„Panevėžio keliai“ remontuos kilimo ir tūpimo taką



Viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių projektavimo bei statybos bendrovė „Panevėžio keliai“ pasirašė neeilinę sutartį su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU).

Sutartis apima VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto Kyviškių skrydžių praktikų bazės kilimo ir tūpimo tako kapitalinio remonto techninio darbo projekto parengimo, jo vykdymo priežiūros paslaugas bei kapitalinio remonto darbus.

„Tai, manau, pirmoji sutartis Lietuvos aviacijos srityje, kai darbai bus atliekami vadovaujantis Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos patvirtintos FIDIC Geltonosios knygos reikalavimais, apimančiais sutarties vykdymą, kai projektavimo ir rangos darbus atlieka tas pats rangovas. Toks darbo principas leidžia surasti optimaliausius sprendinius užsakovo keliamiems tikslams pasiekti bei įgalina tai atlikti per trumpiausią laiką“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Sutartyje numatytas darbų atlikimo terminas – 4 mėnesiai.

AB „Panevėžio keliai“ specialistai darbus pradeda nedelsdami. Pirmiausia, atlikus reikalingus inžinerinius tyrinėjimus, bus parengti preliminarūs projektiniai pasiūlymai dėl kilimo ir tūpimo tako dangos konstrukcijos remonto būdų ir technologijų.

Esamas kilimo ir tūpimo takas, kurio ilgis siekia 540 metrų, o plotis – 23 metrus, yra susidėvėjęs, asfaltbetonio danga pažeista bei deformuota, išvagota 7-9 centimetrų storio plyšiais, susidariusiais dėl aplinkos poveikio ir eksploatacijos, o danga paklota ant nesurišto pagrindo sluoksnio.

Po remonto tako ilgis ir plotis nesikeis, tačiau bus visiškai naujai įrengta dangos konstrukcija. Numatoma nuimti susidėvėjusią dangą ir pakloti naują asfaltbetonio dangą.

Kapitališkai remontuojamas kilimo ir tūpimo takas pagal ilgį ir plotį yra priskiriamas 1A kategorijai, pritaikytas skrydžių praktikų bazės Kyviškėse reikmėms. VGTU Antano Gustaičio aviacijos institutas rengia orlaivių pilotus, skrydžių valdymo, aviacinės elektronikos inžinerijos, aviacinių elektros įrenginių bei aviacinės mechanikos inžinerijos specialistus. Už šių studijų programų glūdi sudėtinga profesinio praktinio mokymo sistema, apimanti specialiąją aviacinę techniką bei specializuotas praktinio mokymo bazes.

V. Puidoko nuomone, Lietuvoje yra daug aviacijos bazių, kurioms būtina atnaujinti infrastruktūrą. Projektavimo ir rangos darbų sutelkimas vienose rankose būtų vienas iš ekonomiškai naudingiausių problemos sprendimų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads