji ragina vartotojų teisių apsaugos prievaizdus atidžiau stebėti pastaruoju metu pasipylusias „akcijas“ ir „išpardavimus“.

R. Budbergytė VVTAT prašo įvertinti, ar prekybininkai, skelbdami „akcijas“ per lojalumo programas, nepažeidžia esminių ES direktyvos principų, skirtų apsaugoti pirkėjus nuo netikrų nuolaidų. Seimo narė socialdemokratė taip pat prašo VVTAT pateikti ir paviešinti informaciją, kiek 2021–2022 m. nustatyta atvejų, kai prekybininkai nesilaikė akcijų skelbimo tvarkos ir suklaidino pirkėjus.

„Maisto produktų kainos Lietuvoje ir toliau muša rekordus visoje Europoje.Yra pagrindo klausti, ar jos nėra dirbtinai išpučiamos ir tam, kad prekybininkai galėtų manipuliuoti akcijomis. Lėtėjant vartojimui, prekybininkai neriasi iš kailio skambiai reklamuodami „pigintuvus“, „kainų kainas“ ir kitas „mažesnes už mažą“ kainas. Kainų slegiamiems žmonėms nuolaidos yra vienintelis išsigelbėjimas, bet jeigu nuolaida taikoma nuo dirbtinai padidintos kainos, kuri paskui sumažinama ir pateikiama kaip išskirtinis „geros kainos pasiūlymas“, tai yra tik nuolaidos iliuzija, tiksliau – apgaulė ir pirkėjų mulkinimas“, – pranešime žiniasklaidai įspėja Seimo narė socialdemokratė R. Budbergytė.

Anot jos, vartotojų apsaugą nuo fiktyvių nuolaidų ir kitų prekybininkų gudravimų dar labiau sustiprino ir prieš pusmetį Lietuvoje, kaip ir visose ES šalyse, įsigalioję vadinamosios Omnibus direktyvos reikalavimai.

„Vis dėlto aiškėja, kad prekybininkų manipuliacijos tęsiasi, mat daugelis jų įsigudrina apeiti reikalavimus. Apie tai jau prakalbo ir pati VVTAT, pripažindama, kad susidūrė su problemomis dėl teisės taikymo ir išimčių prekybininkų lojalumo programoms“, – pažymi parlamentarė.

R. Budbergytė primena, kad Seimas 2021 m. priėmė socialdemokratų inicijuotus Civilinio kodekso pakeitimus, kuriais įpareigojo prekybininkus teikti vartotojams informaciją apie tai, kokia prekės kaina buvo bent mėnesį prieš pritaikant jai nuolaidą. Jeigu pirkėjui tokia informacija apie kainos pasikeitimą ir buvusią kainą nepateikiama, jis turi teisę reikalauti iš pardavėjo atlyginti nuostolius. Pardavėjas turi nedelsdamas grąžinti pirkėjui sumokėtus pinigus ir atlyginti kitus nuostolius. Šis reikalavimas negalioja tik greitai gendantiems maisto produktams.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spalvos ir pinigai: kaip nepasiduoti slaptiems rinkodaros triukams ir pirkti atsakingai

JP Redakcija

E. prekybininkai: Juodojo penktadienio savaitė ateityje aplenks kalėdinius pardavimus

JP Redakcija

„Juodojo penktadienio“ savaitę apsipirkinėdami internete lietuviai išleido beveik 71 mln. eurų

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads