
Vėliausiai iki 2023-iųjų Panevėžys pasikeis neatpažįstamai. Bus sutvarkyti visi trys miesto parkai, išgražinta Senvagė, Laisvės a. ir jos prieigos, atnaujinta nuo pastatymo, 1961-ųjų, kapitalinio remonto nemačiusi autobusų stotis, kitos miesto vietos.
2014–2020 metais Europos Sąjungos investicijos kompleksinėms teritorijoms sutvarkyti pasieks visus penkis didžiuosius miestus: Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius ir Panevėžį.
Iš šalies didmiesčių tikslinėms teritorijoms numatytų 138 mln. eurų Panevėžiui teks 20 mln. eurų. Pačios Savivaldybės finansinis indėlis tesiekia 3 mln. Eurų.
Miesto viešųjų erdvių permainas planuojama pradėti nuo centro. Daugiau nei pusę amžiaus rimtesnio remonto nemačiusi Panevėžio autobusų stotis, jau 2017-aisiais turėtų atrodyti moderniai ir jaukiai.
Rekonstruoti numatoma ne tik pačią stotį, bet ir jos prieigas.
Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ pasidžiaugė, jog Autobusų stotis gali ir turi tapti miesto vizitine kortele.
„Vieno geriausių šių dienų Lietuvos architektų, Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko siūloma autobusų stoties ir prieigų sutvarkymo vizija ir jos įgyvendinimas – puikiausia galimybė miestui sukurti modernią, patogią ir patrauklią erdvę“, – rašė miesto meras.
Verslo taryba (VT) pritarė moderniai Panevėžio miesto centro konversijai. UAB „Baltisches Haus“ iniciatyva Nacionalinės premijos laureatas architektas Rolandas Palekas parengė visai naują autobusų stoties pastato ir aplinkos sutvarkymo miesto centre viziją.
Panevėžiui siūloma esamą autobusų stotį sukeisti vietomis su vadinamuoju alyvų parkeliu, o dabartinę asfaltbetonio aikštę paversti parku. Tokiu atveju žalioji zona persikeltų į teritorijos vidų, arčiau stoties pastato. Stoties peronas taptų skvero tęsiniu. Pasikeistų autobusų judėjimas, nes transporto srautai šlietųsi arčiau J. Basanavičiaus g. ir Savanorių a. pietinės dalies. Vietoj automobilių stovėjimo aikštelės siūloma statyti kelių aukštų ažūrinį multifunkcinį pastatą, kurio pirmame aukšte būtų paslaugų ir komercinės patalpos, o kituose aukštuose – apie 450 automobilių stovėjimo vietų aikštelė. Dabartinį stoties pastatą siūloma ne griauti, o rekonstruoti, daug dėmesio skirti pėsčiųjų ir dviračių zonoms.
„Šiuo metu autobusų stotis yra viena labiausiai apleistų miesto vietų. Tačiau ji gali ir turi tapti miesto vizitine kortele. Panevėžiečiams patiko parodoje „EXPO Aukštaitija“ pristatyta architekto R. Paleko idėja. Jai pritarė ir Verslo taryba, Panevėžio architektų ir urbanistikos ekspertų taryba. Vieno geriausių šių dienų Lietuvos architektų siūloma autobusų stoties ir prieigų sutvarkymo vizija ir jos įgyvendinimas – puikiausia galimybė miestui sukurti modernią, patogią ir patrauklią erdvę“, – sako meras Rytis Račkauskas.
Panevėžio miesto savivaldybė, ieškodama miesto savitumo ir išskirtinumo, artimiausiu metu paskelbs autobusų stoties teritorijos ir Laisvės aikštės su prieigomis projekto konkursą. Tikimasi, kad ES lėšomis realizavus idėjas miesto centrinė dalis taps ne tik modernia, bet ir vientiso stilistinio įvaizdžio, teisingos urbanistikos ir aukštos architektūrinės estetikos oaze.
