Įgriuvęs tiltas Kėdainiuose atvėrė ir Panevėžio miesto bei rajono nuoskaudas – griūvančius ir avarinės būklės tiltus

AutoriusSAMANTA ILONYTĖ
FotoŽIVILĖ VEČIORKUTĖ, RIMVYDAS ANČEREVIČIUS
Panevėžio miesto ir rajono tiltai.

Vakar pranešta, kad Kėdainiuose sugriuvo dalis avarinės būklės tilto. Jame atsivėrė skylė. Pirminiais duomenimis, įgriuvo tilto sija, nukentėjusiųjų nėra. Vis dėlto, tokia nelaimė vėl grąžino klausimus apie Panevėžio miesto ir rajono nuoskaudas – griūvančius ir avarinės būklės tiltus.

Netikėtos projekto korekcijos

Dar praėjusių metų rugsėjį, Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna naujienų portalui JP aiškino, jog vienas pagrindinių 2023 metų darbų – atnaujinti tiltą Panevėžyje, per Nevėžio upę, Nemuno gatvėje. Tačiau dar didesnė dilema – kada bus tvarkomas pėsčiųjų tiltas netoli Bendruomenių rūmų, kuris nuo praėjusių metų pavasario buvo uždarytas, o šiuo metu judėjimas per jį vėl leidžiamas.

„Pėsčiųjų tiltas jau seniai turi rangovą, bet ten – kita situacija. Atliktos ekspertizės, įvairūs bandymai, kurie parodė, kad remonto tilto reikės kur kas daugiau, nei manyta. Projektuotojai rengia darbus, kuriuos reikės padaryti, norint sutvarkyti tiltą, mat jį tvarkant pasimatė kitos problemos. Taigi, projektas tobulinamas. Rangovas paskaičiuos, kiek tai papildomai kainuos. Čia ir yra problema, kad tiltą projektuoti gali pagal tai, kaip jis atrodo iš išorės, tačiau, pradėjus remontus, paaiškėja, kad bėdų yra kur kas daugiau. Tai gali nutikti ir su Nemuno g. tiltu. Visgi, tikimės, kad taip nebus“, – sakė T. Jukna.

T. Jukna.

Planuojama, kad pėsčiųjų tilto darbai bus baigti iki rugsėjo mėnesio.

„Tikimės, viskas bus pagal planą. Vis dėlto, yra variantas, kad naujo tilto statybos gali atsieiti pigiau nei senojo remontas. Tad čia jau būtų naujas, netikėtas planas. Kol kas vyksta skaičiavimai, kiek kainuos A. Jakšto gatvėje esančio pėsčiųjų tilto remontas“, – teigė vyras.

Na, o Nemuno g. tiltą planuojama pradėti tvarkyti dar šiais metais.

„Kada tiksliai, pasakyti negaliu, nes pirmiausiai turi įvykti pirkimai. Jie jau yra paskelbti. Šiuo metu, turime projektą ir patvirtintas lėšas“, – aiškino Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius.

Planuojama, kad pėsčiųjų tilto darbai bus baigti iki rugsėjo mėnesio.

Ieško sprendimų

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos Statybos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Rimas Samkus pabrėžė, kad Panevėžio rajono keliai ir tiltai yra dviejų rūšių: valstybinės ir vietinės reikšmės.

„Valstybinės reikšmės tiltai priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Būtent toks yra Krekenavoje esantis tiltas, kuris išties yra prastesnės būklės. Tačiau Savivaldybė neturi jokios galios jį tvarkyti. Na, o vietinės reikšmės tiltai yra pastatyti valstybės lėšomis, tad jie irgi yra valstybės nuosavybė. Vis dėlto, jei seniūnas pastebi, kad tilto būklė bloga ar kažkas nutiko, jis gali kreiptis į Savivaldybę ir tuomet ieškome sprendimų. Na, o kas lemia, kad tiltų būklė blogėja? Atsakymas – gyvenimas. Bėga laikas, žmonės jau nebe su arkliais keliauja, tad didelės automobilių apkrovos, gausus transporto srautas, oro sąlygos – viskas turi įtakos tiltų būklei“, – komentavo valdininkas.

R. Samkus.

Daugiausiai tiltų Lietuvoje

Tuo tarpu Panevėžio rajono administracijos Žemės ūkio skyriaus vedėja Zita Bakanienė atskleidė, kad Panevėžio rajonas yra daugiausiai tiltų turintis rajonas visoje Lietuvoje.

„Savivaldybė patikėjimo teise valdo 90 tiltų, kurie iš tiesų priklauso valstybei. 12 iš jų jau rekonstruoti, sutvarkyti per įvairius paskutiniųjų metų projektus. Šiais metais, deja, valstybė nenumatė lėšų tiltų rekonstrukcijai, tad ir tvarkyti jų galimybės neturime. Likę 78 tiltai yra patenkinamos būklės. Iš jų vieni yra labiau susidėvėję, kiti – mažiau. Avarinės būklės tiltų – nėra, tačiau dauguma jų nėra geros būklės“, – dėstė ji bei pridūrė, kad minėti 12 tiltų buvo tvarkyti ne tik iš valstybės, bet ir iš Savivaldybės lėšų.

Panevėžio rajonas yra daugiausiai tiltų turintis rajonas visoje Lietuvoje.

Vieno tilto sutvarkymas Savivaldybei atsiėjo nuo 50 iki 100 tūkst. eurų.

Visgi, Z. Bakanienė paminėjo, kad, jei netikėtai atsirastų tiltas, kurio būklė taptų avarinės būklės, Savivaldybė skubiai imtųsi jo tvarkyti ir nelauktų lėšų iš valstybės, nes tai per ilgai užtruktų. Taip pat Žemės ūkio skyriaus vedėja pabrėžė, kad. jei, vis dėlto, valstybė numatytų lėšas tiltams, jų tvarkymas būtų prioritetinės reikšmės.

„Na, o kol tokių situacijų nėra, darome smulkius remontus, pavyzdžiui, sutvarkome tilto turėklus, nudažome juos, užlopome kelio skyles ir pan.“, – sakė valdininkė.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Per dvejus metus „Via Lietuva“ planuoja prevenciškai sutvarkyti iki 40 šalies tiltų

JP Redakcija

D. Jasaičiui keliant tilto į Neringą idėją, aplinkos ministerija tikina – tai neįmanoma

JP Redakcija

UNESCO kritikuojant tilto į Neringą idėją, meras pasigenda realių argumentų

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads