-3 C
Panevėžys
Šeštadienis, 22 vasario, 2025

Ketinama drausti eismą centrine Panevėžio gatve: pakeitimai gali įsigalioti jau kitais metais

AutoriusDOVILĖ BARVIČIŪTĖ
FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ
Ketinama drausti eismą centrine Panevėžio gatve: pakeitimai gali įsigalioti jau kitais metais.

Seimui įpareigojus savivaldybėse nuo 2023-iųjų sausio nustatyti mažos taršos zonas, aplinkos ministro teigimu, to nepadarė nė viena savivaldybė, todėl ketinama šį reikalavimą švelninti.

Dabar siūloma įpareigoti tokias zonas nustatyti iki 2024 metų, o įrengti iki 2025-ųjų ir tik tuose miestuose, kurie turi kurorto statusą arba daugiau nei 50 tūkst. gyventojų.

Tai reiškia, kad šios zonos turėtų būti nustatytos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir galbūt Alytuje bei Birštono, Druskininkų, Neringos ir Palangos kurortuose. Tokias Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisas prieš Kalėdas priėmė svarstyti Seimas.

Ketinama drausti eismą centrine Panevėžio gatve: pakeitimai gali įsigalioti jau kitais metais.

Elektros gatvė

Vis tik Panevėžio miesto savivaldybė namų darbus atliko. Gruodžio 29-ąją dieną vykusiame Tarybos posėdyje, politikai nusprendė ir patvirtino, kad mažos taršos zona Panevėžio mieste taps Elektros gatvė. Tai reiškia, kad šioje gatvėje bus draudžiamas taršių transporto priemonių eismas.

Pasak Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos, važiuoti Elektros gatve (mažos taršos zonoje) bus draudžiama švenčių dienomis ir savaitgaliais.

Draus ne visiems

Išimtys draudimui įvažiuoti į mažos taršos zonas paliekamos tolimojo bei miesto reguliaraus susisiekimo autobusams, kurių maršrutai patvirtinti Viešojo transporto kelionių duomenų informacinėje sistemoje.

Elektros gatve važiuoti galės ir transporto priemonių valdytojai, kurie bus deklaravę gyvenamąją vietą ar vykdantys veiklą mažos taršos zonoje. Vairuotojai turės išsiimti leidimus, leidžiančius važiuoti mažos taršos zonoje.

Ketinama drausti eismą centrine Panevėžio gatve: pakeitimai gali įsigalioti jau kitais metais.

Tarnyboms netrukdys

Taip pat, be jokių ribojimų, Elektros gatve galės važiuoti priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybų, policijos, Valstybės sienos apsaugos, Civilinės saugos, Kelių priežiūros, Uosto saugos tarnybų, Muitinės pareigūnams, Lietuvos kariuomenėje tarnaujantiems kariams ir kariniam transportui, dujų tiekėjų avarinių tarnybų, greitosios medicinos ir medicinos pagalbos, užkrečiamųjų ligų epidemiologinę priežiūrą atliekančių visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, viešąją tvarką užtikrinančių ir vietinės rinkliavos mokėjimo tvarkos kontrolę vykdančių tarnybų automobiliams, komunalinių atliekų tvarkymą užtikrinančių institucijų transportui, pažymėtų skiriamaisiais ženklais ir specialiais šviesos arba specialiais šviesos ir garso signalais, valdytojams (vairuotojams), atliekantiems savo tarnybines funkcijas.

Ketinama drausti eismą centrine Panevėžio gatve: pakeitimai gali įsigalioti jau kitais metais.

Mažina taršą

Nustačius mažos taršos zoną Elektros gatvėje, siekiama sumažinta automobilių sukeliamą oro taršą bei triukšmą.

Nauji draudimai įsigalios nuo 2025 metų sausio 1 dienos.

Į mažos taršos zoną, švenčių dienomis ir savaitgaliais įvažiuoti nebus galima su automobiliu, turinčiu vidaus degimo variklį (benzinas ar dujos, ar benzinas ir dujos, ar benzinas ir etanolis, ar benzinas ir elektra ir dujos, ar benzinas ir etanolis ir dujos, ar dujos ir elektra, ar etanolis, ar etanolis ir dujos):

nekategorizuotu – nuo 2025 m. sausio 1 d;

 

„Euro 1“ standarto – nuo 2025 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 2“ standarto – nuo 2025 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 3“ standarto – nuo 2028 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 4“ standarto – nuo 2028 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 5“ standarto – nuo 2032 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 6“ standarto ar naujesniu – nuo 2035 m. sausio 1 d..

 

Taip pat su automobiliu, turinčiu VDV (dyzelinas):

 

nekategorizuotu – nuo 2025 m. sausio 1 d;

 

„Euro 1“ standarto – nuo 2025 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 2“ standarto – nuo 2025 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 3“ standarto – nuo 2026 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 4“ standarto – nuo 2026 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 5“ standarto – nuo 2030 m. sausio 1 d.;

 

„Euro 6“ standarto ar naujesniu – nuo 2033 m. sausio 1 d.

 


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Aplinkosaugininkai: visoje Lietuvoje fiksuojama padidėjusi tarša kietosiomis dalelėmis

JP Redakcija

Praėjusią savaitę Nevėžyje pastebėti išsilieję teršalai

JP Redakcija

Dėl mažos taršos zonos Elektros gatvėje – verslo ir savivaldybės nesutarimai

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads