Už Panevėžio miesto gatvių tvarkymą atsakingai tarnybai – bendrovei „Panevėžio specialusis autotransportas“ – žiema prasideda mėnesiu anksčiau, nei prasideda kalendorinis šaltasis periodas. Jau nuo lapkričio 1 dienos įmonės miesto tvarkymo skyriaus specialistai, atsakingi už gatvių valymą, pradeda nepertraukiamą budėjimą visą parą ir stebi oro kaitą, bei jam pasikeitus, skuba, jei reikia, valyti gatves.
Budi naktimis
Bendrovės „Panevėžio specialusis autotransportas“ laikinasis miesto tvarkymo skyriaus vadovas Sigitas Vainauskas pasakojo, kad dar didelio vargo su sniegu neturėjo.
„Nuo lapkričio 16 dienos tarnybos buvo pasiruošusios valyti miestą rankiniu būdu, o mechanizuotas gatvių valymas organizuojamas jau nuo lapkričio mėnesio pradžios. Norėdami užtikrinti operatyvų gatvių barstymą šaltuoju metų laiku, naktį budi patyrusių specialistų komanda, kuri sniego valymo automobiliais pasirengusi išvažiuoti į gatves vos prasidėjus snygiui“, – informavo įmonės laikinas miesto tvarkymo skyriaus vadovas S. Vainauskas.
Priemonių turi pakankamai
Pasak S. Vainausko, bendrovė „Panevėžio specialusis autotransportas“ turi 9 automobilius, pritaikytus žiemą gatvėms valyti.
„Dar turime 7 traktorius, kurie valo šaligatvius net 5 maršrutais, o jų plotai Panevėžio mieste – iki 50 tūkst. m². Lapkričio pradžioje įmonė turėjo tūkstantį tonų druskos mišinio, bet per praėjusį savaitgalį, jau išbarstėme beveik 140 tonų mišinio, nes tą jau daryti buvo būtina. Beje, kiekvieną parą stebime oro prognozes, kad tik laiku galėtume išvažiuoti į gatves jas valyti. Tik gaila, kad orų prognozuotojai pateikia skirtingas informacijas ir mums reikia išvesti vidurkį, kad galėtume teisingai jas įvertinti“, – šypsosi S. Vainauskas.
Įsigijo naują automobilį
Laikinas bendrovės „Panevėžio specialusis autotransportas“ miesto tvarkymo skyriaus vadovas pasidžiaugė, kad bendrovės parką papildė naujas automobilis.
„Spalio pabaigoje bendrovę pasiekė visiškai naujas automobilis IVECO 160E su sniego valymo ir mišinių, skirtų slidžioms dangoms prižiūrėti, barstymo įranga. Naujai įsigytas modernus automobilis vasarą pritaikomas įprastiems miesto tvarkymo darbams, o šaltuoju sezonu bus naudojamas sniegui valyti ir druskos mišiniams barstyti. Dar vasarą įsigyta papildomų priedų jau turimiems automobiliams, kurie leidžia turimą techniką pritaikyti žiemos sezono darbams. Visa technika paruošta darbui“, – teigė S. Vainauskas ir tvirtino – žiemai pasiruošta.
Turi net specialų reagentą
Bendrovės „Panevėžio specialus autotransportas“ sandėliuose sukaupti reagentai slidžioms dangoms prižiūrėti.
„Be beveik 1000 tonų techninės druskos ledui tirpinti, yra 600 tonų smėlio ir druskos mišinių šaligatviams barstyti. Itin žemų temperatūrų atveju, turime reagentų, kurie veikia iki –250C. Beje, be mechanizuoto valymo yra išlikęs ir rankinis. Šiuo metu rankiniu būdu Panevėžyje šaligatvius, kur negali apsisukti traktoriukai, valo apie 50 valytojų. Rankiniu būdu valančiųjų galėtų būti ir daugiau. Žiemos darbui dar reikėtų 5 darbuotojų rankiniam valymui ir dviejų – traktoriukus valdyti“,– aiškino S. Vainauskas.
Derina darbus su Savivaldybe
Pasak laikinojo įmonės miesto tvarkymo skyriaus vadovo, su miesto tvarkymo darbų užsakove Panevėžio miesto savivaldybe, derinami miesto gatvių valymo ir barstymo maršrutai.
„Lengvoji technika – septyni traktoriai – skirti šluoti ir valyti sniegą nuo šaligatvių, pėsčiųjų takų, aikščių. Nustatyti 5 šaligatvių valymo maršrutai, kurie prižiūrimi nuolat. Valymo maršrutai patvirtinti iki metų pabaigos. Nuo kitų metų pradžios – sausio 1 dienos – bus vėl derinami gatvių ir šaligatvių valymo maršrutai. Iškritus didesniam kritulių kiekiui, prižiūrimos gatvės dalijamos į tris grupes ir darbai organizuojami dar sparčiau. Gatvės, neįtrauktos į pagrindinius maršrutus, prižiūrimos atskiru Savivaldybės nurodymu, kai to reikalauja oro sąlygos“, – paaiškino S. Vainauskas.