Spalio 7-9 d. Vilniaus parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksta tarptautinė šiuolaikinio meno mugė „ArtVilnius’22“, kurioje Panevėžį atstovauja ir savo darbus pristato tapytojas, 2016-ųjų Metų panevėžietis Ramūnas Grikevičius, keramikas, 2010-ųjų Metų panevėžietis Egidijus Radvenskas bei įvairius apdovanojimus Lietuvoje ir užsienyje pelnęs fotomenininkas Andrius Repšys, pristatomas Stasio Eidrigevičiaus menų centras, būsimas jo pastatas ir veiklos.
„Panevėžys garsėja kaip originalių kūrėjų miestas. Šiandien mūsų menininkai drauge su kolegomis iš viso pasaulio pristato savo kūrybą vienoje didžiausių šalyje rengiamų šiuolaikinio meno mugių. Džiaugiuosi, kad Panevėžio kūrėjai yra laukiami ir vertinami tokio lygio renginiuose. Vertiname meno žmonių indėlį, kuriant miesto veidą ir tapatybę, todėl kryptingai dirbame, kad mūsų mieste jie turėtų patrauklias sąlygas kurti bei eksponuoti savo kūrybą. Panevėžys, įgyvendindamas tokio lygio projektus kaip Stasio Eidrigevičiaus menų centras, toliau stiprina savo, kaip profesionalaus meno kūrėjams atviro ir įdomaus miesto vardą“, – sakė meras Rytis Račkauskas.
R. Grikevičius Lietuvos dailės scenoje matomas beveik tris dešimtmečius, nuo 1986 metų dalyvauja grupinėse parodose, meno projektuose, tarptautiniuose simpoziumuose, rengia personalines parodas. Meno mugės metu bus eksponuojami pastarųjų kelių metų dailininko tapybos darbai bei piešiniai. Pasak R. Grikevičiaus, drobėse atsiskleidžia įvairios būsenos, baimės, aistros, pasaulio grožis ir bjaurumas, chaosas ir neišvengiama pabaiga. Tapytojas sako: „Noriu pasidalyti savo mintimis apie žmogaus pastangas išlikti nepaisant esminės aplinkybės – gyvenimas vis tiek vieną dieną baigsis. Fragmentiškai sudėliotose istorijose koliažas tampa realų gyvenimą atspindinčia forma: kalbėti apie žmogiškąją būtį bei jos iššūkius, būti juokingam ir rimtam, tiesiog jausti“.
E. Radvenskas nuo 1997 m. yra Lietuvos dailininkų sąjungos narys, nuo 1988 m. dalyvauja įvairiose parodose, simpoziumuose, rezidencijose ir meno projektuose, surengė 15 personalinių parodų. „E. Radvensko keramikos objektai raiškiai sudėliojo svarbiausius šiuolaikinės keramikos akcentus: išgrynintą, konstruktyviai paprastą formą, kartais primenančią buities rakandų, technikos įrenginių, liaudiškų dirbinių ar gamtos formų pavidalus bei taktilinius rankos įspaudus fiksuojančias formas.
Jis išryškino medžiagą – šamotinį molį, praturtino ir atgaivino jį kitomis medžiagomis (metalu, medžiu, spiralėmis, virvelėmis ir kt.). E. Radvensko keraminiai artefaktai atrodė išbaigti, svarūs pavidalai dėl neutralių spalvinių sprendimų buvo netikėti ir paradoksalūs tikrovės įžvalgomis, organiškomis faktūromis ir glazūromis“, – rašo menotyrininkė Nijolė Nevčesauskienė.
A. Repšys yra Lietuvos fotomenininkų sąjungos, Spaudos fotografų klubo valdybos, Šiaurės Lietuvos fotomenininkų asociacijos valdybos narys. 2019 m. jam suteiktas Meno kūrėjo statusas. Nuo 1998 m. fotografas aktyviai dalyvauja parodose Lietuvoje, Latvijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Surengė 32 personalines parodas, dalyvavo daugiau kaip 40 parodų Lietuvoje ir užsienyje. Pelnė Lietuvos ir įvairių tarptautinių apdovanojimų, yra daugkartinis Lietuvos spaudos fotografijos konkurso nugalėtojas ir nominantas. Vilniaus parodų ir kongresų centre „Litexpo“ bus eksponuojami du A. Repšio fotografijų ciklai – „Saulės grafika“ ir „4 m² laisvės“.
Projektas „Saulės grafika“ tiria meno galią, teigdamas, kad menininkai gali priartėti prie visuomenės sąžinės ir daryti asmeninę įtaką tiek individui, tiek visuomenei dėl klimato kaitos poveikio. Fiksuodamas atsinaujinančius energijos šaltinius – vėjo jėgaines, saulės baterijas ir užtvankas, t. y. būdus pristabdyti klimato kaitos procesus, autorius ieško estetinės daugiaprasmybės. Kitas A. Repšio fotografijų ciklas – „4 m² laisvės“ – pirmiausia unikalus savo sumanymu: meninei fotografijai dar niekas nefotografavo įkalinimo įstaigų naudodamas droną. Šis fotografijų ciklas kvestionuoja laisvės ribas – ne tik sienų, tvorų, tinklo grafikos suspaustame kalėjime, o ir numanomoje realybėje už jo. Drauge menininkas žengia į neištirtas pasaulio ir žmogaus pažinimo teritorijas.