Šviesos diodai arba šviesos diodai automobiliuose plačiai naudojami nuo 2004 m. Per pastaruosius kelerius metus jie gerokai patobulėjo. Pirmą kartą šviesos diodų priekiniai žibintai buvo panaudoti dar 2008 m. „Lexus” automobilio modelyje.
Priekiniai žibintai
Anksčiau kaitrinės lemputės paprastai buvo naudojamos kaip tolimųjų šviesų žibintai ir posūkių žibintai. Šviesos diodai buvo naudojami priekyje esančioms artimųjų šviesų šviesoms ir šoniniams žymekliams. 2009 m. „Hella” priekiniai žibintai buvo panaudoti „Cadillac” automobilio modelyje, kuris tapo pirmuoju JAV automobiliu, turinčiu unikalią savybę – visi priekiniai žibintai pagaminti iš šviesos diodų. Toliau tobulėjant technologijoms, LED lemputės ir priekiniai žibintai vystysis daug labiau
LED žibintų trūkumas
Tikimasi, kad kada nors ateityje šviesos diodai taps tokie populiarūs, kad pralenks įprastus HID priekinius žibintus.
Šiuo metu pagrindinis automobilių LED žibintų trūkumas yra didelė kaina. Kiti neigiami automobilių LED žibintų diegimo veiksniai yra vėlavimas reglamentavimo srityje, taip pat kai kurios techninės nišos, susijusios su automobilių LED sistemos veikimo protokolu.
Šviesos diodai
Šviesos diodai, kurie paprastai naudojami elektroninėse valdymo sistemose, paprastai yra mašinos, kurių galia nedidelė, t. y. jos išskiria mažiau šilumos energijos. Tačiau šviesos diodai išskiria gerokai didesnį šilumos kiekį vienam šviesos srauto vienetui. Priešingai nei kaitrinių lempučių atveju, šviesos diodų šiluma išsiskiria ties spindulių skleidėjų galine dalimi.
Tačiau veikiant aukštai temperatūrai šviesos diodai pažeidžiami. Jei ilgiau veikiama aukštesnėje temperatūroje, tuomet automobilio šviesos diodų jungties temperatūra gali būti pažeista visam laikui. Šiluminiai radiatoriai turėtų būti įrengti taip, kad sandūros temperatūra būtų kontroliuojama. Dėl to padidės įrengimo sąnaudos.
LED lempos kelia didelių problemų esant labai žemai temperatūrai, nes norint nutirpdyti ant lęšių susikaupusį sniegą, reikia tiekti šilumą. Be to, automobilių LED lempos šilumą skleidžia iš galo, o ne iš priekio.
Šviesos diodai dažnai naudojami signalinėms funkcijoms, įskaitant stabdžių žibintus, posūkių žibintus ir stovėjimo žibintus.
Šiais laikais madinga turėti savo individualų automobilį su savo pakeitimais. Tai leidžia automobilio savininkui jaustis ypatingam. Šviesos diodai yra viena iš tokių modifikacijų, padedanti automobiliui išsiskirti iš kitų. Dėl paties automobilio apšvietimo automobilis gali atrodyti visiškai kitaip.
ULX 330 – puiki apšvietimo sistema, pritraukianti žiūrovo dėmesį savo pramogomis, kurios taip pat gali atlikti pasirenkamo nuskaitymo, strobingo ir kvėpavimo parinkčių funkcijas. Šias funkcijas galima valdyti ir už automobilio ribų esančiu nuotolinio valdymo pulteliu. Jos funkcijos ir išvaizda gali katapultuoti minios tankumą.
SL 210 yra sėkminga modifikacija, kurioje sumontuoti keturių dalių pakabos žibintai. Pakabos žibintai gali būti tokių pagrindinių spalvų kaip mėlyna, žalia, balta, raudona ir oranžinė. Ryškumą taip pat galima valdyti. Jūsų garso sistema taip pat tampa gyvesnė ją pritaikius.
Visa sistema yra visiškai atspari vandeniui ir sukurta taip, kad tarnautų ilgą laiką. Ji užtikrina įspūdingą efektą su patraukliais ratlankiais. Labai paplitęs automobilio šviesos diodų panaudojimas – prie jų pritvirtinti skenerį, kad būtų galima aptikti vagis.
Šviesos diodai taip pat gali būti montuojami jos Hyper LED rinkinyje automobilio viduje Šie diodai skirti montuoti ankštose vietose. Įrengti prie automobilio oro išmetimo angos, jie atrodo patraukliai.