„LTG Link“: keleivinis traukinys iš Panevėžio į pajūrį – galbūt 2026-aisiais

AutoriusGiedrius Gaidamavičius (bns)
Fotoživilė večiorkutė


Keleivinis traukinys iš Panevėžio į Klaipėdą galėtų pradėti kursuoti 2026 metais, kai Lietuvą pasieks 15 naujų Šveicarijos koncerno „Stadler Rail“ pagamintų traukinių, teigia keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“.

Įvertinti tokio maršruto galimybes gavęs panevėžiečių prašymą „Lietuvos geležinkeliams“ (LTG) pasiūlė Seimo narys konservatorius Bronislovas Matelis.

„Panevėžys–Klaipėda maršrutas yra įtrauktas į strateginius bendrovės tikslus ir vertinama šio maršruto ekonominė, socialinė nauda valstybei ir jos gyventojams. Planuojama, kad šis maršrutas galėtų būti įvestas 2026 metais atvykus naujiems traukiniams – 9 elektriniams bei 6 bateriniams, kurie pakeis apie trečdalį keleivinių traukinių parko“, – BNS teigė „LTG Link“ atstovė Olga Malaškevičienė.

Pasak B. Matelio, susisiekimas tarp šiaurės rytų Lietuvos ir pajūrio šiuo metu sudėtingas. Dabar Aukštaitijos gyventojai geležinkeliu nuvykti prie jūros gali tik Šiauliuose persėdę į traukinį, kursuojantį tarp Vilniaus ir Klaipėdos.

„Įsivaizduokime kaip, pavyzdžiui, kupiškėnai, anykštėnai atvažiuoja prie jūros poilsiauti. Autobusų tiek daug nėra, tai arba jie savo mašinomis važiuoja, arba kažkaip… Tokiu būdu mes atitraukiame tą poilsiautoją nuo jūros. Kartais tų poilsiautojų trūksta. Jeigu mes sudarysime geras sąlygas jiems keliauti, atvažiuoti, tai jų bus daugiau“, – BNS sakė B. Matelis.

Seimo nario teigimu, iš Panevėžio ir Klaipėdą traukiniu galėtų keliauti ne tik panevėžiečiai, bet ir aplinkinių rajonų – Rokiškio, Kupiškio, Anykščių, Pasvalio, Biržų – gyventojai.

„Iš Kupiškio žmonės, jų nėra daug, bet jiems nebūtų sunku privažiuoti su savo mašinėle iki Panevėžio. Arba iš Rokiškio rajono pavažiuoti iki Panevėžio ir čia patogiai sėsti (į traukinį – BNS) ir nuvažiuoti iki pat pajūrio“, – teigė B. Matelis.

„Patys žmonės atvažiuotų iki Panevėžio, tada tų keleivių galbūt būtų pakankamai ir tos sąnaudos „Lietuvos geležinkeliams“ nebūtų labai didelės“, – pridūrė jis.

Sulaukęs panevėžiečių pageidavimo, birželį Seimo narys kreipėsi į LTG prašydamas atlikti kaštų ir naudos analizę bei įvertinti tokio maršruto galimybes.

„LTG Link“ 2023 metų birželį pranešė iš „Stadler Rail“ antrinės įmonės Lenkijoje „Stadler Polska“ už 226,5 mln. eurų įsigysianti 15 naujų elektrinių ir baterijomis varomų traukinių ir pasirašė jų pirkimo-pardavimo sutartį.

Bendrovės vadovė Kristina Meidė interviu BNS vasarį teigė, jog 2026 metais šiems traukiniams pasiekus Lietuvą, padažnės keleivinių traukinių reisų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Traukiniu tarp Vilniaus ir Talino – su vienu persėdimu

JP Redakcija

Kelionės traukiniais tarp Baltijos šalių jau kitąmet turėtų nusidriekti iki Talino

JP Redakcija

Šilutėje traukinys mirtinai sužalojo ant bėgių gulėjusį vyrą

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads