
Naujoji Panevėžio miesto autobusų stotis bus statoma viešosios ir privačios partnerystės principu. T. y. ir privataus investuotojo lėšomis. Tam, kad būtų skelbiama investuotojo atranka, pritarė Savivaldybės taryba.
Pasak Miesto plėtros skyriaus vedėjo Jokūbo Leipaus, bus sudaryta investicijų sutartis dėl autobusų stoties ir besiribojančių teritorijų konversijos, naujos stoties statybos. Investuotojas turės pasiūlyti teritorijos išvystymo koncepciją, savo lėšomis suprojektuoti ir pastatyti autobusų stotį.
Investuotojo atrankos kriterijai – techninės-architektūrinės aplinkos įvertinimo išsamumas; techninių-architektūrinių sprendimų detalumas, išbaigtumas; architektūrinė raiška ir estetika; inovatyvumas; integralumas ir funkciniai ryšiai su miesto centru; investicijų projektui įgyvendinti siūlomo organizacinio modelio, su teisine aplinka susijusių pasiūlymų išsamumas, detalumas ir įgyvendinamumas; investuotojo planuojama skirti lėšų suma, įsipareigojimų apimtis, pageidavimai dėl Savivaldybės įsipareigojimų bei kt.
Investuotojui bus siūloma įvertinti apie 1,8 ha teritoriją Panevėžio centre, iš jos 1 ha naudojama stoties reikmėms.

Autobusų stoties konversijai ir pritaikymui bendruomenės reikmėms, stoties prieigoms tvarkyti Savivaldybė ketina gauti 2,8 mln. Eur ES investicijų. Miesto indėlis sudarys daugiau kaip 0,5 mln. Eur.
Rekonstruoti numatoma ne tik pačią stotį, bet ir jos prieigas
UAB „Baltisches Haus“ iniciatyva Nacionalinės premijos laureatas architektas Rolandas Palekas parengė visai naują autobusų stoties pastato ir aplinkos sutvarkymo miesto centre viziją.
Panevėžiui siūloma esamą autobusų stotį sukeisti vietomis su vadinamuoju alyvų parkeliu, o dabartinę asfaltbetonio aikštę paversti parku. Tokiu atveju žalioji zona persikeltų į teritorijos vidų, arčiau stoties pastato. Stoties peronas taptų skvero tęsiniu.

Pasikeistų autobusų judėjimas, nes transporto srautai šlietųsi arčiau J. Basanavičiaus g. ir Savanorių a. pietinės dalies. Vietoj automobilių stovėjimo aikštelės siūloma statyti kelių aukštų ažūrinį multifunkcinį pastatą, kurio pirmame aukšte būtų paslaugų ir komercinės patalpos, o kituose aukštuose – apie 450 automobilių stovėjimo vietų aikštelė. Dabartinį stoties pastatą siūloma ne griauti, o rekonstruoti, daug dėmesio skirti pėsčiųjų ir dviračių zonoms.
„Šiuo metu autobusų stotis yra viena labiausiai apleistų miesto vietų. Tačiau ji gali ir turi tapti miesto vizitine kortele. Panevėžiečiams patiko pristatyta architekto R. Paleko idėja. Jai pritarė ir Verslo taryba, Panevėžio architektų ir urbanistikos ekspertų taryba. Vieno geriausių šių dienų Lietuvos architektų siūloma autobusų stoties ir prieigų sutvarkymo vizija ir jos įgyvendinimas – puikiausia galimybė miestui sukurti modernią, patogią ir patrauklią erdvę“, – sako meras Rytis Račkauskas.
