Lietuva prašys EK pagalbos kovojant su sukčiais ir klonais feisbuke, instagrame

AutoriusJūratė Skėrytė (bns)
Fotobns


Lietuvos institucijos, pasigendančios socialinius tinklus „Facebook“ ir „Instagram“ valdančios bendrovės „Meta“ reakcijos į pranešimus apie sukčiavimą ir netikrų paskyrų kūrimą, prašys Europos Komisijos (EK) pagalbos kovoti su tuo.

Tokį kreipimąsi rengia Ryšių reguliavimo tarnyba ir Seimo Kultūros komitetas. EK norima informuoti apie „Meta“ daromus galimus Skaitmeninių paslaugų akto pažeidimus neužtikrinant vartotojų saugumo.

Trečiadienį dezinformacijos analizės centas „Debunk.org“ komiteto nariams pristatė atliktą tyrimą apie socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“ vykdomą didelio masto sukčiavimą, prekės ženklų vagystes ir netikrų paskyrimų kūrimą.

Anot jo, kurdami Lietuvoje populiarių naujienų portalų, kitų žiniasklaidos priemonių, žinomų žmonių ir bendrovių interneto svetainių bei paskyrų feisbuke, instagrame klonus, sukčiai juose pateikia melagingą informaciją apie staigų praturtėjimą, pateikia politikų, verslininkų raginimus investuoti į netikras investavimo platformas. Būtent per jas išviliojami asmens ir banko kortelių duomenys ir žmonės apvagiami.

„Tai yra milžiniškas pasiekiamumas, milžiniška problema ir ji yra nesprendžiama“, – trečiadienį per Kultūros komiteto posėdį sakė „Debunk.org“ vadovas ir dezinformacijos analizės ekspertas Viktoras Daukšas.

Visi posėdžio dalyviai atkreipė dėmesį, kad minėtus socialinius tinklus valdanti bendrovė „Meta“ nesiima jokių veiksmų kovoti su sukčiais, į pranešimus apie tokius atvejus dažniausiai nereaguoja.

„Metos“ nebendradarbiavimas yra didžiausia problema. Jeigu jie viską išvalytų, viskas būtų gražu ir neturėtų priekaištų“, – sakė Kultūros komiteto narys konservatorius Vytautas Kernagis.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kaip pritaikyti „Facebook“ reklamą pagal tikslinę auditoriją?

JP Redakcija

„Facebook“ ir „Instagram“ tampa mokamas?

JP Redakcija

„Facebook“ naujienų srautas nuvilia? Inovacijų ekspertas atsako, kaip jį vėl prisitaikyti sau

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads