0.8 C
Panevėžys
Trečiadienis, 5 vasario, 2025

„Orlen Lietuva“ reaktoriaus kelionė užtruks bent viena diena ilgiau: sunkumų kelia karšti orai

Autoriuselta
Fotolrt.lt

Dėl neįprastai karštų orų ir jų keliamo pavojaus „Orlen Lietuva“ reaktorius antradienį vakare ir naktį į trečiadienį negalėjo nuvažiuoti planuoto 33 kilometrų atstumo, Eltą informavo bendrovės atstovė spaudai Kristina Gendvilė. Dėl šios priežasties reaktorius į Mažeikiuose esančią gamyklą atvažiuos ne penktadienį, o šeštadienį.

„Keičiasi kelionės trukmė, nes lauko temperatūra labai aukšta. Vakar vakare, apie 21 val. reaktorius išvyko iš Skuodo aplinkkelio ir nuvažiavęs sustojo stovėti Aleksandrijoje. Šią poilsio aikštelę mes planavome eliminuoti. Tačiau asfaltas įkaitęs, tad dėl krovinio ir personalo saugumo atsisakėme šios idėjos“, – Eltai trečiadienį teigė K. Gendvilė.

„Reaktorius į gamyklą atvažiuos ne penktadienį, o šeštadienį“, – pridūrė ji.

Ji priminė, kad po to, kai sąstatas sekmadienio naktį įklimpo grunte ties Erlėnų kaimu Kretingos rajone, naktį iš antradienio į trečiadienį krovinys turėjo važiuoti nuo Skuodo aplinkkelio iki Židikų, įveikiant dviejų naktų atstumą. Visgi, dėl oro sąlygų į Židikus bus nuvykta vėliau.

„Dabar reaktorius išvažiuos šį vakarą panašiu metu (21 val. – ELTA), kai truputį atvės kelio danga, ir važiuos iki Židikų“, – pridūrė ji.

Visgi, pasak K. Gendvilės, tokios ilgesnės kelionės, truksiančios 13 dienų, negalima laikyti vėlavimu. Anot jos, tarptautinė logistikos kompanija „Mammoet“ planavo, kad reaktoriaus gabenimas užtruks iki 20 dienų.

„To negalėtume laikyti vėlavimu, nes viso kompanijai „Mammoet Baltic” buvo duota 20 dienų kelionei nuo Klaipėdos iki gamyklos, tai dabar išeis 13 dienų“, – aiškino ji.

ELTA primena, kad 1,5 tūkst. tonų sveriančio žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktoriaus kelionė iki Mažeikių prasidėjo vidurnaktį iš rugpjūčio 5 d. į rugpjūčio 6 d. Klaipėdoje. Tarptautinė logistikos bendrovė „Mammoet“ planavo, kad transportavimas 145 km ilgio maršrutu užtruks iki rugpjūčio 18 d.

Reaktorių gabenantis sąstatas juda tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/h greičiu. Važiuojantį sąstatą lydi inžinieriai ir kitas personalas, kurie turi užtikrinti sėkmingą kelionę.

Ruošiantis krovinio gabenimui, planuojamame transportavimo maršrute buvo sustiprinti 40 posūkių, praplatinta ir sustiprinta 80 km kelių, įrengta apie 64 km papildomo kelkraščio, sutvarkyti 9 tiltai, 4 iš jų rekonstruoti įrengiant apvažas, o 2 iš naujo perstatyti, maršrute buvo įrengtos 6 poilsio aikštelės.

Žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktorius, skirtas naftos perdirbimui, yra beveik 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio. Kartu su įrenginiu jį vežantis sąstatas sveria 2,2 tūkst. tonų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Rusų sąstato vagonas su nederamu atributu per Lietuvą nevažiuos

JP Redakcija

Išskirtinis reginys: milžiniškos detalės keliauja į didžiausią „Ignitis renewables“ vėjo elektrinių parką Baltijos šalyse

JP Redakcija

Į Lietuvą iš Baltarusijos neįleistas britas, gabenęs radioktyvų krovinį

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads