G. Nausėda: Klaipėdos uostas galėtų būti ukrainietiškų grūdų gabenimo alternatyva

AutoriusValdas Pryšmantas (bns)
Fotolrp
G. Nausėda.

Klaipėdos uostas galėtų būti viena iš ukrainietiškų grūdų pervežimo alternatyvų, tačiau norint tai įgyvendinti uostui būtinas valdžios dėmesys, sako Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda.

„Valdžios dėmesys ypatingai svarbus pirmiausiai kalbantis su Europos Sąjunga, man ypatingai svarbu, kad mes galėtume tapti tikrai jeigu ne pačia patraukliausia alternatyva vežti ukrainietišką krovinį, tai vis dėlto būti ta alternatyva. Šiuo metu, deja, taip nėra dėl daugybės priežasčių“, – antradienį Klaipėdoje žurnalistams sakė G. Nausėda, kur jis susitiko su miesto valdžia, uosto kompanijų atstovais.

G. Nausėda sako, kad šiuo metu vieno grūdų krovinio gabenimas iš Ukrainos iki Klaipėdos užtrunka iki trijų mėnesių. Jo vertinimu, tokie tempai nedera su šiuolaikine ekonomika.

„Pirmiausiai dėl to, kad, kaip vienas iš uosto įmonių vadovų pasakė, kad paskutinis grūdų krovinys keliavo tris mėnesius. Tai yra sunkiai suvokiamas dalykas ir tai turbūt nėra šiuolaikinės ekonomikos elementas, o veikiau kažkoks akibrokštas“, – sakė G. Nausėda.

Nedaug ukrainietiškų grūdų krovusios Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus BNS anksčiau sakė, kad jų gabenimas iki Klaipėdos dėl logistikos iššūkių užtrunka labai ilgai, o kritus grūdų kainoms, pardavėjai į Klaipėdą jų neveža dėl aukštų transportavimo iki uosto kaštų.

Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas anksčiau teigė, kad galėtų priimti priimti daugiau nei 10 mln. tonų grūdų, tačiau didžiausia problema vis dar išlieka, kaip juos atgabenti iki uosto.

Šiemet krovai uoste mažėjant, šalies prezidentas sako, kad uostas turi alternatyvų, kuo pakeisti prarastus krovinius.

„Žinoma, kad geopolitiniai iššūkiai vienaip ar kitaip atsiliepė uosto veiklai, krovos darbui, krovos apimtims, tačiau visgi uostas aiškiai mato savo perspektyvą, turi perspektyvinius planus ir, svarbiausia, turi alternatyvų, kaip netekus vieno krovinio jį būtų galima kompensuoti kitu“, – kalbėjo G. Nausėda.

Klaipėdos uoste per dešimt šių metų mėnesių perkrauta 27,1 mln. tonų krovinių – 10 proc. mažiau nei pernai tuo pat laiku (30,2 mln. tonų).


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ŽŪM: bus tiriama tranzitu per Lietuvos jūrų uostą Rusijos gabenamų grūdų kilmė

JP Redakcija

I. Hofmanas žada tikrinti, ar per Lietuvą nevežami grūdai iš okupuotų Ukrainos teritorijų

JP Redakcija

Panevėžio rajono ūkininkai tikėjosi kokybiškesnio grūdų derliaus

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads