LB ragina bankus greitai reaguoti į klientų prašymus atšaukti mokėjimus

Autoriusbns
Fotofreepik.com


Lietuvos bankas (LB) ragina bankus ir kitas finansų įstaigas greitai reaguoti į į sukčių pinkles įkliuvusių klientų prašymus atšaukti ir atsekti mokėjimo operacijas bei apie tai tinkamai juos informuoti. 

Tokį raginimą centrinis bankas paskelbė pastebėjus, kad tarp bankų ir klientų tokiais atvejais įvyksta nemažai nesusipratimų.

„Matydamas statusą „rezervuotos lėšos“ klientas viliasi, kad mokėjimą dar galima atšaukti, o finansų įstaiga tokį mokėjimą traktuoja kaip įvykdytą. Taip prarandamas laikas, kuris sukčiavimo atveju yra vienas svarbiausių kriterijų“, – pranešime sakė LB Finansų rinkos priežiūros departamento direktorius Vaidas Cibas.

LB pernai spalį finansų įstaigoms skirtame lūkesčių rašte pateikė rekomendacijų, kokių veiksmų jos turėtų imtis gavusios prašymą atšaukti ar atsekti mokėjimo operacijas ir kaip turėtų apie tai informuoti klientus.

Pasak centrinio banko, dalis finansų įstaigų tokiems prašymams teikia pirmenybę, juos nagrinėja visą parą budintys darbuotojai, nedelsiant reaguodami į tokius atvejus.

„Iš netinkamos praktikos pavyzdžių paminėtini atvejai, kai prašymai (…) priimami ir apdorojami tik finansų įstaigos darbo metu, informacija apie mokėjimo operacijų atšaukimą ar atsekimą pateikiama tik bendrojoje sutartyje arba jos prieduose, yra sunkiai randama finansų įstaigos interneto svetainėje“, – teigia LB.

Centrinis bankas yra rekomendavęs bankams, kad jie paprastai ir suprantamai klientams išaiškintų sąvoką „rezervuotos lėšos“, įskaitant informaciją, ar šias lėšas įmanoma atgauti ją pateikiant kuo labiau matomoje vietoje.

Be to, anot LB, finansų įstaigos turėtų informuoti klientą, kaip vykdoma kortele atlikta operacija – kada toks mokėjimas laikomas atliktu, patvirtintu ar įvykdytu, kokių veiksmų ir kada klientas gali imtis, siekdamas jį atšaukti ar atsekti.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Devyni iš dešimties lietuvių naudojasi nuotolinėmis banko paslaugomis – apklausa

JP Redakcija

Lietuvos verslo lyderių reitingo viršūnėje – bankas „Luminor“

JP Redakcija

Prezidentas siūlys didinti Lietuvos banko pelno įmoką į biudžetą

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads