-0.8 C
Panevėžys
Antradienis, 25 vasario, 2025

M. Skuodis: daugiau pinigų keliams kitąmet tikimasi iš bankų ir vilkikų mokesčių, akcizų

AutoriusSniegė Balčiūnaitė (bns)
Fotobns
M. Skuodis.

Lietuvos automobilių kelių priežiūrai kitais metais reikėtų apie 800 mln. eurų, sako susisiekimo ministras. Marius Skuodis tikisi, kad papildomų pajamų pavyks gauti iš didesnių mokesčių vilkikams, laikinojo bankų solidarumo įnašo bei akcizų. 

„Esame nusimatę poreikį, tikimės, kad bus bendras biudžetas didesnis nei šiemet. 540 mln. eurų nepakanka tai būklei pasiekti, kurios mes norime. Kitais metais Kelių priežiūros ir plėtros programos trūkumas norint įgyvendinti visus strateginius projektus, yra apie 250 mln. eurų, ir nemažintume tempo nei būklei išlaikyti, nei keliams, nei tiltams ir viadukams, o galėtume didinti“, – Seimo Darbo frakcijoje ketvirtadienį teigė ministras.

Pasak jo, kitais metais kelių priežiūros fondo lėšas sudarys didesni biudžeto asignavimai, dalis solidarumo mokesčio ir Europos Sąjungos finansavimas.

M. Skuodis, be kita ko, tvirtino, kad kelių priežiūrai būtų galima skirti dalį pajamų iš „žaliųjų“ kuro mokesčių – padidintų degalų akcizų ir CO2 dedamosios.

„Jeigu prezidentas pasirašys (pataisas – BNS) dėl kuro akcizų didinimo, CO2 dedamosios, tai papildomas šaltinis biudžetui tai pačiai infrastruktūrai“, – tvirtino M. Skuodis.

Pasak jo, papildomos biudžeto pajamos iš šių mokesčių turėtų būti nukreiptos kelių infrastruktūrai arba Darnaus judumo fondui, skirtam savivaldybių projektams ir transporto sektoriaus pertvarkai.

„Dabartinėje situacijoje ieškome visų šaltinių, kurie tik įmanomi“, – pridūrė jis, pabrėžęs, kad valstybinių kelių būklė nėra bloga.

M. Skuodis tikisi, kad iki 2030 metų visus strateginius projektus pavyks įgyvendinti, tuomet keliams nebereikės tiek daug  lėšų: „Reikės lėšų tik būklės palaikymui“.

Ministras pranešė, kad Seimo Ekonomikos komitetas kitą savaitę svarstys Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimus, kuriais siūloma peržiūrėti maksimalius kelių rinkliavų (vinječių) dydžius sunkiasvoriam transportui.

„Tai direktyvos perkėlimas su tam tikrais dydžiais, kas ir leistų peržiūrint mokesčius, kuriuos moka sunkiasvoris transportas ir ypač tas, kuris važiuoja tranzitu per Lietuvą, surinkti papildomus dešimtis milijonų eurų, kurie taip pat galėtų būti skiriama keliams“, – parlamentarams kalbėjo M. Skuodis.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

K. Budrys: paliaubos šiuo metu būtų kritinė klaida, nes jos leistų Rusijai atsistatyti

JP Redakcija

L. Kasčiūnas nepritaria KAM audito išvadų įslaptinimui

JP Redakcija

„YIT Lietuva“ už 5 mln. eurų sutvarkė kelią į Rūdninkų poligoną

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads