Kodėl Dakaro šturmanai kiekvieną vakarą žaidžia flomasteriais?



Ką Dakaro ralyje veikia vairuotojai, visiems aišku: jie spaudo pedalus, perjunginėja pavaras ir sukioja vairą. O ką daro šturmanai? Varto knygutę minkštais viršeliais ir bando vairuotoją prieš kiekvieną posūkį įtikinti, kad jis pavojingas? Ne visai. Šturmanų darbo specifika – kur kas platesnė ir ja sutiko pasidalinti „Agrorodeo“ komandos antrasis vairuotojas Saulius Jurgelėnas, ekipaže važiuojantis kartu su Vaidotu Žala.

Svarbiausia – atidumas

Jeigu orientacinį sportą propaguojantis žmogus sugalvotų dalyvauti Dakaro ralio varžybose kaip šturmanas, jam greičiausiai sektųsi geriau nei krepšininkui. Navigaciniai sugebėjimai – svarbiausias ralio maratono šturmano darbo įgūdis, kuris, pasak S. Jurgelėno, dar skirstomas į dvi dalis.

Pirmoji dalis – rasti teisingą kryptį ir kuo greičiau suprasti, jeigu nuo jos nuklystama. Antroji – išlaikyti atidumą ir tinkamu laiku perspėti apie artėjančias kliūtis.

„Antroji dalis yra svarbiausia, nes net jeigu visa kita bus atliekama idealiai, vienos kliūties pražiopsojimas gali pabaigti varžybas“, – teigia šturmanas, kuriam 2018-ųjų Dakaro maratonas bus jau ketvirtas.

Antras svarbiausias šturmano sugebėjimas – sekti vairuotojo tempą ir reikiamu metu jį pagreitinti ar sulėtinti. Nors tyčinis vairuotojo tempo mažinimas gali atrodyti nelabai logiškas, tačiau jis yra būtinas – kiekviena ralio maratono diena prie vairo trunka nuo kelių iki keliolikos valandų ir visą laiką išlaikyti koncentraciją aukštame lygyje yra neįmanoma. Iš klasikinio ralio, kur reikalingi savotiški sprinterio įgūdžiai, į ralio maratonus, kur būtina ištvermė, perėję lenktynininkai teigia, jog siekiant sėkmingo finišo reikia visada važiuoti 10-20 procentų lėčiau nei galima – taip lėčiau pavargstama ir tolygiau paskirstomos jėgos visai dienai.

Sužymėta kelio knyga


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Dakaras 2024: kur ir kada stebėti?

JP Redakcija

A. Juknevičius išvyko į savo tryliktąjį Dakaro ralį

JP Redakcija

V. Žala atskleidė svarbius pokyčius prieš Dakarą – naują komandos pavadinimą ir pakeistą „Mažylio“ variklį

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads