Nuo grupės „69 danguje“ ir jos įkūrėjo Egmonto Bžesko atsiskyrusios Karina Krysko, Ingrida Martinkėnaitė ir Goda Alijeva sėkmingai toliau koncertuoja naujuoju „Šeškių“ vardu. Moterys ruošiasi turui per didžiąsias Lietuvos arenas, o privačių renginių užsakovus ramina, jog nepaisant sklandančių gandų, visų atliekamų dainų autorystė priklauso autoriams, raštiškai suteikusiems leidimą jas įtraukti į „Šeškių“ repertuarą.
Šį šeštadienį „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus prie ekranų kvies penktąjį sezoną skaičiuojanti laida „Gyvenimas versle“, kurioje uždangas į nematomą savo industrijų pasaulį praskleidžia jau žinomi ir nauji prekiniai ženklai, už kurių sėkmingų verslo istorijų yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai. Šios savaitės laidos herojė – grupės „Šeškės“ narė, koncertų organizatorės pareigas atliekanti Ingrida Martinkėnaitė. Ji pasakoja, kad nors šiuo metu grupė išgyvena audringą laikotarpį, koncertinės veiklos nė kiek netrūksta. Moterys ruošiasi turui per didžiąsias Lietuvos arenas, įrašinėja naujas dainas ir filmuoja joms klipus, kurių gamybos kaina siekia net 20 tūkst. eurų.
„Reikėjo įdėti daug darbo, kad grupė išliktų daugiau nei 20 metų. Kai susikūrėme, neturėjome tikslo išgarsėti, tapti populiariomis ar užsidirbti milijonus. Iš tikrųjų, darėm tai, kas mums patiko, iš visos širdies ir su tokia aistra, jog galbūt tai ir privedė prie rezultato, kad grupė gyvuoja iki šiol. Neskaičiavom nei darbo valandų, nei jėgų, bet po to suprasdamos, kad tai yra verslas, į viską ėmėm žiūrėti su didele pagarba, su atsakomybe, su buhalterija ir manau, tai atsiperka. Mes esame ne tik draugės, esame kolegės ir jeigu nežiūrėtume į tai, kaip į verslą, tai neturėtume tokios sėkmės“, – laidoje atvirauja dainininkė.
Ingrida pasakoja, kad tai, ką pamato žiūrovai scenoje – jau yra tik rezultatas, mat didžiausi darbai vyksta užkulisiuose, nuo dainų įrašymo proceso, iki uolių repeticijų. Pasirodo, vieno klipo kūrimas suburia nemenką komandą, o ir gamybos išlaidos skaičiuojamos dešimtimis tūkstančių eurų.
„Nuo studijos, kurioje vyksta įrašymai, iki dainos paleidimo – ilgas apdirbimo ir korekcijų kelias. Klipo filmavimas taip pat užtrunka, didelė komanda, stilistai, vizažistai. Jeigu skaičiuotume dainos įrašą ir klipą, biudžetinis variantas kainuotų apie 10 tūkst. eurų. Jeigu norisi prašmatniau, su siužetu, svečiais, išlaidos gali siekti ir 20 tūkst., ir 100 tūkst. eurų. Mes ties tam tikra riba jau nustojom skaičiuoti, tačiau tai kainuoja ir mūsų paskutiniai klipai atsiėjo maždaug 15-20 tūkst. eurų. Bet tuo darbas nesibaigia, nes po filmavimo vyksta redagavimas, o tada dar reikia suorganizuoti pristatymą: važiuojam per spaudą, visus portalus, radijo stotis ir tik tuomet paleidžiam dainą bei laukiam, kad klausytojai ją pamiltų“, – nematomus užkulisius atskleis Ingrida.
Visgi, pastarieji mėnesiai „Šeškių“ grupei nelengvi ir emocine prasme. Moterims atsiskyrus nuo grupės „69 danguje“, kilo viešai žiniasklaidoje eskaluojamas konfliktas su grupės įkūrėju Egmontu Bžesku bei nare Nijole Pareigyte. Pasigirdo net kalbų, kad „Šeškių“ atliekamos dainos joms nepriklauso, tačiau Ingrida ramina, kad visos autorystės priklauso autoriams, kurie yra suteikę raštiškus leidimus jas atlikti koncertuose bei pasirodymuose.
„Užsakovai dabar dažnai jaudinasi, ar mes galime atlikinėti mūsų senus gerus hitus, kuriuos dainavome dvidešimt metų. Tai galiu patikinti, kad visas dainas mes galime atlikti, nes jų autorystė priklauso autoriams. Nė vienas autorius neatidavęs autorystės nei Bžeskui, nei Nijolei. Tai priklauso autoriams, o su jais turime rašytinius sutikimus, kad mes galim atlikinėti tas dainas“, – tvirtai teigs Ingrida.
Kita laidos tema kvies susipažinti su med. m. dr. docente Jūrate Staikūniene-Kozonis, kuri po dvidešimties sėkmingų mokslininkės bei pedagogės karjeros metų suprato, jog labiausiai jos pagalbos reikia žmonėms, kuriuos kamuoja alergijos. Todėl prieš 13 metų Kaune įkūrė CD8 alergijos kliniką.
„Alergologijos ir klinikinės imunologijos žinių aš įgijau studijuodama Prancūzijoje ir taip pat LSMU, kur viena iš mokytojų buvo mano mama. Aš užaugau su žodžiu „alergija“, su misija padėti kitiems ir neabejojau, kad tikrai būsiu gydytoja. Noriu daryti tai, kas man mieliausia širdžiai ir dabar, kiekvieną dieną, nuo ryto iki vakaro aš gydau žmones bei atiduodu jiems tas žinias, kurias įgijau ir sukaupiau per daugiau nei du dešimtmečius“, – laidoje pasakos Jūratė.
Gydytoja tikina, kad šiandien savo gyvenimo be pacientų jau nebeįsivaizduoja, nes gydymas ir rūpinimasis kitų sveikata tapo neatsiejama jos kasdienybės dalimi. Savo įkurtoje klinikoje ji priima visus pacientus, nuo pačių mažiausių kūdikių iki garbaus amžiaus sulaukusių senjorų, kartu su kolegomis kiekvienam skiriant ypatingą dėmesį.
„Labiausiai norėjau įgyvendinti savo viziją, kokią aš norėčiau matyti alergologijos kliniką. Profesionalumas, pagarba ir dėmesys pacientui yra tie svarbiausi aspektai, kurie paskatino imtis verslo, nes dirbdama kitose privačiose klinikose, negalėjau to įgyvendinti“, – tikins gydytoja.
Trečiasis laidos siužetas pristatys prekės ženklo „E beauty by Erika“ įkūrėją, kuri nusprendė suimti gyvenimą į rankas ir per du metus įrodyti, kad gali tapti sėkminga plaukų priauginimo meistre. Vieniša trijų vaikų mama Erika Steponkutė pasakoja pati ne iš karto patikėjusi, kad šioje veikloje atras save, tačiau išmokusi šio meno, šiandien savo žiniomis noriai dalinasi ir su kitomis moterimis.
„Kai gimė mano mergaitės, man labai slinko plaukai. Buvau skeptiškai nusiteikusi prieš plaukų priauginimą, bet kai prireikė pačiai, tai natūraliai atsirado mano gyvenime. Pamenu tą momentą, kai nueinu į eilinę korekciją, atsisėdu į meistrės kėdę, o ji sako, kad ir aš galėčiau būti meistrė. Esu aktyvus žmogus, o plaukų priauginimas – kruopštumo ir susikaupimo reikalaujanti sritis, todėl savęs ten nemačiau, bet nežinau kas atsitiko, užsidegė lemputė galvoje, kad kodėl negalėčiau? Jeigu aš metu sau iššūkį, aš būtinai padarysiu“, – laidoje pasakos Erika.
Moteris neslepia, kad prireikė daug pastangų, norint svajonės siekimą suderinti su namuose augančiais mažais vaikais, tačiau teigia, jog kai stipriai nori, viską įmanoma pasiekti, tą idealųjį balansą surandant iki pat šių dienų.
„Esminis pokytis įvyko manyje, kaip asmenybėje. Skyrybos su vyru pakeitė daug ką, nes kaip tik, kai plaukų priauginimas atsirado mano gyvenime, mergaitėms buvo metukai, o sūnui – ketveri. Bet ši veikla pakeitė visą mano dienotvarkę: keldavausi šeštą rytą ir kol vaikai prabusdavo, ant manekeno mokydavausi plaukų uždėjimo. Vakarais vaikams užmigus – vėl, ir taip intensyviai pusmetį. Užuot gailėjus savęs, aš visada darau, nes bet kuri moteris, kuri nori kažką pasiekti, turi daryti. Kai labai nori, tikrai įmanoma atrasti laiko, namuose rytai iki šiol būna itin intensyvūs, bet ieškau valandėlės sau nusiraminti, išgerti kavos, pabūti su savimi, o tada vyksta dienos darbai ir viską spėju“, – atviraus plaukų priauginimo meistrė.
„Gyvenimas versle“ – jau penktąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Milita Daikerytė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.