Panevėžio kelininkai žiemai pasiruošę: jau „įjungė“ budėjimo režimą

AutoriusRAIMONDA MIKUČIONYTĖ
FotoRIMVYDAS ANČEREVIČIUS
Už Panevėžio miesto gatvių tvarkymą atsakingoms tarnyboms žiema prasidėjo jau nuo rugsėjo mėnesio pabaigos, o, kaip sako patys kelininkai, budėjimo režimas „visą parą“ jau „įjungtas“ - nenorima, kad žiema užkluptų, kaip sakoma, netikėtai.

Už Panevėžio miesto gatvių tvarkymą atsakingoms tarnyboms žiema prasidėjo jau nuo rugsėjo mėnesio pabaigos, o, kaip sako patys kelininkai, budėjimo režimas „visą parą“ jau „įjungtas“ – nenorima, kad žiema užkluptų, kaip sakoma, netikėtai.

Budi specialistai

Bendrovės „Panevėžio specialus autotransportas“ miesto tvarkymo skyriaus vadovas Sigitas Vainauskas sako, kad tarnybos jau pasiruošusios valyti gatves, šaligatvius.

„Nuo lapkričio vidurio tarnybos jau pasiruošusios valyti miestą rankiniu būdu, o mechanizuotas gatvių valymas pradėtas organizuoti jau nuo lapkričio pradžios, nes oro prognozuoti tiksliai neįmanoma. Siekiant užtikrinti operatyvų gatvių barstymą šaltuoju metų laiku, jau nepertraukiamai budi patyrusių specialistų komanda, kuri septyniais sniego valymo automobiliais išvažiuos į gatves vos prasidėjus snygiui“, – teigė S. Vainauskas.

S. Vainauskas.

Sukaupė reikiamą kiekį reagentų

Pasak įmonės miesto tvarkymo skyriaus vadovo, specialistai jau pasiruošę darbui.

„Automobiliai paruošti žiemos darbams Panevėžio gatvėse, o žmonės – budėjimo režime. Įmonės sandėliuose sukaupti reagentai slidžioms gatvių ir šaligatvių dangoms prižiūrėti. Tarp atsargų – per tūkstantis tonų techninės druskos ir dar užsakyta 500 tonų papildomai, nes sužinojome, kad druska brangs. Tad iš viso turėsime apie 1 600 tonų druskos. Smėlio ir chlorido mišinio turime apie 800 tonų ir jis pilamas į specialias dėžes miesto gatvėse, kurias baigiame sustatyti“, – aiškino S. Vainauskas ir pridūrė:

Smėlio ir chlorido mišinio Panevėžio kelininkai turi apie 800 tonų. Jis pilamas į specialias dėžes miesto gatvėse.

„Laisvės aikštę ir jos prieigas barstome specialiu mišiniu – kalcio chlorido. Jo taipogi esame nusipirkę reikiamą kiekį ir, esant reikalui, mišinio galima bet kada užsakyti. Kalcio chlorido šiuo metu turime apie 15 tonų. Aikštės smėlio ir druskos mišiniu barstyti negalime, nes pažeistų grindinį. Kalcio chloridas – mažiau kenksmingas aikštės dangai.“

Panevėžio kelininkai pasiruošę žiemai.

Kvietė vairuoti atsargiai

Panevėžio specialiojo autotransporto įmonės darbuotojas naujienų portalui JP teigė, kad kelininkai pasiruošę žiemai.

„Tik noriu pasakyti vairuotojams, kad kelininkai žiemą nepadarys gatvių tokių, kokios būna vasarą. Kelininkai tik šiek tiek palengvina vairavimą. Juolab kad plikledis gali užeiti per 5 minutes, o įmonės darbuotojams išbarstyti mišinius naktį reikia 3-4 valandų. Todėl vairuotojai turėtų savo smegenis perjungti žiemos vairavimui ir sulėtinti greičius“, – kvietė S. Vainauskas vairuotojus automobilius žiemą vairuoti atsakingai ir atsižvelgti į oro sąlygas.

S. Vainauskas prisiminė praėjusią žiemą, kuri privertė tiek sniego, kad kelininkams teko dirbti išsijuosus.

Snygio metu valyti sudėtinga

S. Vainauskas prisiminė praėjusią žiemą, kuri privertė tiek sniego, kad kelininkams teko dirbti išsijuosus.

„Juk buvo tokių momentų, kad snigo be perstojo tris paras. Nors šlavėme gatves kone ištisai, bet atrodė, kad gatvės nevalytos. Todėl ir sakau, kad kelininkai žiemą tik palengvina važiavimą. Juolab kad eismo taisyklėse aiškiai parašyta, kokiu greičiu galima važiuoti esant slidžiai kelio dangai“, – aiškino bendrovės miesto skyriaus vadovas.

Pasak S. Vainausko, norėdami organizuoti operatyvią ir nepertraukiamą gatvių priežiūrą žiemos metu, su Savivaldybės administracija parengtas ir suderintas budinčios žiemos tarnybos darbo rėžimas ir pajėgumų paskirstymas.

Turi naujos technikos 

Pasak S. Vainausko, norėdami organizuoti operatyvią ir nepertraukiamą gatvių priežiūrą žiemos metu, su Savivaldybės administracija parengtas ir suderintas budinčios žiemos tarnybos darbo rėžimas ir pajėgumų paskirstymas.

Rankiniu būdu valančių darbuotojų skaičius įmonėje nuolat kinta. Šiandien jų yra apie 80.

„Turime 9 naujus traktorius, kurie šluos šaligatvius. Dar turime senesnės technikos ir, jeigu reikės, tie traktoriai važiuos valyti gatvių. Beje, tuos naujus traktorius jau išbandėme vasarą – žolę pjovėme, o žiemą – valysime šaligatvius. Traktoriai prižiūrės devynis maršrutus, kurie suderinti su Savivaldybe. Gatvėms valyti turime 7 automobilius ir dar vieną jau nusipirkome – neužilgo ir jis pasieks įmonę. Rankiniu būdu valančių darbuotojų skaičius nuolat kinta. Jų yra apie 80, bet, jeigu prireiks valytojų, priimsime daugiau“, – skaičiavo darbo rankas ir techniką įmonės darbuotojas ir tvirtino, kad žiema neturėtų užklupti netikėtai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kai šviesos gausa ir džiugina, ir vargina: vaistininkė patarė, kaip išgyventi žiemos tamsą

confident-noyce

Žiemos sporto traumos – ką turėti vaistinėlėje ruošiantis slidinėti ar pramogauti lauke?

confident-noyce

Žiema dar tik įpusėjo – 6 patarimai, kaip pasirūpinti augintiniais šaltuoju metų laiku

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau