Panevėžio apskrities gyventojai aktyviai naudojasi e. paslaugomis, į pagalbą pasitelkia ir virtualų buhalterį

AutoriusJP
FotoFREEPIK.COM

Panevėžio apskrities gyventojai įvairioms viešosioms ir administracinėms paslaugoms gauti yra linkę pasitelkti internetą. Tai parodė Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) apibendrinti duomenys apie elektroninių paslaugų naudojimą dešimtyje Lietuvos apskričių.

Panevėžiečiai labai aktyviai naudojasi nemokama VMI paslauga, skirta savarankiškai dirbantiems gyventojams, įsigijusiems verslo liudijimą ar įregistravusiems individualią veiklą pagal pažymą – virtualiu buhalteriu i.APS. Susidomėjimas šia paslauga per metus apskrityje padidėjo 3,5 karto: besinaudojančių ja per devynis 2019 m. mėnesius buvo 456, o per tą patį šių metų laikotarpį – jau 1 584.

Sparčiai augo e. sistemų naudotojų skaičius

Pasak VMI Mokestinių prievolių departamento vyresniosios patarėjos Ingos Gedminienės, nors apie e. paslaugų patogumą buvo itin garsiai prabilta kilus COVID-19 pandemijai, dar iki jos didžioji dalis VMI paslaugų buvo pasiekiamos elektroniniu būdu, o mokesčių mokėtojai jomis aktyviai naudojosi.

Gyventojams aktualiausios VMI e. paslaugų platformos yra elektroninio deklaravimo sistema (EDS) ir Mano VMI. EDS skirta gyventojų pajamų, turto, pridėtinės vertės, nekilnojamojo turto mokesčių deklaracijoms pateikti, Mano VMI – įsigyti, pratęsti, nutraukti verslo liudijimus, įregistruoti ar išregistruoti individualią veiklą pagal pažymą, teikti prašymą įregistruoti ar išsiregistruoti iš pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų, matyti skolas, permokas, administracines baudas, jas sumokėti. Pasak I. Gedminienės, šios dvi sistemos jau kelerius metus yra populiarios, tad jų naudotojų augimas nėra labai didelis ir kasmet išlieka panašus.

EDS šiuo metu yra apie 2 mln. naudotojų. Per pirmuosius šių metų 9 mėnesius gyventojai čia savarankiškai pateikė daugiau nei 1,2 mln. pajamų deklaracijų, tiek pat jų pateikta ir per tą patį laikotarpį pernai. Labiau auga elektroniniu būdu pateikiamų prašymų skirti dalį gyventojų pajamų mokesčio paramai skaičius. Per 2020 m. 9 mėn. jų buvo apie 540 tūkst., pernai per tą patį laikotarpį – apie 462 tūkst., 2018 m. – beveik 379 tūkst.

Mano VMI šių metų rugsėjį turėjo daugiau nei 1,4 mln. naudotojų, pernai tokiu metu jų buvo apie 1,3 mln. Kaip populiariausias Mano VMI paslaugas pašnekovė nurodo verslo liudijimo išdavimą, pratęsimą ar nutraukimą ir individualios veiklos pagal pažymą registravimą, nutraukimą. Šiemet per devynis mėnesius visoje Lietuvoje e. būdu užsakyta 78,9 proc. visų su verslo liudijimais ir 81,8 proc. visų su individualia veikla pagal pažymą susijusių paslaugų. Pernai šie rodikliai siekė atitinkamai 65,9 proc. ir 76 proc.

„Panevėžio apskrityje Mano VMI naudotojų skaičius per devynis šių metų mėnesius, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 12,3 proc. ir apskritis pagal šį rodiklį liko antra po Utenos (12,8 proc.) apskrities. Trečioje vietoje atsidūrė Tauragės (11,9 proc.), ketvirtoje – Šiaulių apskritis (11,8 proc.)“, – vardija VMI atstovė.

Nuoseklus e. paslaugų vartotojų augimas

Augantį susidomėjimą viešosiomis e. paslaugomis pastebi ir Informacinės visuomenės plėtros komitetas (IVPK). „Lietuvos statistikos departamento duomenimis, naudojimasis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis auga nuosekliai, 2020 m. šiomis paslaugomis naudojosi 58 proc. Lietuvos gyventojų (16-74 metų). Per trejus metus viešųjų institucijų e. paslaugų vartotojų dalis padidėjo net 10 proc. (palyginimui: 2019 m. – 55 proc., 2018 m. – 51 proc., 2017 m. – 48 proc.). Atsižvelgiant į tai, jog didžioji dalis gyventojų pradėjo dirbti nuotoliniu būdu ir vis daugiau paslaugų perkeliama į e. erdvę, tikėtina, kad 2021 m. šis augimas bus dar didesnis“, – sako Arminas Rakauskas, IVPK Skaitmeninės aplinkos skyriaus vedėjas.

2020 m. spalio mėnesį atliktos reprezentatyvios Lietuvos gyventojų (16-74 metų) apklausos duomenimis, dažniausiai viešųjų institucijų svetainėse naudojamasi valstybės institucijų ir įstaigų teikiamomis elektroninėmis viešosiomis paslaugomis (54 proc.), rečiausiai tokiose svetainėse lankomasi norint pateikti institucijai paklausimą ar kreipiantis informacijos elektroniniu paštu (vos 9 proc. lankytojų).

Be to, pastebimas nuosekliai augantis gyventojų skaičius, naudojusių asmens tapatybės kortelę tapatybei nustatyti ar patvirtinti elektroninėje erdvėje (26 proc.).


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Asociacijų vadovai: ministerija svarsto gyventojų pajamų, NT, pelno mokesčių pakeitimus

JP Redakcija

R. Šadžius: pirmoje vasario dalyje koalicijai pristatysime siūlymus mokesčių pakeitimams

JP Redakcija

S. Skvernelis: mokesčių peržiūra nebus susijusi su pajamų gynybos finansavimui paieškomis

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads