-5.2 C
Panevėžys
Penktadienis, 21 vasario, 2025

E. Sabutis: diskutuojama apie navigacijos sistemos tobulinimą, reikia derinti su ES

AutoriusDominykas Biržietis (bns)
Fotobns


Sausį dešimteriopai išaugus pranešimų apie GPS trikdžius, susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, kad yra diskutuojama apie Lietuvos antžeminės navigacijos sistemos tobulinimą, bet šie sprendimai turi būti suderinti su Europos Sąjunga (ES) ir nebus greiti.

Kaip M-1 informacijos tarnybai teigė E. Sabutis, ministerija su Lietuvos oro uostais ir „Oro navigacija“ dėl GPS trikdžių yra turėję ne vieną susitikimą ir toliau diskutuos šiuo klausimu, bet sprendimų kol kas nėra.

„Apie juos diskutuojama, bet jie bet kuriuo atveju turi būti suderinami su tarptautinėmis ir ES organizacijomis, kadangi tai yra oro erdvė, nėra mūsų tik lokali oro erdvė“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

„Tai yra sudėtingi techniniai klausimai. Pagrindinis iššūkis yra (GPS – BNS) trikdžiai, bet jis sprendžiamas. Tikimės, kad niekada tie trikdžiai ir iššūkiai nelems nieko tokio, kas galėtų būti tragedija“, – pažymėjo E. Sabutis.

Pasak jo, ir keleivių vežėjai bei orlaivius eksploatuojančios bendrovės galėtų diegti kitokią, naują navigacinę įrangą, tačiau ar privatininkai norės į tai investuoti, „jau klausimas toms kompanijoms“.

„Yra įvairių sprendimų, susijusių su orbitoje esančiais satelitais, per kuriuos ateina signalai, bet visa tai ne ministerijos ar valstybės reguliavimo sritis, kadangi orlaivius eksploatuojančių kompanijų didžioji dalis yra privačios“, – M-1 informacijos tarnybai sakė E. Sabutis.

Ministro teigimu, už keleivių vežimą oru pirmiausia yra atsakingi orlaivių pilotai, aviakompanijos.

„Jeigu kiekvienas pilotas, (…) vykdydamas savo protokolą, supranta arba nujaučia, kad kažkas keleivių saugumui gali būti negerai, jie priima savo sprendimą ir mes šį sprendimą kiekvieną kartą palaikome“, – kalbėjo E. Sabutis.

„O kaip išspręsti šitą klausimą, yra dirbama ir Europos lygmeniu, bet kadangi tai liečia tarptautinę teisę, tarptautinę aviacijos teisę, sprendimai neateina labai greitai ir jie yra labai komplikuoti ir sudėtingi (…)“, – nurodė ministras.

„Oro navigacijos“ vadovo Sauliaus Batavičiaus duomenimis, sausį fiksuota iki 400 pranešimų apie GPS ryšio trikdžius – tai yra dešimt kartų daugiau nei 2024-ųjų pirmą mėnesį.

Kaip LRT radijui sausio pabaigoje teigė S. Batavičius, tiriama trikdžių padaugėjimo priežastis ir neatmetama, kad juos gali sukelti nedraugiškų šalių veiksmai.

Vis tik „Oro navigacijos“ vadovas tuomet pabrėžė, kad šie trikdžiai nekelia grėsmės skrydžių saugai.

Lietuvos sausio antroje pusėje nepasiekė oro bendrovės „Wizzair“ lėktuvas, skridęs iš Londono į Kauną – atskridęs iki Lenkijos, orlaivis apsisuko ir grįžo atgal. Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas tuomet BNS nurodė, kad lėktuvas buvo apgręžtas dėl techninių problemų.

Be to, sausio pradžioje iš Londono į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas apsigręžė ir nuskrido į Varšuvą, iš kur vėliau atskrido į Vilnių. Tuomet teigta, kad lėktuvas pirmą kartą nenusileido dėl GPS ryšio problemų.


Palikti komentarą

* JP.lt už komentarų turinį neatsako. Už komentarus atsako juos paskelbę skaitytojai. JP.lt pasilieka teisę šalinti necenzūrinius, nekultūringus ir neetiškus skaitytojų komentarus, kaip ir tuos, kuriais skatinama visuomenės grupių nesantaika, šmeižiami ar įžeidinėjami žmonės, o duomenis apie tai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka perduoti teisėsaugos institucijoms. JP.lt skatina komentuoti atsakingai ir gerbti kitų skaitytojų nuomonę.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Vokietijoje už nusikaltimą bausmę atlikęs ir deportuotas tauragiškis buvo ieškomas ir Lietuvoje

JP Redakcija

„Wizz Air” nuo gegužės iš Vilniaus skraidins į Bergeną ir Kataniją

JP Redakcija

Iš Londono į Kauną atskridusią girtą lietuvę sulaikė pasieniečiai

JP Redakcija

Naujausi straipsniai

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Sutikti Skaityti daugiau

WordPress Ads