Jau surinkta 1,5 mln. eurų taršių automobilių mokesčio

AutoriusSNIEGĖ BALČIŪNAITĖ (BNS)
FotoDELFI


Lietuvoje nuo liepos 1 dienos įsigaliojus taršių automobilių mokesčiui, į valstybės biudžetą jau surinkta 1,5 mln. eurų.  

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas sako, kad per pirmas dvi savaites Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 8 tūkst. transporto priemonių, dar tiek pat  – pakeitusių savininką.

„Surinkta 1,5 mln. eurų mokesčio“, –  Seimo Aplinkos apsaugos komitete  sakė S. Šuminas.

Pasak jo, vidutinis įregistruotų automobilių išmetamo CO2 kiekis siekė nuo 150 iki 180 gramų kilometrui. Jų savininkams teko sumokėti vidutiniškai 90-150 eurų taršos mokesčio.

Automobilių registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 eurų.

Dėl mokesčio Seime buvo apsispręsta dar 2019-ųjų gruodį, priėmus į Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą. Iš pradžių buvo planuota, kad jis įsigalios 2020-ųjų sausį, vėliau jo data nukelta iki liepos 1-osios, siekiant suteikti daugiau laiko pasiruošimui administruoti mokestį.

Seimo Budžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas anksčiau teigė, kad mokestis valstybės biudžetą šiemet papildytų apie 19-20 mln. eurų.

Iki 2030 metų Lietuva nori pasiekti, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija sumažėtų 9 proc. (palyginti su 2005 metais). Tai numatyta integruotam nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano (NEKS) 2021–2030 metų projekte.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Lėšas iš automobilių taršos mokesčio siūloma skirti kelių tvarkymui

JP Redakcija

M. Skuodis: siūlysime Seimui didinti pasinaudojimo keliais mokestį krovininiam transportui, labiausiai – taršiam

JP Redakcija

S. Gentvilas atsisako planų įvesti automobilių taršos mokestį

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads