2021-2023 m. Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centras įgyvendino projektą̨ „Specialiųjų poreikių vaikų ir jaunimo fizinio aktyvumo skatinimas ir socialinės atskirties mažinimas Panevėžio mieste“, bendrai finansuojamą Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Specialiojo ugdymo centro vienas iš svarbių ugdymo prioritetų – sveika gyvensena bei fizinis aktyvumas, todėl siekiama sutrikusio intelekto ugdytiniams suteikti kuo daugiau žinių apie sveikatą, ugdyti sveikos gyvensenos gebėjimus bei vertybines nuostatas per patyrimą, išgyvenimą bei sportinę veiklą.
„Projekto tikslas – sudaryti sąlygas Panevėžio miesto ir regiono sutrikusio intelekto vaikams ir jaunimui 18 mėnesių reguliariai dalyvauti jiems pritaikytose fizinio aktyvumo veiklose (plaukimo, krepšinio, atletinės gimnastikos), užtikrinant jų individualių poreikių tenkinimą, fizinių galių ugdymą bei socialinę integraciją per sportą“, – sako Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Kristina Rasčiuvienė.
Anot pavaduotojos, didžiausias dėmesys, vykdant projektą, buvo vykdyti mokymosi plaukti programą sutrikusio intelekto vaikams ir jaunimui, organizuoti krepšinio treniruotes, pritaikytas sutrikusio intelekto vaikams ir jaunimui bei organizuoti atletinės gimnastikos treniruotes, pritaikytas sutrikusio intelekto vaikams ir jaunimui.
„Neįgaliuosius ir Panevėžio miesto bendruomenės narius projekto metu kvietėme gyventi aktyviau, sveikiau, tokiu būdu formuojant pozityvaus laisvalaikio praleidimo įgūdžius, ugdant pasitikėjimą savimi ir bendrystę. Projekto pabaigoje buvo organizuotos respublikinės krepšinio ir plaukimo čempionatai, kuriuose varžėsi 179 atletai.“, – teigė K. Rasčiuvienė.
Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro direktoriaus pavaduotoja pasidžiaugė, kad ugdymo įstaigoje susibūrė aktyvi sportuojanti bendruomenė, puoselėjanti sveikos ir aktyvios gyvensenos principus.
„Organizuojant projekto veiklas buvo užtikrinamas neįgaliųjų vaikų bei jaunimo sąmoningumas, sudarant palankias sąlygas fiziniam aktyvumui, formuojant sutrikusio intelekto asmenų įprotį gyventi fiziškai aktyviai, užtikrinant kokybiškas fizinio aktyvumo veiklas, skatinant fizinio aktyvumo užsiėmimus. Vaikai aktyviai leido laiką po pamokų, tai reiškia, kad sutrumpėjo laikas praleistas prie televizoriaus ar kompiuterinių žaidimų. Sportavimas suteikė galimybę išmokti veikti ir dirbti komandoje, sustiprino esminius bendravimo gebėjimus, dalykinę orientaciją, gebėjimą susikaupti, mažino agresyvumą. Fiziniai pratimai sustiprino raumenų tonusą ir padidino ištvermę, tapo atsakingi, kūrybingi, bei patobulino komandinio darbo įgūdžius. Vaikai taip pat buvo motyvuojami ir organizuojant įvairiausių sportinių renginių – estafečių, krepšinio, plaukimo varžybas“, – teigė Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui K. Rasčiuvienė.