2.9 C
Panevėžys
Penktadienis, 28 vasario, 2025

Įstros aerodrome rengiami oro linijų pilotai



Gyvenantieji kiek daugiau nei 10 kilometrų į šiaurę nuo Panevėžio miesto tikriausiai pastebėjo, kad vis dažniau virš galvų praskrieja nedideli lėktuvėliai. Jie leidžiasi ir kyla iš Stanioniuose įsikūrusio Įstros aerodromo. Tai jauni pilotai, sukdami ratus giedrame vasaros danguje, pritaiko teorines žinias praktikoje.

Nuo vasaros vidurio čia intensyvias treniruotes pradėjo Vilniuje įsikūrusios aviacijos akademijos „BAA Training“ studentai. Dauguma jų – būsimi  oro linijų pilotai, mat įveikę atrankas, sėkmingai baigę mokymus, jie garantuotai turės darbo vietą. Apylinkės reljefas plokščias, teritorija mažai užstatyta, infrastruktūra gerai prižiūrėta, todėl Panevėžio rajone įsikūręs  aerodromas ir buvo pasirinktas kaip vieta mokyti oro linijų kadetus.

Prieš kelis dešimtmečius Įstros aerodromas buvo vienas iš daugelio, iš kurių Lietuvoje kildavo įvairius chemikalus laukuose barstantys lėktuvai. Apie 1990-uosius šiame aerodrome jau tuo metu garsūs lakūnai Vytautas Lapėnas ir Jurgis Kairys sumanė įrengti skraidymo mokyklą. Lakūnų keliams išsiskyrus vieninteliu jo savininku liko Vytautas Lapėnas. Jo rūpesčiu chemijos sandėlis buvo perdirbtas į angarą, aerodromo teritorijoje pastatyta keletas skrydžiams vykdyti reikalingų pastatų. Pradėtos rengti aviacijos šventės. Šiame aerodrome 2002 m. buvo suorganizuotas tryliktasis Europos akrobatinio skraidymo čempionatas.

Nors aerodrome buvo sukurta puiki bazė, įrengtas viešbutis ir mokymo klasės, nušalintojo prezidento Rolando Pakso didžiausiam rėmėjui J. Borisovui pradėjus diktuoti savo valią, V. Lapėnas iš veiklos pasitraukė. Legendinis lakūnas Vytautas Lapėnas, suteikęs sparnus daugeliui žmonių, tapęs tikru Mokytoju, savo asmeninių savybių ir ypatingų gabumų dėka yra žinomas ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. 2008 metų sausį skrydis malūnsparniu Rojūnų aerodrome V. Lapėnui buvo lemtingas.

Po lakūno žūties Įstros aerodrome šurmulys aprimo. Nebeliko ten vis besisukiojančių pilotų, prieigose stovinčių automobilių, o šalia pakilimo tako – orlaivių. Nuo magistralės „Via Baltica“ buvo matomi tik keli sovietiniai orlaiviai – muziejiniai eksponatai… Iki šios vasaros!

Šiuo metu aerodromas gyvas kaip niekada. Čia kasdien sukiojasi instruktoriai ir būsimieji pilotai iš visos Europos. Vasaros sezonu kiekviena giedra, mažai vėjuota diena jiems yra aukso vertės. Kiekviena skrydžio valanda juos dar labiau priartina prie išsvajotos darbo vietos.

O ir rajonui bei miestui tai į naudą. Skraidymo sezono metu būrys būsimų pilotų ieško kur gyventi, dairosi pramogų. Įstros aerodromo dėka grįžo ne tik padangėje dažnai zvimbiantys vienmotoriai lėktuvėliai, bet ir galimybė puoselėti turizmą Panevėžio rajone.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžio turizmui – naujas impulsas: duris atvėrė vienintelė Lietuvoje porceliano galerija

JP Redakcija

Tragedija Australijoje: gesinant gaisrus sudužo lėktuvas, įgula neišgyveno

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads