Vos prasidėjus Panevėžio autobusų stoties remonto darbams, praėjusių metų rudenį, juos teko pristabdyti. Vykdant žemės kasimo darbus, buvusiame parkelyje, maždaug trijų metrų gylyje, rasti keisti radiniai – raudonojo molio plytos, apdegusios lentos. Mat čia savo laiku buvo arklių turgus, o šalia jo, kaip spėjama – sąvartynas.
Tačiau, išsiaiškinus, kokie lobiai slypi po žemėmis – gyvulių kaulai ir šiukšlės, Autobusų stoties statybos darbai atnaujinti ir sėkmingai vyksta toliau.
Darbai pagal planą
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna naujienų portalui JP aiškino, kad darbai vyksta pagal planą.
„Darbai vyksta pagal planą ir darbus atliekanti bendrovė „Kriautė“ dirba sėkmingai. Nėra vėluojama ir nesigirdi, kad reikia galvoti apie rangos sutarties pratęsimą“, – pasidžiaugė vykstančiais darbais T. Jukna.
Kadaise buvo turgus
Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus, nebėra problemos ir su archeologiniais kasinėjimais.
„Turime tos vietos medžiagą. 1934 metų miesto topografinę nuotrauką, taip pat 1945, 1977, 1986 metų ir vėlesnes nuotraukas – ten jokių pastatų niekada nėra buvę. Toje vietoje kadaise buvo arklių turgus ir susikaupė visokios atliekos. Nieko rimto nebuvo atrasta – greičiausiai čia buvo sąvartynas“, – aiškino T. Jukna.
Autobusų stotis atsinaujins
Priminsime, kad 2022 metų rugsėjo viduryje pagaliau buvo pradėti Panevėžio autobusų stoties remonto darbai.
Autobusų stotis bus vientisas statinys, po kurio stogine įsikurs peronas, o dalis jos bus apželdinta. Pati stotis numatoma dabar esančio skvero vietoje, pietinėje Savanorių aikštės pusėje. Stoties pastatas projektuojamas netaisyklingos trapecijos formos.
Planuojama, kad fasadai bus skaidraus stiklo, užtikrinantys vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono, ši vieta kuo daugiau pritaikyta pėstiesiems.
Po pastatu ir peronu planuojama įrengti vieno aukšto 87 vietų požeminę automobilių stovėjimo aikštelę, iš kurių 4 bus skirtos neįgaliesiems. Autobusų stotį numatyta įrengti su keleivių laukiamąja sale, bilietų kasomis, vairuotojų poilsio kambariu, bagažo ir smulkių siuntų skyriumi, dispečerine, informacijos tarnyba, sanitarinėmis, administracinėmis patalpomis.
Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies eismo saugumui ir tvarkos palaikymui. Numatyta, kad autobusai į stotį pateks iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausiai sprendžiamas pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo.
Techniniame projekte numatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stočiai ir pėsčiųjų takams apšviesti, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.
Numatoma autobusų stoties rekonstravimo darbų vertė – 7 mln. eurų. Dar vienas milijonas eurų numatytas kaip užsakovo rezervas, jeigu atsirastų nenumatytų arba papildomų darbų. Projektą numatoma įgyvendinti etapais.
Pirmasis jau turėtų prasidėti šiemet, tam skirta 1 mln. eurų. Planuojama darbų pabaiga – 2023 metų gruodis, prireikus, sudaryta galimybė pratęsti darbų pabaigos terminą.