-0.6 C
Panevėžys
Trečiadienis, 5 vasario, 2025

Lietuvoje pradeda veikti vidutinio greičio matuokliai

Nuo pirmadienio Lietuvoje pradeda veikti vidutinio greičio matuokliai.

25 vidutinio greičio matuoklių sistemos, iki šiol tik fiksavusios pažeidimus, dabar duomenis apie juos perduos Administracinių nusižengimų registrui, BNS sakė laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.

Tai reiškia, kad visoje Lietuvoje išdėstytos 25 sektorinio greičio matuoklių sistemos matuos vidutinį transporto priemonių greitį tam tikrose kelių atkarpose, o eismo pažeidėjai sulauks baudų.

Pagal šią sistemą, viena kamera užfiksuoja automobilį ir važiavimo pro ją laiką, o kita –  tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų ir ruožo pradžioje bei pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį. Jį viršijus, formuojamas pažeidimo protokolas.

Prieš įvažiuojant į kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą, vairuotojus įspės specialūs kelio ženklai, informuojantys apie greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį.

Automobilių kelių direkcijos duomenimis, daugiausia tokių matuoklių – po šešis – įrengta aplink Vilnių ir Panevėžį, po keturis – valstybinės reikšmės keliuose aplink Prienus ir Marijampolę.

Anot V. Andrejevo, pažeidimo protokolai bus siunčiami įprastai, kaip ir stacionarių matuoklių atveju, taip pat galios kelių kilometrų per valandą metrologinė paklaida vairuotojų naudai.

Be pirminio tikslo – matuoti vidutinį transporto priemonės greitį, ateityje matuokliais bus galima tikrinti, ar automobilis yra draustas, ar atlikta jo techninė apžiūra ir ar nėra ieškomas kitose valstybėse. Taip pat planuojama, kad sistema leis patikrinti, ar transporto priemonių vairuotojai sumokėjo kelių mokesčius.

Lietuvos automobilių kelių direkcija atkreipia dėmesį, kad greičio palaikymo sistemos tikslas nėra bausti, svarbiausia – užtikrinti eismo saugą bei skatinti vairuotojus važiuoti leistinu greičiu, nes  greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių.

Pirminiais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

E. Sabutis žada mažinti greičio matuoklių tinklą: nematau poreikio pasipinigavimui

JP Redakcija

Vilniuje pradeda veikti pirmieji vidutinio greičio matuokliai

JP Redakcija

Greičio matuoklį apgadinusiam biržiečiui teks pakloti daugiau nei 40 tūkst. eurų

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads