2.4 C
Panevėžys
Penktadienis, 28 vasario, 2025

Kaune laivai galės kursuoti nuo Nemuno salos

AutoriusBNS
FotoDELFI


Balandžio pabaigoje Kauno Nemuno saloje ruošiamasi įrengti prieplauką, nuo kurios galės kursuoti pramoginiai laivai, pirmadienį pranešė Kauno miesto savivaldybė.

Pasak savivaldybės, Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) šalia „Žalgirio“ arenos yra pradėjusi upės vagos tvarkymo darbus ir mėnesio pabaigoje ruošiasi įrengti prieplauką, prie kurios galės švartuotis pramoginiai ir keleiviniai laivai.

Baigus šiuos darbus, po Kauno apylinkes pradės kursuoti atnaujintas VVKD 100 vietų keleivinis laivas „Žalgiris“, kuriuo bus galima nuvykti nuo Nemuno salos iki Kulautuvos.

„Sutvarkyta Nemuno salos akvatorija ir įrengta prieplauka ateityje taps dar vienu traukos centru. Tai ypač svarbu mūsų turizmui. Kaunas – upių miestas, todėl artėjančių pokyčių laukiame ir jais džiaugiamės“, – sakė mero pavaduotojas Andrius Palionis.

Šiemet pavasarį VVKD pradėjo Nemuno tvarkymo projektą, po kurio apie 225 kilometrų ilgio upės vagą reguliuos maždaug 500 pastatytų naujų ir atnaujintų esamų hidrotechnikos statinių – bunų. Projekto pabaiga numatyta 2023 metais.

Lygiagrečiai šalia „Žalgirio“ arenos darbą pradėjo VVKD žemsiurbė „Upyna“ ir ją aptarnaujantys laivai.

„Į viską žiūrime kompleksiškai. Kaunas ir visa jo teritorija, kur teka Nemunas, mums yra prioritetas. Šių metų tikslas – maždaug trijų kilometrų sutvarkyta atkarpa nuo Nemuno salos iki santakos. Tada šioje teritorijoje bus galima pilnai vykdyti pramoginę ir keleivinę laivybą“, – sako VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Pasak jo, kitąmet Nemune darbai numatyti Kauno hidroelektrinės link. Kauno miesto vadovai siekia hidroelektrinėje įrengti šliuzą laivams bei žuvitakį. Jų teigimu, šliuzas suteiktų galimybę nepertraukiamai keliauti Nemunu, o tai prisidėtų prie laivybos atgaivinimo.

„Kauno miesto iniciatyva idealiai atitinka mūsų planus. Nemuno atkarpą iki Kauno hidroelektrinės planuojame sutvarkyti per porą metų. Tada turėsime pilnai funkcionuojantį vandens kelią ir turėsime kalbėti apie šliuzo įrengimo darbus. Tai – daugiau nei realu“, – teigia V. Vinokurovas.

VVKD vadovas sako, kad Europos Sąjungoje kasmet įrengiamas ne vienas ir ne du laivų šliuzai. Tokio projekto įgyvendinimui paprastai reikia nuo 50 iki 70 milijonų eurų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Aplinkos ministerija įtaria, jog vietoje Nemuno valymo Alytuje upė buvo pagilinta

JP Redakcija

Klaipėda pradėjo kruizų sezoną – britų laivas „Ambience“ atplukdė 1,3 tūkst. keleivių

JP Redakcija

Ieškoma, kas Vilniuje įrengs prieplaukas kelionėms Nerimi

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads