„Knygos nesivaiko madų, o literatūra yra tvarus ir ilgalaikis kultūros lobis, kurį turime puoselėti ir vertinti“, – įsitikinusi leidyklos „Alma littera” vadovė Dovilė Zaidė. Vadovaudama didžiausiai šalies suaugusiųjų, vaikų ir paauglių literatūros leidyklai, ji gerai žino ne tik apie pačias naujausias knygas, bet ir apie tas, kurios skaitytojų lieka nepastebėtos ir yra kaupiamos leidyklų sandėliuose.
Naujuosius metus leidykla „Alma littera” pradeda kampanija „Knygos nesivaiko madų”. Jos tikslas – skatinti tvarų požiūrį į literatūrą, priminti, kad gera literatūra laikui bėgant savo vertės nepraranda, ji nesensta ir neišeina iš mados.
Pastaruoju metu leidėjai susiduria su trumpalaikio vartojimo kultūros iššūkiu, kai skaitytojų dėmesį pasigrobia naujienos, ką tik išleistos, karščiausios knygos. Ši situacija šiek tiek panaši į tai, kas vyksta mados pasaulyje, kai kas sezoną perkami vis nauji, madingi drabužiai.
„Tačiau literatūra yra laikui nepavaldi, ji ilgalaikė investicija į žinias, jausmus, patirtis ir poilsį, – sako D. Zaidė. – Lietuvoje turime išskirtinę prabangą skaityti tai, kas mums patinka. Knygų išleidžiama daugybė, nemažai jų, net ir pačių geriausių, nugula leidyklų sandėliuose. Mūsų kampanijos tikslas – padėti skaitytojams atrasti pamirštas, tačiau vertės neprarandančias knygas“.
Leidyklos vadovė teigia, kad kiekviena išleista knyga turi savo gyvavimo ciklą, kuris, tenka pripažinti, yra gana trumpas. Čia ir slypi leidybos iššūkiai. Aistringi skaitytojai ir tie, kurie apie knygas kalba, savo smalsumą ir poreikį pasotina į rankas imdami vis naujas knygas. Mūsų greitame pasaulyje dalis gero turinio netrunka persikelti į išparduodamų knygų skyrius, dalyvauja išpardavimų festivaliuose. Leidybos verslo uždavinys – prognozuoti knygų tiražus, kartu prognozuojant apyvartą.
„Sakydami, kad knygos nesivaiko madų norime atkreipti dėmesį į knygas, kurios pereina į išpardavimo ciklą. Tarp jų yra labai gerų, apdovanotų, pripažintų, daugybės rekomendacijų sulaukusių knygų. Turinys nesensta, jis tik prisitaiko prie ekonominio ciklo“, – sako D. Zaidė, pridurdama, kad apie geras, išpardavimų lentynose gulinčias knygas, taip pat svarbu kalbėti kaip ir apie naujas.
„Alma littera“ elektroniniame knygyne parengta speciali rubrika „Knygos nesivaiko madų“, apie tai bus kalbama ir socialinių tinklų erdvėse. Kampanijos organizatoriai tikisi, kad į ją įsijungs ir skaitytojai, norintys ir galintys pasidalinti savo lentynose gulinčiomis seniausiai išleistomis knygomis.
„Neabejoju, kad kiekviena iš jų liudija svarbius prisiminimus, nostalgiją ir savo ypatingą vertę skaitytojui“, – sako D. Zaidė.
Daugiau informacijos apie kampaniją „Knygos nesivaiko madų“ čia.