Sąvoka „pakaba“ reiškia spyruoklių, amortizatorių ir jungčių sistemą, kuri veikia kartu, kad transporto priemonė liestųsi su keliu, išlaikant traukimą. Pakaba taip pat apsaugo pačią transporto priemonę ir visus krovinius ar bagažą nuo sugadinimo ir nusidėvėjimo. Automobilio priekinės ir galinės pakabos konstrukcija gali skirtis priklausomai nuo automobilio pavaros linijos išdėstymo ir paskirties.
Įprastinės pakabos sistemų rūšys:
- priklausomos;
- nepriklausomos;
- dvigubos pakabos sistemos.
Automobilio pakabą galima palyginti su namo pamatais. Jie atlieka tą pačią funkciją. Tai yra automobilio pagrindas, be kurio jis negalėtų būti eksploatuojamas. Automobilio pakaba išlaiko kėbulą tam tikrame aukštyje virš kelio, slopina smūgius bei virpesius. Automobilio pakabą sudaro lankstūs bei standūs elementai, kurie jungia automobilio ratus su kėbulu.
Pakabos skirstomos į:
- daugiasvirtes;
- McPherson kolonas;
- lingines;
- nepriklausomas pakabas susukamais strypais;
- pusiau nepriklausomas pakabas.
Daugiasvirtės pakabos yra naudojamos dažniausiai priekinėse, tačiau kartais ir galinėse automobilio pakabos konstrukcijose. Tai užtikrina puikų važiavimo komfortą.
McPherson kolonos yra naudojamos priekinėse šiuolaikinių automobilių pakabose. Jos itin supaprastino pakabas, nes laikančio. Amortizuojančio bei posūkio elementų funkcijos buvo sujungtos ir tapo viena sistema. Didelis privalumas yra tai, jog ji užima labai mažai vietos.
Automobilio pakabų privalumai ir trūkumai
Kitos pakabų rūšys taip pat turi savo privalumų bei trūkumų. Tačiau svarbiau yra pakalbėti ne apie jų rūšis, o apie remontą, nes tai itin aktualu kiekvienam automobilio savininkui. Nors daugelis iš mūsų nesame tokie automobilių sandaros žinovai, kad galėtume savarankiškai susiremontuoti savo transporto priemonės pakabos ar kitokius gedimus, tačiau būtina žinoti, kaip gedimo atveju reikėtų elgtis, į ką atkreipti dėmesį ir pan.
Kaip jau anksčiau minėjome, svarbiausias pakabos darbas yra išlaikyti visų keturių automobilio ratų tvirtą kontaktą su keliu, kad transporto priemonė būtų stabili kelyje.
Yra daugybė dalių, kurios užtikrina, kad jūsų automobilis būtų sustabdytas. Amortizatoriai (arba statramsčiai) ir spyruoklės yra pagrindinės dalys, tačiau svarbu, kad kitos dalys būtų geros būklės.
Jei kuri nors iš šių dalių yra nusidėvėjusi, pakabos sistema tampa neveiksminga. Pavyzdžiui, tik vienas nusidėvėjęs amortizatorius reiškia, kad jums gali prireikti dar 2,6 papildomų metrų, kad sustabdytumėte automobilį. Tai gali lemti avariją.
Taigi pakabos remontas yra būtinas, norint užtikrinti saugų, stabilų važiavimą.