-3.2 C
Panevėžys
Trečiadienis, 19 vasario, 2025

Panevėžietis atskleidė miesto viešojo transporto trūkumus

Autoriusdovilė barvičiūtė
Fotoživilė večiorkutė, rimvydas ančerevičius
Panevėžietis atskleidė miesto viešojo transporto trūkumus.

Viešasis transportas Panevėžyje nuolat tobulinamas, daugėja maršrutų, panevėžiečiai jau ilgiau nei metus naudojasi nauja elektroninio bilieto sistema, tačiau esama gyventojų, kurie šiam sektoriui negaili kritikos.

Iškėlė problemas

Naujienų portalo JP skaitytojas Rimas, laikinai atsisakęs nuosavo automobilio, nusprendė išbandyti miesto autobusus. Anot vyro, ši patirtis paliko nemalonius įspūdžius: keliaujant tamsiu paros metu trukdė prastas matomumas, trūko garsinės informacijos apie stoteles.

„Kai reikėjo važiuoti tamsiu paros metu, autobuse su reklaminiais lipdukais ir aprasojusiais langais ir dar su persėdimu, teko klausinėti bendrakeleivių, kur mes dabar esame, kokia bus kita stotelė“, – pasakojo Rimas.

Jis teigė, kad miesto gatvėse esančiose autobusu stotelėse, maršrutų tvarkaraščiai surašyti tokiu šriftu, kad reikia pasitelkti ne tik mobiliojo telefono prožektorių, bet ir didinamąjį stiklą.

„Ar sunku per garsiakalbį pranešti, į kokią stotelę autobusas atvyksta, kokia bus kita?“, – klausia panevėžietis.

A. Gražys.

Garsinė sistema veikia

Bendrovės Panevėžio autobusų parkas vadovas Arnoldas Gražys, reaguodamas į keleivio pastebėjimus, informavo, kad visuose miesto autobusuose yra įdiegta garsinė stotelių pranešimo sistema. Kelionės metu per garsiakalbius yra skelbiami stotelių pavadinimai, pranešima apie kitą maršruto stotelę. Apie 95 proc. visų miesto autobusų yra aprūpinti išorinėmis švieslentėmis.

Anot A. Gražio, reklaminiai lipdukai yra perforuoti (su skylutėmis), todėl pro juos viskas turi būti matoma. Jeigu langai yra aprasoję ir dėl to matomumas yra prastesnis, autobusų parko vadovas prašo keleivių pranešti konkretų autobuso numerį, kad būtų galima nedelsiant išspręsti šią problemą.

Panevėžietis atskleidė miesto viešojo transporto trūkumus.

Triukšmo nenori vairuotojai

Viešosios įstaigos „Panevėžio keleivinis transportas“ direktorius Giedrius Šileika patvirtino, kad visuose miesto autobusuose yra įdiegta ir veikia garsinė stotelių pranešimo sistema. Išimtys yra tik tos, kai vairuotojas sąmoningai išjungia šią sistemą arba sumažina garso lygį iki minimumo.

„Autobuso navigacinė įranga veikia automatiškai – vairuotojas neturi atlikti jokių veiksmų, kad pranešimai būtų transliuojami. Tačiau kartais vairuotojai, norėdami išvengti nuolatinio garso, tikriausiai sistemą išjungia. Vos tik ją įvedus, vairuotojams buvo aiškinama, kad ši sistema yra skirta keleivių patogumui“, – sako G. Šileika.

„Nauji autobusai visi yra „kalbantys“, bet dažniausiai nesklandumų gali įvykti senuose, pakaitiniuose autobusuose, kuriuose gali būti pažeisti garsiakalbių laidai. Taip pat pranešimai gali neveikti, kai autobuso maršrutas yra pakeičiamas paskutinę minutę dėl gedimo ar kitų priežasčių”, – teigė vadovas.

G. Šileika.

Vieninga sistema

Anot G. Šileikos, kai kuriuose autobusuose gali trūkti garsiakalbių, tačiau šiuo aspektu turėtų pasirūpinti pats autobusų parkas.

„Kai kuriuose autobusuose garsas transliuojamas ne tik salone, bet ir išorėje. Ši funkcija yra ypač naudinga žmonėms su regos negalia, nes leidžia jiems išgirsti autobuso maršruto numerį ir kryptį dar prieš įlipant. Nors tokių autobusų parkas turi nedaug, planuojama, kad ateityje ši funkcija bus prieinama daugelyje transporto priemonių. Autobusuose nėra instaliuoti išoriniai garsiakalbiai ir ši problema yra susijusi su autobusų susidėvėjimu, tačiau tikimasi, kad artimiausiu metu ji bus išspręsta”, – kalbėjo G. Šileika.

Panevėžietis atskleidė miesto viešojo transporto trūkumus.

Autobusai per seni

Kita problema, anot jo, dėl kurios gali kilti nesklandumų su garsiniais pranešimais ir švieslentėmis, yra susidėvėję autobusai – investicijos į naujų švieslenčių įsigijimą yra neracionalios, jei autobusas netrukus bus nurašytas. Visgi vidinės švieslentės yra įrengtos daugiau ne dešimtyje autobusų.

Direktorius taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad Panevėžys yra gana kompaktiškas miestas, todėl poreikis vidinėms švieslentėms, kurios rodytų ne tik stotelės pavadinimą, bet ir tolesnę autobuso judėjimo kryptį, nėra toks didelis, kaip didmiesčiuose. Vis dėlto, ateityje planuojama diegti ir tokias švieslentes.
G. Šileika priduria, kad visada autobuso judėjimo vietą ir kryptį realiu laiku galima matyti per savo išmanųjį įrenginį – „Panevėžio keleivių transporto“ programėlėje.


3 komentarai

Adomas 2025-02-18 16:39 at 16:39

Nu tiesiog pasaka, viską jie turi. Bet žmogus juk nemeluoja. Lupat holeros pinigus visa šaika tikrintojų o tvarkos nėra. Apie kokį taršos mažinimą galim kalbėti kad persėsti nuo automobilio į autobusus. . Maršrutai neaptarnauja mūsų patogiai

Atsakyti
Pilietis 2025-02-18 17:45 at 17:45

Visada taip. Jei kas skundžiasi – „Viską mes turim, viskas veikia. Atsi**skit mankurtai”… Šūdinas tas Panevėžio keleivinis transportas, niekada garsiai nenurodomos stotelės, o švieslentės yra apskritai stebuklas. Tokio dydžio mieste gyvenant nuosavo automobilio kelionėms mieste apskritai nereikia, bet kai autobusai važiuoja retai ir laisvu grafiku, tai spjauni ir lipi į mašiną.

Atsakyti
vairuotojas 2025-02-18 19:46 at 19:46

Niekas ten neveikia, kabina makaronus visuomet randa kaip pasiteisint, žinotumėt kaip jie TA praeina nei vienas tokiu autobusu nevažiuotu, rask nors viena tech tvarkinga butu iššūkis gerbiamieji

Atsakyti

Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžyje Vasario 16-ąją galimi trumpalaikiai viešojo transporto bei eismo sutrikimai

JP Redakcija

Patogesnės tarptautinių kelionių galimybės Panevėžio gyventojams: plečiamas maršrutų tinklas

JP Redakcija

„Panevėžio autobusų parko“ vairuotojams mokymai padės suprasti negalią turinčiųjų problemas ir lūkesčius

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads