Fotomenininkas iš Panevėžio pasaulinėje parodoje pristatė netikėtą parodą

AutoriusJP
FotoASMENINIS ALBUMAS
A. Repšys pasaulinėje parodoje pristatė netikėtą parodą.

Lietuvos paviljonas pasaulinėje parodoje „EXPO 2020“ Dubajuje 2022 metus pradėjo galingai – pristatydamas lankytojams naują ir kiek netikėtą fotografo Andriaus Repšio fotoparodą „Vaizduotės kelionė“.

Parodoje eksponuojamos tik dešimt atspausdintų serijos nuotraukų, likusias žiūrovai gali pamatyti atskirame ekrane.

Paroda – išskirtinė

Ši paroda „EXPO 2020“ bendrame kontekste yra išskirtinė. Didžioji dali parodų, renginių ir instaliacijų pasaulinėje parodoje siekia pristatyti vieną ar kitą šalį. Tačiau šia fotografijų serija A.Repšys parodo žiūrovams pačią „EXPO 2020“ parodos erdvę, tik visiškai nematytu, nauju kampu.

Parodos atidaryme sausio 4-ąją sveikinimo žodį tarė Lietuvos ekspozicijos pasaulinėje parodoje „EXPO2020“ generalinis komisaras Romas Jankauskas ir paviljono komunikacijos vadovė Austėja Brasiūnaitė.

A. Repšys pasaulinėje parodoje pristatė netikėtą parodą.

Idėja parodai kilo 2017 metais

Darbų autorius A. Repšys papasakojo, kaip kilo idėja surengti būtent tokią neįprastą parodą, bei tai, kaip gimė parodos nuotraukos.

„Mintis padaryti parodą pasaulinėje parodoje kilo Astanoje, Kazachstane vykusioje parodoje „EXPO 2017“, kai pamačiau kokia įvairi ir įdomi gali būti parodos architektūra. Tačiau įgyvendinti šią idėją pavyko tik Dubajuje”, – prisipažino parodos autorius ir tęsė:

„Dubajuje skraidinti bepiločius orlaivius EXPO teritorijoje gali tik specialūs sertifikuoti dronų pilotai. Dronai turi būti su radio atsakikliais (transponderiais), turėti  parašiutus ir būti patikrintais EXPO parodos saugos tarnybos.  Po patikrinimo droną draudžiama išnešti iš parodos teritorijos. Taip pat dronas turėtų būti apdraustas mažiausiai 5mln JAV dolerių civilinės atsakomybės draudimu.“

A. Repšys pasaulinėje parodoje pristatė netikėtą parodą.

Dirbo su patyrusiu pilotu

A. Repšys teigė, kad jam pasisekė dirbti su labai patyrusiu ir technišku pilotu, bet susikalbėti jiems pavyko ne iškart.

„Kadangi pilotas valdo droną savo pulto pagalba, o aš per kitą pultą valdau kamerą ir fotografuoju, turėjome gerai suprasti vienas kitą, kad pasiekčiau reikalingo rezultato. Pradžioje pilotas buvo sutrikęs, pamatęs ką ir kaip aš noriu fotografuoti. Jis bandė dirbti taip, kaip reikia daugumai fotografų, skristi prie paradinių paviljonų pusių, kad galėčiau sukomponuoti tradicinius atviručių motyvus. Tuo tarpu aš vis stengiausi ieškoti sau įdomių abstrakčių grafiškų vaizdų, kurių įprastai žmogus nepamato. Iš jo reakcijos supratau, kad viską dariau ne taip, kaip kiti fotografai, su kuriais jam teko dirbti. Tuo momentu, kai drono pilotas pradėjo skambinti telefonu savo įmonei ir sakyti, kad panašu, jog aš nemoku fotografuoti, supratau kad viską darau teisingai, nes reiškia kad iki šiol dar niekas taip nėra ten fotografavęs“, – pasakojo fotomenininkas su kokiais sunkumais teko susidurti.

A. Repšys pasaulinėje parodoje pristatė netikėtą parodą.

Įdomi patirtis

Pasak fotografo, per 8 valandas aplankė didžiąją dalį „EXPO 2020“ teritorijos.

„Kadangi parodos erdvė suskirstyta zonomis, turėjau tam tikrą tvarkaraštį, kada ir kur galime skraidyti, ir kiek aukštai galime pakilti skirtingose erdvėse. Nors atrodo, kad susitelkus vien į fotografavimą turėtų būti paprasčiau, manau jog pačiam valdant droną fotografuoti yra vis gi kiek lengviau, nes gali tiksliau valdyti orlaivį. Tačiau „EXPO 2020“ sąlygomis labai džiaugiausi turėdamas galimybę dirbti su pilotu, nes be meistriško pilotavimo, jis išmanė dar ir vietines skraidymo taisykles. Pilotas visą laiką per racija bendravo su vietos oro erdvės operatoriais, informuodamas juos apie mūsų lokaciją ir veiksmus“, – aiškino A. Repšys ir prisipažino, kad jam buvo nauja ir labai įdomi patirtis dirbti su pilotu tokioje erdvėje su griežtomis taisyklėmis.

A. Repšys pasaulinėje parodoje pristatė netikėtą parodą.

Sužavėjo vaizdai

Šios parodos pagrindinis tikslas – sužadinti žiūrovų vaizduotę. Autorius serijos nuotraukas rinkosi pagal tai, kas jam pačiam atrodė grafiškai įdomu, neįprasta, kas sužadino jo paties vaizduotę.

„Buvo įdomu pamatyti EXPO paviljonus iš viršaus, nes tai yra labiau techninė pastato dalis, kurios specialiai niekas nepuošia, tačiau tie stogai gali būti estetiški – saulės baterijos, kondicionierių vamzdžiai turbūt nėra savaime labai gražūs objektai, bet jų formos ir linijos, jų metami šešėliai gali papasakoti savitas intriguojančias istorijas arba paprasčiausiai papildyti kompoziciją trūkstamais elementais“, – sakė A. Repšys ir teigė, kad visos parodos nuotraukos turi potekstes ir kiekvienam žiūrovui skirtingas prasmes.

Į parodos atidarymą Lietuvos paviljone atvyko Kataro paviljono direktorius Saeed Al-Bloshi, Japonijos paviljono komisaras Tomiyasu Nakamura, Liuksemburgo paviljono direktorius Daniel Sahr, Čilės paviljono direktorius Felipe Repeto, Italijos, Slovėnijos, Azerbaidžano paviljonų atstovai.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Panevėžio Dailės galerijoje pristatoma išskirtinė fotografijų paroda

JP Redakcija

Iš vadybos į tapybą. Ir į „Pragiedrulius“: jaunoji tapytoja I. Zubienė pristatė parodą „Šviesos spalva“

JP Redakcija

Panevėžietės tautodailininkes siūlo austinėmis juostomis pagražinti šiuolaikinius rūbus

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads