„Oro navigacija“ vadovas: dažnėjantys GPS ryšio su lėktuvais trikdžių atvejai skrydžių rizikos nedidina

AutoriusŽygimantas Šilobritas (ELTA)
FotoELTA
ELTA3445496 Vilnius, 2022 m. Rugpjūčio 25 d. (ELTA). Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio komentarai po susitikimo dėl oro balionų skrydžių tvarkos. 2022.08.25 18:40:28. Dainius Labutis (ELTA)

Daugėjant atvejų, kai lėktuvai dėl GPS ryšio trikdžių negalėjo nusileisti Lietuvos oro uostuose, bendrovės „Oro navigacija“ vadovas Saulius Batavičius teigia, kad skrydžiai išlieka saugūs, nes antžeminės navigacijos įrenginių signalai yra stipresni ir negali būti paveikti trečiųjų šalių. Taip pat, anot jo, lėktuvams susiduriantiems su GPS trikdžiais padeda ir skrydžių vadovai.

„Palydovinis GPS signalas yra labai silpnas. Tam mes turime kitus įrenginius. Antžeminės navigacijos įrenginiai turi daug stipresnį signalą ir šis niekaip negali būti paveikiamas. Tai užtikrina skrydžių saugą. Turėjome tik keletą atvejų, kai turėjome nukreiptų ar nepasiekusių Vilnių lėktuvų, bet jie tik keli tarp tūkstančių“, – LRT radijui sakė S. Batavičius.

„Skrydžių vadovams yra papildomos instrukcijos, kaip elgtis. Tokiu atveju jie papildomai padeda pilotams naviguoti, jei to prisireikia“, – aiškino jis.

Jis paminėjo, kad ir toliau spėjama, jog tokius sutrikimus gali lemti trečiųjų šalių veikla. Visgi, anot jo, tai turėtų parodyti šiuo metu vykdomi tyrimai dėl apgręžtų skrydžių.

„Oro navigacija“ vadovas paminėjo, kad lyginant 2024 m. ir 2025 m. sausio mėnesius, gaunamų pranešimų apie GPS ryšio trikdžius išaugo 10 kartų.

„Pastebime padaugėjus atvejų. Lyginant sausio 2024 m. ir 2025 m. matome 10 kartų išaugusius atvejus. Sausį turėjome 400 pranešimų“, – sakė jis.

Anksčiau „Oro navigacija“ pranešė, kad 2023 m. paskutinį ketvirtį fiksuoti 124 pranešimai apie GPS ryšio trikdžius, 2024 m. paskutinį ketvirtį – virš 800.

ELTA primena, kad sausio 16 d. vakarą Vilniuje nenusileido iš Londono skridęs „Ryanair“ lėktuvas. Orlaivis buvo nukreiptas į Varšuvą, tačiau 23.47 val. jis sėkmingai nusileido sostinės oro uoste.

Remiantis Lietuvos oro uosto duomenimis, orlaivis „Boeing 737 MAX 8-200“, skridęs iš Londono Lutono oro uosto, Lietuvos sostinėje turėjo leistis 18.50 vietos laiku.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Oro navigacijos“ atstovas: GPS ryšio trikdžių paskutinį ketvirtį fiksuojama nemažai

confident-noyce

„Oro navigacija“: per metus pranešimų apie GPS trikdžius padaugėjo 6 kartus

confident-noyce

S. Bartkus mato potencialo, kad ateityje Lietuvoje galėtų būti septyni „Air Baltic“ lėktuvai

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau