Respublikinė Panevėžio ligoninė paramą gauna ne tik iš vietos verslininkų, pavienių asmenų, bet reikalingos apsaugos priemonės medikus pasiekia ir iš tolimosios Kinijos.
Pasiekė patvirtinimas
Panevėžio ligoninės vadovas Arvydas Skorupskas pasidžiaugė, kad juos pasiekė patvirtinimas, jog didysis apsaugos priemonių krovinys iš Kinijos, kurį organizavo Lietuvos ambasada Pekine jau pakeliui į Lietuvą.
„Jį vykdė 5 didžiosios Lietuvos ligoninės, tame tarpe ir Panevėžio. Tikimės, kad vėliausiai pirmadienį apsaugos priemonės bus Panevėžyje. Krovinį sudaro kombinezonai, respiratoriai, kaukės, akiniai, pirštinės ir kitos priemonės reikalingos medikams“, – pasakojo A. Skorupskas.

Keliauja siuntos
Kaip ruošiamos siuntos su reikalingomis medikams apsaugos priemonėmis savo „Facebook“ paskyroje pasakoja Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė
„Gerosios naujienos. Vėliausiai pirmadienį Lietuva pasieks didžiulės siuntos su respiratoriais, pirštinėmis, kitomis labai reikalingomis apsaugomis Lietuvos medikams. Du krovininiai lėktuvai jau pasiekė Vokietiją, ten prekės perkraunamos į kitus, Europoje skraidančius lėktuvus. Šiandien iš Kinijos pakils lėktuvas su prekėmis 9 Lietuvos ligoninėms. Dėkoju Kauno klinikų vadui Renaldui Jurkevičiui už pagalbą koordinuojant. Lėktuvų bus dar ir dar, nes tokie medicinos prekių kiekiai užima daug vietos, nors atrodo, kad prekės nesunkios, bet atrodo įspūdingai“, – rašo I. Marčiulionytė ir tęsia:
„Noriu truputį papasakoti, ką ambasadai reiškia pirkti prekes Kinijoje. Pirmiausia, kad tokių darbų – pirkimų medicinos prekių ir tokiais kiekiais – ne vienas nesam darę. Gavus prašymus iš Lietuvos rasti tiekėjus Kinijoje, bandyti tikrinti jų, gamintojų patikimumą, lyginti kainas, kurios kinta kasdien, kiekiai. Siųsti jų aprašymus ir nuotraukas užsakovams, kad rinktųsi, tada padėti derinti tarp Lietuvos ir Kinijos sutartis ir mokėjimus. Prašymų turim ir 500 vienetų, ir milijonams, o darbo su visoms sutartimis tiek pat. Ir visiems bandom padėti. Beje, kaip ir visada, perkant tikrai protingiau vienytis ir pirkti didesniais kiekiais, nes taip pigiau.“

Procesas sudėtingas
Toliau I. Marčiulionytė pasakoja, kaip tenka darbuotis, kad apsaugos priemonės pasiektų Lietuvą:
„Kad geriau suprastumėte mastelius, prekės gaminamos įvairiose Kinijos gamyklose, tad iki oro uostų jos važiuoja tūkstančius kilometrų traukiniais ar krovininėmis mašinomis. Procesą sukontroliuoti ir suvaldyti iš Pekino labai sudėtinga, svarbu, kad niekas nevėluoti, kad tavo prekes pagamintu laiku, kad jų neperpirktų, kad spėtų atvežti į oro uostą, kad lėktuvui nereiktų laukti. Oro uoste jos turi atsirasti ne vėliau kaip 24 val. prieš skrydį. O visur dar Kinijos specifika.
Tai va, dabar gal aiškiau bus, kokį gyvenimą pastaruoju metu gyvenam. Ir kodėl tai nuolatinis stresas visai mūsų komandai. O ypač Ramūnui Rimkui, Irenai Skardžiuvienei, Evelinai Petronei, su kuriais per parą išsiskiriam vos kelioms valandoms.“