Praėjusią savaitę Panevėžio miesto taryba priėmė sprendimą dėl naujosios autobusų stoties. Apie tai – pokalbis su Panevėžio miesto meru Ryčiu Račkausku.
– Kodėl tiek metų Panevėžyje nebuvo atnaujinama autobusų stotis?
– Jau ir sunku suskaičiuoti, kiek įvairiausių pasiūlymų ir planų šia tema yra girdėję panevėžiečiai. Kažkada ją norėta kelti į Kniaudiškių kvartalą, geležinkelio stoties rajoną, autobusų parko teritoriją Beržų gatvėje. Tačiau visa tai ir liko kalbomis, kurios suaktyvėdavo kaskart artėjant rinkimams.
Svarstymai iškelti stotį iš centro buvo, ko gero, patys keisčiausi. Visais laikais autobusų stotys buvo integruotos į miesto centrą ir jų iškėlimas į pakraščius nepasiteisino. Sumanymas stotį iškelti į autobusų parko teritoriją iš principo atrodė „neskaniai“, nes būtų padidinęs finansinę naštą Savivaldybei. 2015 m., kol nebuvome gavę investuotojo pasiūlymo, galimybės leido modeliuoti tik ribotą dabartinio stoties pastato atnaujinimą, o keleivių atvykimo ir išvykimo aikšteles uždengti stogine.
Buvo rengiamas investicinis projektas, tačiau akivaizdu, kad jį įgyvendinę nebūtume nei atgaivinę stoties prieigų, nei turėję šiuolaikišką stotį, kokią galime turėti dabar.
– Kuo šis projektas patrauklesnis už anksčiau svarstytas alternatyvas?
– Šis projektas išskirtinis keliais aspektais. Pirmiausia jis įdomus, modernus ir labai apgalvotas. Ši miesto vieta pasikeis iš esmės. Dabartinis stoties pastatas bus atnaujinamas ir įgis kitą paskirtį. Jame įsikurs turizmo, verslo informacijos centrai ir kt. Dabartinio didžiulio asfaltuoto ploto vietoje bus įrengtas skveras, taigi turėsime dar vieną patrauklią vietą panevėžiečiams ir miesto svečiams.
TAIP PAT SKAITYKITE: Pagaliau: Panevėžys turės modernią autobusų stotį
Naujosios stoties pastatas bus statomas dabar neužstatytame trikampyje, skiriančiame įvažą į stotį ir išvažiavimą. Peronas su atvykimo ir išvykimo aikštelėmis bus įkurtas vietoje dabartinės žaliosios zonos. Šie darbai bus atliekami už investuotojo lėšas. Investuotojas taip pat planuoja dabartinės stovėjimo aikštelės šalia prekybos centro vietoje įrengti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę, kurios taip reikia miesto gyventojams.
Toks autobusų stoties ir prieigų išdėstymas daug racionalesnis urbanistiniu požiūriu, leis daug efektyviau organizuoti eismą.
Ne mažiau svarbi ir finansinė nauda miestui. Pagal praėjusią savaitę Tarybos priimtu sprendimu patvirtintą sutartį su investuotoju, pastarasis įsipareigoja užtikrinti finansavimą naujosios stoties statybai. Taigi mes ne tik pritraukiame investicijų į miestą, bet kartu sutaupome lėšų, kurias galime skirti kitoms miesto viešosioms erdvėms.
– Kaip vertinate viešojoje erdvėje pasirodžiusias dvejones dėl sutarties skaidrumo?
– Galiu pasakyti trumpai: dezinformacija ir bandymas trukdyti miestui atsinaujinti. Sutartis su investuotoju buvo rengiama kone metus, dirbo kvalifikuoti teisininkai, todėl ji paruošta tikrai profesionaliai.
Oponentai bando klaidinti visuomenę, neva šia sutartimi siekiama užvaldyti žemę, ant kurios dabar įrengta automobilių stovėjimo aikštelė prie prekybos centro. Tačiau sutartyje nieko tokio nėra – žemė kaip yra, taip ir lieka valstybinė, tiesiog sudaromos sąlygos vietoj dabar esančios parkavimo aikštelės įrengti daugiaaukštę.
TAIP PAT SKAITYKITE: Tarybos daugumos pareiškimas dėl bandymo stabdyti autobusų stoties modernizavimo procesus
Miesto centrinėje dalyje trūksta parkavimo vietų, modernios stoties ir patrauklių jos prieigų. Visa tai galime turėti, įgyvendinę šį projektą.
Norėtųsi tikėti, kad gyvybiški miesto interesai nusvers norą savanaudiškai politikuoti ir jau šių metų pabaigoje tapsime statybos darbų pradžios liudininkais.
Panevėžio autobusų stotis