Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) pirmadienį sprendžiant, ar įpareigoti nepriklausomus elektros tiekėjus klientams grąžinti daugiau nei 8,3 mln. eurų iki 2023 metų vasaros mokesčių ar netesybų už sutarčių nutraukimą ar tiekėjo keitimą, „Ignitis“ skelbia buitiniams vartotojams jau grąžinusi 0,5 mln. eurų.
Dar 0,2 mln. eurų liko negrąžinta dėl buvusių klientų duomenų trūkumo, pirmadienį pranešė „Ignitis“.
Pasak pranešimo, „Ignitis“ grąžino sumas, kurias klientai sumokėjo už suteiktas nuolaidas, kai buvo užfiksavę elektros kainą su nuolaida ir nepasibaigus jos fiksavimo laikui pakeitė planą arba nutraukė sutartį. Nuolaidos grąžintos lapkritį kartu su spalio mėnesio sąskaitomis.
Mažoms įmonėms „Ignitis“ teigia netaikiusi baudų, netesybų ar nuolaidų, todėl joms nieko neturi grąžinti.
Energetikos rinkos reguliuotojo pirmininkas Renatas Pocius BNS teigė, kad „Ignitis“ buitiniams vartotojams turėtų grąžinti apie 0,7 mln. eurų, „Enefit“ – 5,2 mln. eurų, „Elektrum Lietuva“ – apie 2,4 mln. eurų.
Pernai balandį Seime priimtos pataisos nuo praėjusių metų birželio uždraudė elektros tiekėjams sutartyse su minėtais vartotojais numatyti jų nutraukimo, tiekėjo keitimo mokesčius ar netesybas.
Kilus ginčams tarp nepriklausomų tiekėjų ir vartotojų dėl baudų už nutrauktas sutartis, VERT šiemet vasarį paprašė įmonių savanoriškai grąžinti nuo 2021-ųjų liepos vidurio iki praėjusių metų birželio sumokėtas netesybas.
Anksčiau skelbta, kad tiekėjams reikalaujant netesybų problemų patyrė daugiau nei 2 tūkst. buitinių vartotojų bei bent 200 mažų įmonių. Netesybų reikalavo „Elektrum Lietuva“ bei „Enefit“, dėl to bylinėjamasi ir teismuose.