Konkurencijos taryba: siūloma tvarka ribotų vežėjų autobusais konkurenciją

AutoriusBNS
FotoBNS

Seimo Ekonomikos komiteto siūlomos Kelių transporto kodekso pataisos apribotų konkurenciją tarpmiestinių autobusų rinkoje, į ją negalėtų patekti nauji dalyviai, pareiškė Konkurencijos taryba.  

„Konkurencijos tarybos preliminariu vertinimu, planuojami pakeitimai apribotų įmonių galimybes įeiti į keleivių vežimo paslaugų rinką ir ilgesniu laikotarpiu tai neigiamai paveiktų konkurenciją, dėl ko žalą patirtų vartotojai, nes negalėtų gauti kokybiškų paslaugų už geriausią kainą“, – teigiama tarybos pranešime.

Tarybai užkliuvo siūlymai vienam vežėjui išduoti tik vieną leidimą vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutu, taip pat išskirti esamus ir naujus maršrutus, tačiau palikti nuostatą, kad jų trasos nesutaptų daugiau kaip 50 proc.

Pasak tarybos, būtent dėl pastarojo reikalavimo naujam dalyviui būtų sudėtinga patekti į rinką.

Konkurencijos taryba teigia pritarianti Susisiekimo ministerijos siūlymui įvertinti alternatyvas, kurios neribotų ar mažiau ribotų konkurenciją, taip pat gauti Vyriausybės išvadą.

Taryba BNS teigė, kad ministerija siūlė apsvarstyti galimybę numatyti papildomų kriterijų vežėjui, kreipiantis dėl leidimo tam tikru maršrutu vežti keleivius – pavyzdžiui, kad tvarkaraštyje išvykimo laikas nesutaptų su jau leidimus turinčių vežėjų laiku mažiau nei 30 minučių. Taip pat siūlyta, kad naujo maršruto trasai raštu pritartų visos savivaldybės, kurias ji kirstų.

Anot tarybos, ministerija taip pat klausė, ar Seimo komiteto siūlomais pakeitimais turėtų būti naikinami kai kurie maršrutai, jeigu leidimai jais vežti keleivius jau išduoti keliems vežėjams.

„Konkurencijos taryba savo rašte nepasisakė dėl konkrečių alternatyvų tinkamumo – jas įvertinti galėtume susipažinę su konkrečiais siūlomais modeliais, jų poveikio konkurencijai bei proporcingumo vertinimu“, – BNS teigė taryba.

Pernai liepos 1-ąją įsigaliojusiomis Kodekso pataisomis pertvarkyta tolimojo susisiekimo autobusais rinka. Tarp esminių permainų – autobusai turi būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – 10 metų.

Tikėtasi, kad pertvarka padės pritraukti į rinką naujų dalyvių ir taip skatins konkurenciją, kurios, anot tarybos, šiame versle trūksta.

Vis dėlto Seimo komitete surengtoje diskusijoje sausį savivaldybių atstovai teigė, kad konkurenciją skatinti turėjusi reforma iš esmės nieko nepakeitė, o situacija tik prastėja.

Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) patarėja Dovilė Sujetaitė tuomet teigė, kad pradėjus reformą dalyje regionų buvo panaikinti kai kurie autobusų maršrutai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

„Linava“: dėl lenkų žemdirbių protesto Lietuvos vežėjai didelių nuostolių nepatyrė

confident-noyce

LTSA: baltarusių vežėjai keleivius į Lietuvą veža ir be kelionės leidimų

confident-noyce

Savivalda: reforma nepagerino keleivių vežimo autobusais situacijos, ji prastėja

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau