Viešasis transportas Panevėžyje nuolat tobulinamas, daugėja maršrutų, panevėžiečiai jau ilgiau nei metus naudojasi nauja elektroninio bilieto sistema, tačiau esama gyventojų, kurie šiam sektoriui negaili kritikos.
Iškėlė problemas
Naujienų portalo JP skaitytojas Rimas, laikinai atsisakęs nuosavo automobilio, nusprendė išbandyti miesto autobusus. Anot vyro, ši patirtis paliko nemalonius įspūdžius: keliaujant tamsiu paros metu trukdė prastas matomumas, trūko garsinės informacijos apie stoteles.
„Kai reikėjo važiuoti tamsiu paros metu, autobuse su reklaminiais lipdukais ir aprasojusiais langais ir dar su persėdimu, teko klausinėti bendrakeleivių, kur mes dabar esame, kokia bus kita stotelė“, – pasakojo Rimas.
Jis teigė, kad miesto gatvėse esančiose autobusu stotelėse, maršrutų tvarkaraščiai surašyti tokiu šriftu, kad reikia pasitelkti ne tik mobiliojo telefono prožektorių, bet ir didinamąjį stiklą.
„Ar sunku per garsiakalbį pranešti, į kokią stotelę autobusas atvyksta, kokia bus kita?“, – klausia panevėžietis.
![](https://jp.lt/wp-content/uploads/2024/03/DSC_2751-1024x683.jpg)
Garsinė sistema veikia
Bendrovės Panevėžio autobusų parkas vadovas Arnoldas Gražys, reaguodamas į keleivio pastebėjimus, informavo, kad visuose miesto autobusuose yra įdiegta garsinė stotelių pranešimo sistema. Kelionės metu per garsiakalbius yra skelbiami stotelių pavadinimai, pranešima apie kitą maršruto stotelę. Apie 95 proc. visų miesto autobusų yra aprūpinti išorinėmis švieslentėmis.
Anot A. Gražio, reklaminiai lipdukai yra perforuoti (su skylutėmis), todėl pro juos viskas turi būti matoma. Jeigu langai yra aprasoję ir dėl to matomumas yra prastesnis, autobusų parko vadovas prašo keleivių pranešti konkretų autobuso numerį, kad būtų galima nedelsiant išspręsti šią problemą.
![](https://jp.lt/wp-content/uploads/2025/02/ZVL04009-1-1024x684.jpg)
Triukšmo nenori vairuotojai
Viešosios įstaigos „Panevėžio keleivinis transportas“ direktorius Giedrius Šileika patvirtino, kad visuose miesto autobusuose yra įdiegta ir veikia garsinė stotelių pranešimo sistema. Išimtys yra tik tos, kai vairuotojas sąmoningai išjungia šią sistemą arba sumažina garso lygį iki minimumo.
„Autobuso navigacinė įranga veikia automatiškai – vairuotojas neturi atlikti jokių veiksmų, kad pranešimai būtų transliuojami. Tačiau kartais vairuotojai, norėdami išvengti nuolatinio garso, tikriausiai sistemą išjungia. Vos tik ją įvedus, vairuotojams buvo aiškinama, kad ši sistema yra skirta keleivių patogumui“, – sako G. Šileika.
„Nauji autobusai visi yra „kalbantys“, bet dažniausiai nesklandumų gali įvykti senuose, pakaitiniuose autobusuose, kuriuose gali būti pažeisti garsiakalbių laidai. Taip pat pranešimai gali neveikti, kai autobuso maršrutas yra pakeičiamas paskutinę minutę dėl gedimo ar kitų priežasčių”, – teigė vadovas.
![](https://jp.lt/wp-content/uploads/2024/09/DSC08318-1024x684.jpg)
Vieninga sistema
Anot G. Šileikos, kai kuriuose autobusuose gali trūkti garsiakalbių, tačiau šiuo aspektu turėtų pasirūpinti pats autobusų parkas.
„Kai kuriuose autobusuose garsas transliuojamas ne tik salone, bet ir išorėje. Ši funkcija yra ypač naudinga žmonėms su regos negalia, nes leidžia jiems išgirsti autobuso maršruto numerį ir kryptį dar prieš įlipant. Nors tokių autobusų parkas turi nedaug, planuojama, kad ateityje ši funkcija bus prieinama daugelyje transporto priemonių. Autobusuose nėra instaliuoti išoriniai garsiakalbiai ir ši problema yra susijusi su autobusų susidėvėjimu, tačiau tikimasi, kad artimiausiu metu ji bus išspręsta”, – kalbėjo G. Šileika.
![](https://jp.lt/wp-content/uploads/2025/02/ZVL03970.jpg)
Autobusai per seni
Kita problema, anot jo, dėl kurios gali kilti nesklandumų su garsiniais pranešimais ir švieslentėmis, yra susidėvėję autobusai – investicijos į naujų švieslenčių įsigijimą yra neracionalios, jei autobusas netrukus bus nurašytas. Visgi vidinės švieslentės yra įrengtos daugiau ne dešimtyje autobusų.
Direktorius taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad Panevėžys yra gana kompaktiškas miestas, todėl poreikis vidinėms švieslentėms, kurios rodytų ne tik stotelės pavadinimą, bet ir tolesnę autobuso judėjimo kryptį, nėra toks didelis, kaip didmiesčiuose. Vis dėlto, ateityje planuojama diegti ir tokias švieslentes.
G. Šileika priduria, kad visada autobuso judėjimo vietą ir kryptį realiu laiku galima matyti per savo išmanųjį įrenginį – „Panevėžio keleivių transporto“ programėlėje.
![](https://jp.lt/wp-content/uploads/2017/11/jp-1.png)