Keičiantis turizmo rinkai mažėja užsakomųjų skrydžių, o didieji kelionių organizatoriai pradeda konkuruoti su mažaisiais, sako Nacionalinės turizmo verslo asociacijos ir Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė.
„Mes turėjome tris pagrindinius žaidėjus, kurie planavo keliones užsakomaisiais skrydžiais. Ryškiausi iš jų buvo „Novaturas“, „Tez Tour“, „Coral Travel“. (…) Ką mes matome dabar, kad užsakomųjų reisų skaičius labai susitraukė. Dalį keliautojų šie kelionių organizatoriai perkėlė į reguliariuosius reisus“, – pristatydama šių metų tendencijas sakė kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ vadovė Ž. Gavelienė.
Pasak jos, pateikti tikslią informaciją sudėtinga, tačiau šiemet gali būti apie ketvirtadaliu užsakomųjų skrydžių mažiau nei pernai.
„Kelionių organizatoriai griežtai nepateikia šitos informacijos. (…) Kelionė buvo planuota tą dieną, ji ir vyksta tą dieną, tik ne su planuota aviakompanija, o su „Coral“, pavyzdžiui, dalinasi lėktuvą. Tai kelionė, ji vyksta, tačiau lėktuvu dalinasi du skirtingi kelionių organizatoriai“, – aiškino Ž. Gavelienė.
Anot jos, didieji organizatoriai anksčiau daugiausia parduofavo kelionių paketus kartu su lėktuvo bilietais jų užsakytuose reisuose, o mažesni šiuos paketus perpardavinėdavo bei parduodavo savo keliones reguliariais reisais. Dabar tokias keliones siūlo ir didieji organizatoriai.
„Tai yra tvariau, tai yra geriau keliautojui, bet galbūt kaina nebus tokia žema“, – sakė Ž.Gavelienė.
Be to, anot kelionių ekspertės, tokia pat tendencija matoma ir kaimyninėse šalyse.
„Pradžia buvo tokia, kad lėktuvų trūko, dabar jau matome, kad lėktuvų yra, nes ta tendencija dėl užsakomųjų reisų, ji vyko ne tik Lietuvoje, ji vyksta visuose regionuose. Lygiai tas pat vyksta ir Varšuvoje, Lenkijoje, kai dalis vietoj užsakomųjų skrydžių naudoja LOT’ą (Lenkijos avialinijos – BNS)“, – pasakojo ji.
Ž. Gavelienės teigimu, plečiasi reguliarių skrydžių kryptys ir vis mažiau šalių galima pasiekti tik per kelionių organizatorius, kaip buvo anksčiau.
„Kitas dalykas, kurį matome labai aiškiai, tai yra aviakompanija, turbūt ryškiausia mūsų regione yra „Air Baltic“, praktiškai užima didžiąją dalį europinių krypčių iš kelionių organizatorių siūlomų krypčių. Madeira, kurią mes turėjome pernai ir užpernai pasiekiamumą tik su užsakomaisiais skrydžiais arba per Frankfurtą, Lisaboną, pakankamai sudėtingai, šiandien matome, kad „Air Baltic“ siūlo skrydžius į Madeirą, kol kas dar ne iš Lietuvos tiesiogiai, bet per Rygą, patogiai“, – sakė Ž. Gavelienė.
Ji taip pat pabrėžė, kad vidutinis Lietuvos keliautojas yra vis išrankesnis ir iš kelionės tikisi ne tik poilsio, bet ir kažką nauja pažinti, pamatyti, gauti unikalių patirčių, todėl sunkėja ir brangėja kelionių organizatoriaus darbas.
„Bent jau tendencijos į ateitį yra, kad kelionių paslaugų pardavimai augs 2-3 kartus iki 2030-ųjų metų“, – sakė Ž. Gavelienė.