Elektromobiliai įmonei: lietuviai pirmauja Baltijos šalyse

AutoriusjpFotofreepik.com

Jau kurį laiką stebime vis aktyviau vykstantį visuomenės perėjimą prie draugiškesnių aplinkai transporto priemonių. Daugiau elektrinių automobilių renkasi ne tik namų ūkiai, įmonės taip pat pradėjo kurti elektromobilių parkus, kaip rodo „If“ draudimo portfelių analizė Baltijos šalyse.

Analizė atskleidė, kad lengvieji elektriniai automobiliai Baltijos šalyse 2021 m. sudarė 1,6 proc. įmonių autoparkų, 2022 m. skaičius padidėjo iki 2,6 proc., 2023 m. – iki 4,7 proc., o šiais metais jau siekia 5,4 proc. Pasak draudimo bendrovės „If“ Lietuvoje vadovės Žanetos Stankevičienės, įmonių vadovai, siekdami atnaujinti savo transporto priemonių parkus, vis dažniau priima sprendimus įsigyti tik elektrinius automobilius.

„Matoma tendencija, kad įmonių autoparkuose elektromobilių kasmet padaugėja daugiau nei po 1 proc. Peržiūrėjus 2021–2024 m. statistiką, šįmet tik 5 mėnesių rezultatai rodo didelį šuolį. Lietuvoje elektromobilių skaičius pakilo nuo beveik 1 proc. iki 7 proc. Estijoje – nuo 2 proc. iki 4,6 proc. Latvijoje įmonių automobilių parkuose elektromobilių padaugėjo nuo 1,8 proc. iki beveik 5,5 proc. Matyti, kad vis daugiau verslininkų mato poreikį naudoti elektrinius automobilius tiek dėl tvarumo, tiek dėl ilgalaikio taupymo perspektyvų“, – sakė įmonės vadovė.

Įmonėms rūpi, kaip keliauja jų darbuotojai ir prekės

Anot Ž. Stankevičienės, įmonės vis dažniau renkasi elektromobilius dėl kelių priežasčių. Pirma, elektromobiliai leidžia sutaupyti daug degalų ir priežiūros išlaidų, todėl tai yra finansiškai pagrįsta investicija. Be to, elektrinių transporto priemonių naudojimas atitinka tvarumo tikslus – padeda įmonėms sumažinti anglies dioksido pėdsaką. Elektromobilių parkas verslui taip pat padeda laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių ir užtikrinti, kad jo veikla ateityje būtų apsaugota nuo brangstančio iškastinio kuro.

Pokyčiai pastebimi visame pasaulyje, ir Baltijos šalys neatsilieka nuo bendrų tendencijų. „If“ grupėje Šiaurės šalyse 2020 m. 39 proc. automobilių parko sudarė įkraunamos hibridinės arba elektrinės transporto priemonės, o 2023 m. šis skaičius perkopė 77 proc. Dabar įprasta, kad didelės tarptautinės įmonės atsižvelgia ne tik į transporto priemonių sąnaudas, bet ir į tiesioginį poveikį aplinkai bei galimybes sumažinti anglies dioksido emisiją. Tad neseniai savo, bendrovės „If“ Baltijos šalyse, automobilių parką suformavome tik iš elektromobilių „Renault Megane E-Tech“, – kalbėjo įmonės vadovė.

Populiariausi pasirinkimai

Baltijos šalių įmonės labiausiai mėgsta prekių ženklų „Tesla“, „Volkswagen“, „Audi“, „Renault“, „Škoda“, „Nissan“, „Kia“ ir „Hyundai“ elektromobilius. Iš jų daugiausia įsigyjama „Teslos“ modelių, tačiau taip pat matoma Europos ir Azijos prekių ženklų automobilių populiarėjimo tendencija.

„Verslas dažniausiai remiasi pragmatiškai logiškais sprendimais. Tad, kai keičia autoparką į elektromobilius, labai svarbus kainos ir kokybės santykis, išliekamoji vertė. Žinoma, tikrai verta paminėti, kad didelis paskatinimas – PVM lengvata. Kalbant apie prekės ženklus, „Tesla“ ne veltui yra lyderė, pastarosios programinė įranga yra vienintelė tokio inovatyvaus lygio. Noriu atkreipti dėmesį, kad Europoje formuojasi gerų naudotų elektromobilių rinka. Tad tai yra labai geras sprendimas net ir mažam verslui“, – įžvalgomis dalinosi Laurynas Bogusevičius, „Deals on wheels“ įkūrėjas.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Apklausa: daugiau nei pusė lietuvių elektromobilio nesirinktų

confident-noyce

Daugiau nei pusė lietuvių elektromobiliams skeptiški: kodėl nenorime keliauti tvariau?

confident-noyce

Ar Baltijos šalių infrastruktūra pakankama važinėti elektromobiliu: ekspertai sklaido abejones

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau