Asociacija „Papasakok plačiau”, bendradarbiaudama su Panevėžio rajono švietimo centru, žvarbias rudens ir žiemos popietes Naujamiesčio gyventojams pasiūlė praleisti kultūringai, besiklausant paskaitų apie šiuolaikinį meną. Paskaitų ciklas parengtas įgyvendinant projektą “IR: meno sujungtos priešpriešos”, kurio pagrindinė idėja – skirtingų kartų informacijos dalybomis paremtas neformalusis suaugusiųjų švietimas, kai savo žiniomis su vyresniaisiais dalijasi meno sričių studentai ir ekspertai, patys įsijaučiantys į dėstytojo rolę.
Paskaitų autoriai savo universitetines žinias perduoda tiems, kurie dėl istorinių priežasčių neturėjo galimybės susipažinti su jų jaunystėje pasaulyje gimstančiomis šiuolaikinio meno idėjomis. Naujamiesčio kultūros centre-dailės galerijoje jau įvyko trys paskaitos: Nyderlandų Groningeno Academia Minerva menų studentas Vilius Vaitiekūnas Naujamiesčio gyventojus ir svečius supažindino su XX amžiaus meno idėjų kontekstu, pasakojo garsiausių to meto menininkų kūrybos istorijas. Paskaitos pabaigoje klausytojai jau žinojo, kas yra Kandinskis ir Sezanas, ir netgi galėjo apie jų kūrybą diskutuoti.
Antroji paskaita mįslingu pavadinimu „Ką tyli kūrinys?“ susirinkusius supažindino su fluxų pasaulėžiūra ir iššūkiais, kuriuos turėjo įveikti menininkai XX amžiuje. Paskaitos autorė Vilniaus dailės akademijos magistratė Viktorija Damerell taip pat supažindino su garsiojo pisuaro „fontano“ istorija.
Vilniaus universiteto dr. Tomas Vaiseta vedė trečiają asociacijos organizuotą paskaitą ir supažindino klausytojus su sovietmečio kultūros programa vakarietiško meno kontekste.
Naujamiesčio gyventojų, kurie galbūt nespėjo apsilankyti Naujamiesčio galerijoje, laukia dar viena galimybė tai padaryti. Jau praėjus švenčių šurmuliui, gruodžio 27 dieną 15 valandą bus galima išgirsti Vilniaus universiteto istorijos ir antropoligijos bakalauro studentės Marijos Žilinskaitės paskaitą „Menas kaip pinigai – vartotojiškos visuomenės krizė sąlytyje su XXI amžiumi“.
Projektu, kurį finansuoja Panevėžio rajono savivaldybės, skatinama Panevėžio rajono gyventojų geresnė socialinė integracija, formuojamos mokymosi visą gyvenimą nuostatos, didinamas kartų tarpusavio supratimas.