2.1 C
Panevėžys
Trečiadienis, 25 gruodžio, 2024

Panevėžyje toliau gerės dviračių infrastruktūra

Naujuoju 2014-2020 m. ES paramos laikotarpiu Panevėžio miesto savivaldybė ketina toliau gerinti dviračių takų infrastruktūrą. Siekdama išsiaiškinti gyventojų poreikius ir lūkesčius, darbo grupė ekologiškam transportui (dviračiams) populiarinti organizavo panevėžiečių apklausą.

Apklausoje dalyvavo 315 respondentų. Daugiausia – moterys (55 proc.). Didžioji dalis (56 proc.) – 21-40 m. žmonės, 33 proc. – 41-60 m. Net 71 proc. respondentų turi aukštąjį išsilavinimą, 79 proc. – dirbantieji. Taigi apibendrintas apklausoje dalyvavusio žmogaus portretas būtų toks: iki 40 metų dirbanti, turinti aukštąjį išsilavinimą, daugiau nei 5 metus dviratį minanti moteris.

31 proc. apklaustųjų dviratis – pagrindinė susisiekimo priemonė. 28 proc. naudojasi automobiliu, 23 proc. vaikšto pėsčiomis, likusieji renkasi miesto autobusų ir taksi paslauga, vairuoja motociklą. Daugumai kaip susisiekimo priemonė vienodai svarbūs ir dviratis, ir automobilis. 20 proc. apklaustųjų dviratis – labiau laisvalaikio leidimo priemonė, kiti jį mina sporto, turizmo, sveikatinimo tikslais.

24 proc. respondentų teigė išvis nevažinėjantys dviračiu. Nurodytos priežastys – per toli važiuoti iki darbo, bloga infrastruktūra, nesaugu palikti dviračius.

Dviračiu važiuojama dažniausiai vakarais arba savaitgaliais (46 proc.). 89 proc. nevažinėja žiemą ir blogu oru.

Panevėžio dviračių infrastruktūra vertinama patenkinamai (45 proc. dalyvių). Argumentuota taip: gerai įrengtų dviračių takų labai mažai, gatvėmis važiuoti nesaugu, todėl pasirenkami šaligatviai, o šiuos tenka dalytis su pėsčiaisiais, tad neišvengiama avarinių situacijų. Pasigendama saugomų dviračių aikštelių. Gerai infrastruktūrą įvertino 24 proc., blogai – 19 proc. respondentų.

Pirmiausia dviračių takus pasiūlyta tiesti Skaistakalnio parke, Beržų, Nemuno g. (20 proc.), Taikos al., Statybininkų, Vilniaus g.

Panevėžiečiai dviratininkai labiausiai mėgsta Žydrąją trasą ir jos atkarpą Berčiūnai-Panevėžys. Gerai vertinama trasa Vaivadai-Kaubariškis.

Vertinant ekologiško transporto skatinimo priemones, pasigendama turistinių kelionių dviračiais, saugaus eismo akcijų. Visgi panevėžiečiams labiausiai trūksta dviračių namų ir nuomos punkto. 60 proc. apklaustųjų nuomone, Savivaldybėje turėtų atsirasti už dviračių transporto plėtrą atsakingo specialisto etatas.

Pastaraisiais duomenimis, siekdama geresnių sąlygų dviratininkams 2014-2020 m. Savivaldybė numatė modernizuoti arba įrengti dviračių takus Skaistakalnio, Kultūros ir poilsio parkuose, miesto centre, šalia naujojo paplūdimio prie „Ekrano“ marių.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau