E. Sabutis: siekis – „Rail Baltica“ vėže iki 2030 metų sujungti Lietuvą ir Lenkiją

AutoriusGoda Vileikytė (BNS)FotoBNS

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis mano, jog realu, kad europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“ iki 2030 metų bus nutiestas tarp Lietuvos ir Lenkijos, nes ši jungtis yra itin svarbi kariniam mobilumui ir šalies saugumui. Tuo metu Latvijoje ir Estijoje ji bus nutiesta, tikėtina, vėliau. 

„Visų pirma, ką mes turime sau atsakyti, ar jis realus Lietuvoje ir Lenkijoje. (…) Mums reikia atsakyti į klausimą, ar iki 2030 metų mes sugebėsime užtikrinti, kad nuo Lenkijos ir pilnai per Lietuvą mes turėtume šitą ruožą“, – Žinių radijui sakė E. Sabutis.

„Lietuvai aktualu, kad iki 2030 metų jis būtų bent jau Lietuvoje“, – pridūrė ministras.

E. Sabutis pabrėžė, kad šis projektas yra itin svarbus nacionaliniam saugumui.

„Mes žiūrime ypatingai per nacionalinio saugumo prizmę. Tai buvo akcentuota ir mano, tai buvo akcentuota ir prezidento, – kad pagrindinis dalykas į kurį turime akcentuotis, yra ne tik krovinių vežimas, ne tik keleivių vežimas, bet ypatingai karinių krovinių gabenimas pasinaudojant „Rail Baltica“. Tai žiūrint per šitą prizmę 2030 metai yra tikrai šauktukas ir ta riba, į kurią reikia orientuotis“, – kalėjo E. Sabutis.

Jis taip pat sakė dar nediskutavęs su Latvijos ir Estijos atstovais dėl šio strateginio projekto.

„Su kolegomis iš Latvijos ir Estijos dar tokių platesnių diskusijų aš asmeniškai neturėjau. Buvo tiktai pasikalbėjimai telefonu, šitas klausimas buvo paliestas, bet jau planuojami susitikimai su kolegomis Latvijoje ir Estijoje, tas klausimas yra pats pagrindinis, apie kurį mes kalbėsimės“, – sakė E. Sabutis.

Latvijos prokurorai praėjusių metų gruodį pradėjo tyrimą dėl galbūt netinkamo valstybės lėšų „Rail Balticai“, panaudojimo – speciali Latvijos parlamento komisija nustatė, kad dėl didelio aplaidumo ir nepatvirtintų projekto pakeitimų jo išlaidos išaugo keturis kartus – nuo mažiau nei 6 mlrd. eurų iki beveik 24 mlrd. eurų.

Iš pradžių buvo numatyta, kad „Rail Baltica“ tarp Estijos, Latvijos ir Lietuvos sostinių bus baigta 2025 metais. Tačiau jam smarkiai pabrangus ir gerokai vėluojant paskelbta, kad projekto įgyvendinimas užsitęs iki 2030 metų.

Estija, Latvija ir Lietuva iki šiol turi sovietmečio laikų plačiosios vėžės geležinkelių tinklus.

Baltijos šalys pradėjo įgyvendinti projektą „Rail Baltica“ tikėdamosi, kad regione, kur gyvena apie šešis milijonus žmonių, atsiras daugiau prekybos ir logistikos galimybių.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Tyrimas: 8 iš 10 gyventojų „Rail Baltica“ laiko Lietuvai reikalingu projektu

confident-noyce

Tyrimas: 79 proc. gyventojų „Rail Baltica“ laiko Lietuvai reikalingu projektu

confident-noyce

Meras A. Pocius: „Rail Baltica“ atsiras ir europinės vėžės nusities Panevėžio rajone“

confident-noyce

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau