4.4 C
Panevėžys
Ketvirtadienis, 28 lapkričio, 2024

Panevėžyje – kultūros, meno ir gastronomijos sintezė

AutoriusSKIRMANTĖ BUBELYTĖ
FotoKLAUDIJUS KAIRYS
M. Gruzdenė.

Jau vienerius metus Panevėžyje vykdomi įvairūs gastronominiai renginiai. Tai teminės gastronomijos savaitės, Užgavėnių blynų kūrybinis konkursas, vyno festivaliai, istorinės teminės vakarienės, božolė vyno ragautuvių šventės, vyno ir kolekcinių kvepalų pristatymai, Panevėžio moksleivių kulinarinė lyga. Prie Lietuvos gastronomijos savaitės renginių prisijungė ir restoranas „Blue gastro“, drauge su menininku Stasiu Eidrigevičiumi, sukūręs vakarienės pasirinkimus atskleidžiančius aukštaitiškus skonius.

Menas ir kulinarija

Apie miesto gastronominio gyvenimo puoselėjimą naujienų portalui „Jūsų Panevėžys“ pasakoja renginių organizatorė ir vyno ekspertė Miglė Gruzdenė.

„Blue Gastro“ restoranas, kuris žinomas kaip vyno baras su virtuve, įsikūrė tik šių metų pavasarį „Stasys Museum“ patalpose ir jau tapo kur kas daugiau nei tik vieta, kur galima pavalgyti dienos pietus, vakarienę ar vėlyvuosius pusryčius savaitgaliais. Tai unikalus meno ir gastronomijos sintezės pavyzdys, atspindintis ne tik paties restorano, bet ir miesto kultūrinio bei gastronominio tapatumo vystymąsi. Tai stilinga erdvė, kurioje vyksta renginiai apjungiantys meną, istoriją ir kulinariją. Čia kuriama ne tik sensorinė, bet ir intelektualinė patirtis“, – savo komandos naujausią projektą pristato M. Gruzenė.

Restoranas, būdamas muziejaus dalimi, natūraliai perima ir jo identitetą. Anot M. Gruzdenės, čia maistas turi sąsajas su meniniu ir kultūriniu kontekstu.

„Tai nėra tik patiekalų tiekimas į stalą – tai patirtis, kur ingredientai, tekstūra ir skonis tampa elementais, saistančiais valgį su menu, kultūra ar Aukštaitijos istorija. Mūsų virtuvėje kuriami patiekalai bei specialieji kokteiliai „pasakoja istorijas“. Patiekalams suteikiame ypatingą reikšmę, tačiau tuo pačiu jie paprasti, stilizuoti. Naudojame sezoninius ingredientus ir pasitelkiame molekulinės virtuvės sprendimus“, – dėsto renginių organizatorė.

M. Gruzdenė pasidalino, kaip kuriant vieną iš specialiųjų kokteilių, jos komandai šovė mintis į šį procesą (paskutinį jo etapą) įtraukti ir patį degustuotoją.

„Kadangi minimą kokteilį sukurti įkvėpė menininko Stasio Eidrigevičiaus kūrinys „Fidelity“ (liet. „Ištikimybė“), jo dominuojančią mėlyną spalvą perkėlėme į taurę, violetinę fono spalvą degustuotojui pasiūlėme pasigaminti pačiam, įpilant į pagrindinio kokteilio taurę natūralias citrusinio vaisiaus sultis. Tuomet pasitelkėme ledo meistrų išmonę ir gėrimą papildėme ledu, savo forma primenančiu „Stasys Museum“ pastatą. Gal skamba sudėtingai, tačiau viskas – aplink mus. Tereikia kurti“, – juokiasi gastronominių projektų vystytoja.

Ir vietiniams, ir turistams

M. Gruzdenė teigia, kad „Blue Gastro“ projekto tikslas – suaktyvinti Panevėžio kultūrinę ir gastronominę sintezę. Šioje erdvėje suorganizuota jau ne viena dešimtis renginių.

„Blue gastro“ – puikus pavyzdys kaip turizmo ir gastronomijos sektorius gali sutelkti dėmesį į kūrybingumą bei išskirtinumą, o tai neabejotinai stebina ir džiugina tiek vietinius, tiek ir turistus, ieškančius ne tik skanaus maisto, bet ir gilios emocinės ir intelektualinės patirties. Labai didžiuojuosi savo komanda – tai tikri savo srities specialistai, nuolat keliantys kvalifikaciją ir tai perteikiantys savo darbe. Mes visad ieškome ką galime padaryti geriau, ką naujo sugalvoti ir pateikti“, – pasakoja moteris.

„Mūsų komandoje dirba jau du vyno ekspertai, jie vysto „Blue gastro“ ir kaip vyno butiko veiklą. Pastebėjome, kad lankytojai nori unikalias patirtis perkelti ir į savo namus, draugų ratą, tad daugybę pasaulio vynų, kitų gėrimų, nealkoholinių alternatyvų, rūšinių vaisių sulčių jau galima rasti Panevėžyje ir gauti nuoširdžius patarimus renkantis gėrimą asmeninėms šventėms, susitikimams, dovanoms ir panašiai“, – dėsto M. Gruzdenė.

Ateities tendencija

Renginių organizatorė džiaugiasi, kad „Blue gastro“ susilaukia populiarumo ne tik tarp vietinių, bet ir turistų, kurie atvyksta į Lietuvą ieškoti autentiškų patirčių.

„Meno ir gastronomijos sintezė – tai ateities tendencija. „Blue Gastro“ ir panašių projektų patirtis iliustruoja, kad mokslo, meno ir gastronomijos sintezė Lietuvoje turi milžinišką potencialą ir ateityje gali tapti pagrindiniu turistų traukos centru“, – konstatuoja M. Gruzdenė.

Interaktyvios gastronominės ir kultūrinės patirtys bei pramoginiai renginiai gruodžio mėnesį „Blue gastro“.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Bendradarbiavimo galia: Panevėžio verslo misijos atveria duris sėkmei

confident-noyce

Ramygaloje vaikai įkūrė „Muzikos kavinę“

confident-noyce

Seimas linkęs kavinėse, renginiuose, pliažuose uždrausti vienkartinius plastikinius indus

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau