87 proc. pirkėjų produkto paiešką pradeda internete, pažymi salesforce atliktas tyrimas. 4 iš 5 žmonių naudojasi paieškos sistemomis (angl. search engines) atlikdami vietinių parduotuvių informacijos paiešką, įrodė Google tyrimas.
Ar tai skaičiai, kuriuos norėtumėte matyti savo pusėje ar pastatytus prieš jus?
Sukurti ir paleisti internetinę parduotuvę – dar ne pabaiga, garantuosianti sėkmingą verslą. Šiuolaikiniame skaitmeniniame amžiuje būti surastiems paieškos sistemų yra lygiai taip pat svarbu, kaip ir turėti rimtą verslo modelį, o kai kuriais atvejais – galbūt net svarbiau.
Kai tiek daug žmonių pasikliauja paieškos sistemomis, pvz. Google rasti tinkamiausią restoraną netoliese, kai yra alkani, ir atsakyti į klausimą, kur gauti tinkamiausią dovaną draugo gimtadieniui; pasirūpinti tuo, jog būtume aukštose paieškų rezultatų vietose, yra būtina. Kaip tai geriausia padaryti apžvelgsime šiame straipsnyje.
Pirmiausia, atsakykite į klausimą sau – ar tikrai žinote, kaip veikia internetinė paieška? Kinų armijos generolas prieš daugelį metų parašęs „Karo meną“ dabar yra neretai cituojamas ir versle. „Jei pažįsti savo priešą ir save, tau nereikia bijoti mūšio rezultatų“ yra pasakęs Sun Tzu pabrėždamas, jog sėkmę mūšyje garantuoti neužtenka žinoti apie resursus ir galimybes savo pusėje – lygiai taip pat svarbu žinoti, kuo gyvena ir priešininko pusė. Kaip kare, taip ir versle – net neabejojame, kad puikiai pažįstate savo verslą, tad susipažinkime su kita puse – paieškos sistemomis ir jų kariais – paieškos robotais.
Kaip veikia paieškos sistemos?
Sakoma, jog skaitmeninės informacijos kiekis šiais laikas padvigubėja kas du metai. Tai – žmogui sunkiai aprėpiami informacijos kiekiai. Jei mūsų proseneliams užtekdavo pasibelsti pas kaimyną į duris paklausti patarimo, kur geriau įsigyti arklį, XXI-ajame amžiuje kaimyno vaidmenį perėmė internetas, kuriuo neretai pasitikime labiau nei artimu draugu. Jei ieškome konkretaus puslapio, kurio URL adresą jau žinome, viskas labai paprasta, tačiau kas atsitinka, jei jo nežinome?
Jei pirkėjai apie jus dar nežino arba nėra tiksliai apsisprendę, kurioje parduotuvėje nori pirkti, jie tikriausiai ieškos produktų, naudodamiesi raktažodžiais, įvesdami juos į paieškos sistemą. Tai – jau niekam ne naujiena, ir tikriausiai nėra nei vieno internetinio verslo, kuris nesinaudotų SEO paslaugomis. Tačiau net ir SEO raktažodžiais papildyti kategorijų aprašymai bei įvairūs straipsniai neduos daug naudos, jei nebus optimizuoti. Galbūt vyresnės kartos atstovai vis dar įsivaizduoja internetą kaip pirmojo pasaulinio karo telekomunikacijų būstinę su būriu jaunų moterų, kaišiojančių kištukus sukurti pageidaujamą ryšį.
Visgi, su tokiu dideliu informacijos kiekiu, kokį sukūrėme šiais laikais, žmonėms surasti tinkamą atsakymą užtruktų savaites, o galbūt ir mėnesius. Būtent todėl yra sukurti paieškai skirti skaitmeniniai mechanizmai tai atlikti už mus, ir prieš tai, kai pradėsime baimintis skaitmeninės robotų revoliucijos, pabandykime suprasti, kaip jie veikia.
Pagrindinis paieškos sistemos įrankis – paieškos robotai
Paieškos, arba dar kitaip vadinami – indeksavimo – robotai (angl. crawl, spider, bot, web wanderer) yra kaip tie priešo kareiviai, kuriuos mums reikia pažinti, norint užsitikrinti, jog internetinė parduotuvė ne tik sukurta, tačiau ir gali būti sėkmingai atrasta būsimų pirkėjų. Kare pirmiausia išsiunčiami šnipai, o internete – indeksavimo robotai, kurie nuskaito jūsų puslapio informaciją ir vėliau ją panaudoja pirkėjams vykdant paiešką. Tačiau priešingai nei jus šnipinėjant priešo pajėgoms, kai neturite jokios galios nuspręsti, ką jie pamato, su paieškos robotais turite dvipusį ryšį, kurį įvaldžius galėsite optimizuoti savo parduotuvės paieškas. Kaip internetinės parduotuvės ar puslapio savininkas, galite paruošti failą /robots.txt. Šis failas – tai tarsi karo derybininkas jūsų pusėje, nurodantis priešo šnipams apžiūrėti nuostabius, saulėje žvilgančius ginklus, tačiau nepastebėti kiek pažeistų sutvirtinimų. /robots.txt faile SEO paslaugų specialistai gali:
- pateikti robotams svetainės žemėlapį;
- nurodyti, kurių svetainės dalių robotai neturėtų indeksuoti (pavyzdžiui: privati informacija, instrukcijos ar tik klientams skirti padėkos puslapiai);
- sukurti instrukcijas lėtinančias robotus, jei paieškų per daug, ir tai apsunkina puslapio darbą (kartais kyla su msnbot, yandexBot, baiduspider robotais).
Tinkamo /robots.txt failo sukūrimas yra pirmas žingsnis, sukuriant internetinės parduotuvės optimizuotą paiešką.
Paieškos robotai skenuoja ne tik tekstą, bet ir paveikslėlius
Paveikslėlių optimizavimas yra paprastas, tačiau užtikrintas būdas garantuojantis daugiau paieškos rezultatų. Paveikslėlius savo internetinėje svetainėje naudojate šiaip ar taip, tad kodėl nepasinaudoti papildoma galimybe pritraukti daugiau dėmesio?
Labai dažnai pirkėjai, ieškodami informacijos paieškos sistemoje, įsijungia vaizdų (angl. images) skiltį. Paveikslėliui, naudojamam jūsų svetainėje, galite suteikti atskirą pavadinimą ir sukurti „alt“ atributą, kuriame paaiškinama, kas yra paveikslėlyje, naudojant tuos pačius raktinius žodžius.
Ar reikėtų optimizuoti kiekvieną paveikslėlį svetainėje? Tikrai ne. Per daug optimizuotų paveikslėlių apsunkins jūsų internetinės parduotuvės darbą ir prailgins puslapio užkrovimo laiką, kuris irgi yra labai svarbus šiuolaikinėje, visur skubančioje, visuomenėje. Skamba per daug sudėtingai? Sekite keletą paprastų žingsnių, padėsiančių naviguoti šias džiungles.
Apibendrinant, svarbu nepamiršti, kad SEO paslaugos neapsiriboja vien tik tinkamus raktažodžius turinčių tekstų naudojimu internetinės parduotuvės aprašymuose ar bloge. Sąlygos, tendencijos bei pirkėjų poreikiai nuolat kinta, juos reikia stebėti ir įvertinti keičiant rinkodaros sprendimus geriausiam jūsų parduotuvės optimizavimui užtikrinti.
Atsiradimas pirmose penkiose paieškų rezultatuose – tiek bendroje, tiek paveikslėlių – garantuoja didesnį apsilankymų skaičių, o kartu – ir aukštesnę konversiją. Paieškos robotai neturi būti kitoje barikadų pusėje – peržiūrėkite savo taktiką, galbūt esate tik keliais mygtuko paspaudimais nutolę nuo pergalės.