„Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centras“ (PRATC) didelių gabaritų atliekoms ir žaliosioms atliekoms surinkti Panevėžio mieste turi tris aikšteles: Senamiesčio, Savitiškio ir Kėdainių gatvėse. PRATC specialistai yra paruošę aprašus, kokios atliekų rūšys, jų maksimalus kiekis priimamas iš gyventojų. Be to, privaloma pateikti dokumentus, jeigu atliekas pristatė ne fiziniai Panevėžio miesto ir rajono gyventojai, o juridiniai asmenys.
Į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles atvežtos atliekos gali būti nepriimamos, jei kyla pagrįstų įtarimų, kad atliekų turėtojas yra juridinis asmuo ar atliekos susidarė vykdant ūkinę, komercinę veiklą.
PRATC nuo rugpjūčio mėnesio pradžios sugriežtino aikštelėse didelių gabaritų atliekų priėmimo tvarką, todėl prie visų trijų aikštelių susidarė nemenkos eilės. Norint priduoti atliekas, gyventojams teko gaišti laiką ir eilėse prastovėti po kelias valandas.
Eilėje prastovėjo geras dvi valandas
Panevėžietė Angelija naujienų portalui JP pasakojo, kad keitė namo langus ir stiklo duženas atvežė į aikštelę, esančią Savitiškio g. 8.
„Stiklo duženų pristačiau beveik 50 kg, tiek, kiek galima pristatyti vienam asmeniui. Prie šios aikštelės buvo susidariusi bene dešimties automobilių eilė ir teko prastovėti daugiau kaip dvi valandas. Eilė judėjo labai lėtai, nes aikštelę įleidinėjo po vieną automobilį. Aikštelės darbuotojai sveria automobilį, tikrina dokumentus, leidžia išsikrauti atliekas. Po to vėl važiuojama ant svarstyklių, vėl vyksta svėrimo procesas. Todėl ir susidarė eilė“, – pasakojo moteris ir aiškino, kad bandė skambinti į kitas aikšteles.
Trukus kantrybei, atliekas išpils bet kur
„Pasirodo ir ten situacija ne ką geresnė – nusidriekusios eilės. Jeigu tokios eilės bus ir toliau, atvežusiems atliekas, truks kantrybė – apsisuks ir atliekas veš į mišką arba išpils, kur nors pakelėje. Dar gali atliekas, tarkime stiklo duženas, supilti į bendrus konteinerius, bet tuomet kam reikalingos didelių gabaritų atliekų aikštelė“, – stebėjosi panevėžietė ir tęsė:
„Buvo ir kuriozinis atvejis, kai žmogus atvežė seną čiūžinį ir bandė vilkti iki aikštelės. Stovintieji eilėje jam pareiškė, kad eilė bendra, visiems reikia laukti. Žmogelis sukrovė čiūžinį į automobilį ir išvažiavo. Nemanau, kad jis kitą kartą atvažiuos. Paprasčiausiai įgrus į konteinerį arba numes prie konteinerio.“
Sugriežtino tvarką
PRATC vadovas Gintautas Ulys bandė išaiškinti, kodėl susidarė eilės prie didžiagabaričių atliekų surinkimo aikštelių.
„Didelių gabaritų atliekų aikštelių priėmėjus perspėjome, kad reikia griežčiau žiūrėti į atliekų priėmimo ataskaitas. Nors tą programa buvo patvirtinta anksčiau, bet tik dabar pradėjome griežčiau dirbti pagal patvirtintą tvarką. Kadangi tvarka patvirtinta, apmokėme žmones kaip reikės dirbti“, – aiškino G. Ulys.
Tvarka prailgino eiles
Pasak PRATC direktoriaus, didelių gabaritų aikštelėse žmonių srautai visada dideli.
„Dėl didelių srautų, atliekų priėmimas buvo liberalesnis. Tačiau dabar tvarka buvo sugriežtinta ir pabandėme, kaip atrodys atliekų priėmimas, jeigu aikštelių tvarkytojai dirbs pagal patvirtintą tvarką. Buvo pradėtos sverti visos atliekos ir pradėtos registruoti. Tokiam darbui laiko sugaištama kur kas daugiau, todėl ir susidarė eilės, nes kiekvienam žmogui reikia skirti daugiau laiko. Todėl ir kilo problema – susidarė eilės ir atliekoms priduoti prireikė žymiai daugiau laiko“, – teigė G. Ulys.
Griežtos tvarkos nebus atsisakyta
PRATC vadovo nuomonė, prie tvarkos žmonės atvežę atliekas turės priprasti.
„Ilgai ruošiamės pritaikyti griežtesnę tvarką, bet dabar pradėjome taikyti naujus metodus. Kiekvienam automobiliui skiriamas didesnis dėmesys. Jis įleidžiamas į teritoriją, sveriamas, paimami dokumentai apie atvežtas atliekas, atliekos iškraunamos. Automobiliui išvažiavus iš teritorijos, įleidžiamas kitas. Beje, pačioje naujausioje aikštelėje Kėdainių gatvėje atliekų priėmimo procesas greitesnis, nes dirbama su naujomis technologijomis. Bandysime naujas technologijas pritaikyti ir kitose aikštelėse“, – sakė G. Ulys ir teigė, kad sugriežtintos tvarkos atliekų priėmimo aikštelėse nebus atsisakyta.
„Tačiau ieškosime sprendimų, kaip sumažinti eiles. Toks sulėtėjęs darbas ir mus netenkina. Darysime korektūras, kad eilės prie didelių gabaritų atliekų aikštelių sutrumpėtų. Tačiau tiksli atliekų gabenimo apskaita turi būti, nes kiekvienas žmogus turi limitą, kiek kartų gali atvežti atliekų į aikšteles. Turi viskas būti skaidrų, o tam reikalinga apskaita“, – aiškino G. Ulys ir kvietė žmonės būti kantriais – griežta tvarka įsigaliojo visam laikui.